Δοκιμή Hyundai i30 – 1.6D 136 PS
Ένα ακόμα Hyundai που έχει κάνει άλματα σε σχέση με το παρελθόν και δικαιώνει την ενίσχυση της παρουσίας της κορεατικής εταιρείας στις διεθνείς αγορές
Ένα ακόμα Hyundai που έχει κάνει άλματα σε σχέση με το παρελθόν και δικαιώνει την ενίσχυση της παρουσίας της κορεατικής εταιρείας στις διεθνείς αγορές
Ένα ακόμα Hyundai που έχει κάνει άλματα σε σχέση με το παρελθόν και δικαιώνει την ενίσχυση της παρουσίας της κορεατικής εταιρείας στις διεθνείς αγορές. Το i30 είναι ένα πολύ καλό μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο με απόλυτα κριτήρια, ευρύχωρο, ασφαλές, λειτουργικό και καλά φτιαγμένο και, στη συγκεκριμένη έκδοση, δυνατό και εξαιρετικά καλά εξοπλισμένο. Δεν προσφέρεται βεβαίως σε τιμή ευκαιρίας, αλλά η ποιότητα κοστίζει και ούτως ή άλλως η τιμή του είναι ανταγωνιστική στην κατηγορία, πολύ περισσότερο δε αν η σύγκριση γίνει σε ίδια επίπεδα ισχύος και εξοπλισμού και συνυπολογιστούν και τα 5 χρόνια εγγύησης που προσφέρει. Εξακολουθεί, λοιπόν, να προσφέρει “value for money”, μόνο που τώρα πλέον το βάρος πέφτει ακόμα περισσότερο στο “value”!
Όπως συμβαίνει πλέον με κάθε νέο μοντέλο της κατηγορίας, το i30 δεν έχει καμία δυσκολία να δικαιώσει το χαρακτήρα του ως οικογενειακού αυτοκινήτου, προσφέροντας άνετους χώρους για τέσσερα ενήλικα άτομα, που μπορούν να ταξιδέψουν άνετα ακόμα και σε μια μεγάλη απόσταση. Ταυτόχρονα το αυτοκίνητο προσφέρει κι ένα μεγάλο για την κατηγορία χώρο αποσκευών, που φτάνει τα 395 λίτρα, καλύπτοντας έτσι πολύ καλά τις ανάγκες των τεσσάρων επιβατών. Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι το αυτοκίνητο είναι πολύ λειτουργικό, ιδιαίτερα σ αυτήν την ισχυρότερη έκδοση ντίζελ, που είναι και ακριβότερη και καλύτερα εξοπλισμένη, προσφέροντας πολύ καλούς χώρους για μικροπράγματα και σωστή εργονομία. Η θέση οδήγησης είναι καλή, με πολλές ρυθμίσεις που βοηθούν κάθε οδηγό να βρει με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει, στη συγκεκριμένη έκδοση μάλιστα υπάρχει στάνταρ και ηλεκτρική ρύθμιση της στήριξης της μέσης. Πολύ καλή επίσης με τα μέτρα της κατηγορίας είναι και η ποιότητα κατασκευής και υλικών, με τα μαλακά πλαστικά να κυριαρχούν στο ταμπλό και τον πλούσιο εξοπλισμό (στον οποίο περιλαμβάνεται και μία μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής στο κέντρο ταμπλό) να ενισχύει την ποιοτική εικόνα του αυτοκινήτου.
