Στο μυαλό του ψηφοφόρου…
Στο μυαλό του ψηφοφόρου
Στην ερευνητική τους διαδρομή αυτή, ήρθαν αντιμέτωποι με μερικές σοκαριστικές αλήθειες (Inside the Mind of the Voter Project).
Πώς ψηφίζουμε, ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την κρίση μας και σε ποια ακριβώς στιγμή της προεκλογικής εκστρατείας παίρνεται η τελική απόφαση (αν λάβουμε υπόψη μας ότι τα στατιστικά στοιχεία της εποχής έδειχναν ότι ένα 29% του εκλογικού σώματος που μπορούσε να φτάσει στο 40% των ψηφοφόρων, δήλωναν ότι άλλαξαν τη γνώμη τους σχετικά με ποιο κόμμα να επιλέξουν τη μέρα των εκλογών);
Ο Dr Bruter χρησιμοποίησε συνεντεύξεις, ερωτηματολόγια, λεπτομέρειες παρατήρησης, πειραματικές μεθόδους και ημερολόγια εκλογών, ενώ συμπεριέλαβε δεδομένα από πολλές χώρες (15+), ηλικιακές κατηγορίες (16+) και κοινωνικοοικονομικά περιβάλλοντα.
Σκοπός του ήταν να συλλέξει στοιχεία που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην ερώτηση του τι ρόλο παίζουν η προσωπικότητα, τα συναισθήματα, η μνήμη, οι αναμνήσεις και οι εικόνες στις εκλογικές μας αποφάσεις, ανοίγοντας δρόμο για πολλούς κατοπινούς μελετητές της συμπεριφοράς να συσχετίσουν την επιστήμη της ψυχολογίας με αυτή της πολιτικής.
Η έρευνα συνεχίζεται, αν και συμπεράσματα αυτής έχουν ήδη δημοσιευτεί ως μέρη σε επιστημονικές εργασίες. Μερικά από αυτά είναι τα παρακάτω:
Ο Dr. Bruter στοχεύει στο να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε την ταυτότητα του ψηφοφόρου και τις εκλογικές επιλογές, συνεχίζοντας τη μελέτη πάνω σε θέματα που αφορούν στην ψυχολογία του εξτρεμισμού και στη συμμετοχικότητα. Το συναίσθημα είναι μία παράμετρος αναμφισβήτητης σπουδαιότητας – σε τέτοιο σημείο μάλιστα, που να μπορεί κάποιος να αντικαταστήσει τα επιχειρήματα της “κοινής λογικής” με αυτά του “κοινού συναισθήματος”.
Το γιατί οι άνθρωποι ψηφίζουν διαφορετικά κόμματα και πώς οι διαδρομές τους μπορούν να προβλεφθούν, είναι η επόμενη τάση στο χώρο των κοινωνικών επιστημών.
Με τόσες ανακατατάξεις στο πολιτικό σκηνικό της Ευρώπης την επόμενη πενταετία, ένα είναι σίγουρο: η ψυχολογία στην πολιτική ήρθε για να μείνει…
Facebook Comments