Αυτοκίνητο – ρομπότ κατασκεύασε η Google
Αυτοκίνητο – ρομπότ κατασκεύασε η Google
Αυτοκίνητο – ρομπότ κατασκεύασε η Google
Το «πανέξυπνο» διθέσιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα διαθέτει μόνο δύο πλήκτρα ενεργοποίησης- απενεργοποίησης (go-stop) και θα «οδηγείται» μόνο του αποκλειστικά σε αστικό περιβάλλον και η αρχική ταχύτητά του (για λόγους ασφάλειας και εξοικείωσης του κοινού) δεν θα ξεπερνά τα 40 χιλιόμετρα την ώρα.
Ο χρήστης θα λέει στον υπολογιστή του αυτοκινήτου-ρομπότ που θέλει να πάει , θα πιέζει απλώς το κουμπί «ξεκίνα» και αυτό θα αναλαμβάνει να πραγματοποιήσει την εντολή μεταφοράς. Αν ο χρήστης για κάποιο λόγο θέλει να το σταματήσει θα πατάει το κουμπί «στοπ» και αυτό θα ακινητοποιείται. Ο χρήστης θα έχει τη δυνατότητα να «καλέσει» το «Google οχημα» -χάρη στο κατάλληλο λογισμικό του- μέσω του «έξυπνου» κινητού τηλεφώνου με το οποίο θα είναι εξοπλισμένο προκειμένου να «έρθει» για να τον παραλάβει παίζοντας τον ρόλο του «ταξί χωρίς οδηγό».
Η αυτόνομη οδήγηση θα βασίζεται σε ένα συνδυασμό λέιζερ και αισθητήρων ραντάρ, σε συνδυασμό με τα στοιχεία από τις κάμερες που θα καταγράφουν συνεχώς το δρόμο μπρος-πίσω και αριστερά-δεξιά σε μια περιμετρική ακτίνα περίπου 200 μέτρων. Φυσικά, θα γίνεται αξιοποίηση των ψηφιακών χαρτών της Google και του δορυφορικού συστήματος πλοήγησης GPS.
Σε πρώτη φάση το αυτοκίνητο θα διαθέτει και συμβατικά χειριστήρια ελέγχου (φρένο- γκάζι και τιμόνι), ώστε ο οδηγός να μπορεί να ανακτήσει τον έλεγχο του οχήματος, αν κάτι δεν πάει καλά με το αυτόματο σύστημα. Όμως, καθώς θα εμπεδώνεται η εμπιστοσύνη στο αυτοκίνητο-ρομπότ, δεν θα παραμείνουν τελικά τίποτε περισσότερο από δύο μόνο πλήκτρα που θα δίνουν τις εντολές «ξεκίνα» ή «σταμάτα».
Ο προφυλακτήρας θα είναι επενδεδυμένος με ένα μαλακό αφρώδες υλικό, για την προστασία των πεζών σε περίπτωση ατυχήματος, ενώ το παρμπρίζ θα είναι από εύκαμπτο υλικό, προς αποφυγή τραυματισμού των επιβατών σε ένα τροχαίο.
Αρχικά, η Google θα κατασκευάσει 100 πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα χωρίς τιμόνι και πεντάλ φρένου- γκάζι ενώ ήδη τα πιλοτικά οχήματά της (με πρόσθετα συμβατικά χειριστήρια ελέγχου) έχουν διασχίσει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα και πλέον δοκιμάζονται σε πολυσύχναστους δρόμους πόλεων.
Facebook Comments