Η συγκεκριμένη έκδοση ξεφεύγει πολύ από την παραδοσιακή εικόνα των φτηνών Hyundai, με τιμή που ξεκινάει από 21.990 ευρώ. Βεβαίως για να την κρίνει κανείς αντικειμενικά, οφείλει να συνυπολογίσει το γεγονός ότι το αυτοκίνητο έχει ένα ασυνήθιστα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού (ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας), που θυμίζει μεγάλα και ακριβά αυτοκίνητα και περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής οδηγού, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής λωρίδας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος σε χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και συναγερμό παραβίασης, σύστημα αυτόματης ρύθμισης προβολέων, προβολείς ομίχλης με λειτουργία στατικού φωτισμού στροφής, αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, cruise control, ηλεκτρική ρύθμιση στήριξης μέσης καθίσματος οδηγού, σύστημα πλοήγησης, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με Βluetooth, θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, ασύρματη φόρτιση κινητών ηλεκτρονικών συσκευών, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, ενώ σε σχέση με τις λιγότερο ισχυρές εκδόσεις υπάρχει επίσης και διαιρούμενο πίσω κάθισμα, ρύθμιση καθίσματος συνοδηγού καθ ύψος, υποβραχιόνια και πρόσθετοι χώροι αποθήκευσης κλπ. Επιπλέον στην τιμή περιλαμβάνεται πενταετής εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων και αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια.
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο κινητήρας 1.6 ντίζελ του i30 αποδίδει στη συγκεκριμένη έκδοση 136 ίππους, με τη ροπή των 28,5 kgm να είναι ίδια με αυτή των δύο λιγότερο ισχυρών εκδόσεων του, αλλά να αποδίδεται σταθερά σε μεγαλύτερη περιοχή στροφών, από τις 1.500 ως τις 3.000, κάτι που κάνει σαφώς πιο γρήγορο το αυτοκίνητο και πιο ευχάριστη και ξεκούραστη την οδήγησή του, με λιγότερες αλλαγές ταχυτήτων. Η σωστή συνεργασία του με το πολύ εύχρηστο εξάρι κιβώτιο ενισχύει ακόμα περισσότερο αυτήν την εικόνα. Το αυτοκίνητο αποκρίνεται «γεμάτα» στο πάτημα του γκαζιού και προσφέρει ασφαλέστατο προσπεράσματα σε κάθε περίπτωση, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το φορτωμένο με 4 άτομα σε ορεινή διαδρομή. Όσο για την κατανάλωση, δεν είναι η χαμηλότερη που μπορεί να πετύχει κανείς με ένα ντίζελ, αλλά ούτως ή άλλως είναι πολύ χαμηλότερη από αυτήν που θα μπορούσε να πετύχει κανείς με ένα βενζινοκινητήρα αντίστοιχης δύναμης και επιδόσεων και πολύ λογική με απόλυτα κριτήρια, πλησιάζοντας τα 6 λίτρα/100 χλμ. σε ταξίδια στον ανοιχτό δρόμο.
Η μεγάλη πρόοδος που έχει κάνει η Hyundai τα τελευταία χρόνια είναι ιδιαίτερα ορατή στα οδικά χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων της. Το i30 έχει μια εξελιγμένη πίσω ανάρτηση με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων και εντυπωσιάζει αμέσως τον οδηγό με την ποιότητα κύλισης και το σίγουρο «πάτημα» που προσφέρει. Στην καθημερινή οδήγηση, ακόμα και με τους κάπως αυξημένους ρυθμούς που επιτρέπει ο ισχυρότερος κινητήρας που χρησιμοποιείται στη συγκεκριμένη έκδοση, αποδεικνύεται απολύτως ασφαλές και προβλέψιμο, με καλό κράτημα, επαρκέστατη πρόσφυση, προοδευτική υποστροφή στο όριό της και απουσία απότομων αντιδράσεων. Το τιμόνιείναι αρκετά γρήγορο (περίπου 2,5 στροφές από τέρμα σε τέρμα) και ακριβές, αλλά θα προτιμούσαμε η «βαριά» αίσθηση που προσφέρει (και την οποία σε προσωπικό επίπεδο προτιμούμε σε σχέση με τα πιο ελαφρά τιμόνια) να ήταν λιγότερο τεχνητή. Λεπτομέρειες, ίσως, αλλά το γεγονός ότι ασχολούμαστε με λεπτομέρειες, έχοντας μόνο θετικές κρίσεις για τα σημαντικά χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς του, δείχνει πόσο καλό είναι αυτό το Hyundai! Εξίσου θετική είναι και η εικόνα της άνεσης που προσφέρει, ενώ αποτελεσματικά αποδείχθηκαν και τα φρένα του.
Facebook Comments