Στην παρουσίαση του ανανεωμένου BMW i3 (αισθητικές βελτιώσεις, αναβαθμισμένο multimedia) στο κέντρο της πόλης, σε μια γενικότερη συζήτηση για την ηλεκτροκίνηση και το μέλλον της.Σύμφωνα με τον Διευθυντή Επικοινωνίας Kώστα Διαμαντή μέχρι το 2025 θα υπάρχουν 25 ηλεκτρικά μοντέλα στη γκάμα της BMW.

Συγκεκριμένα, 12 νέα μοντέλα BMW i και 13 νέα μοντέλα BMW iPerformance.H BMW είναι μια εταιρεία που από το 2007 ξεκίνησε το Project i, το 2014 λάνσαρε το i8 ενώ το 2017 οι πωλήσεις των μοντέλων i υπερέβησαν τις 100.000 μονάδες.Η τάση είναι δεδομένα υπέρ της ηλεκτροκίνησης ενώ, σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας, τα μελλοντικά μοντέλα του Μ Division θα περιλαμβάνουν υβριδική λειτουργία.Με την ευκαιρία, έχει ενδιαφέρον πως στην νέα έκδοση i3S των 184 ίππων με τις πιο σπορ ρυθμίσεις σε ανάρτηση και τα 0-100 σε 6.9”, εφαρμόζεται το νέο σύστημα ευστάθειας.

Το “ESP” σε γενικότερη διάλεκτο, αυτό που η BMW ονομάζει Dynamic Stability Control, επεξεργάζεται 50 φορές πιο γρήγορα τα data και επεμβαίνει εξαιρετικά γρήγορα.Πάντως, αν επιλέξεις τη Sport ρύθμιση της χαρτογράφισης, το i3S επιτρέπει και ένα βαθμό πλαγιολίσθησης, μέχρι να επέμβει διορθωτικά το νέο DTC.Σύμφωνα με τον Διευθυντή της γκάμας BMW i,Αντώνη Αδάναλη η ρεαλιστική αυτονομία είναι της τάξης των 200 χιλιομέτρων στην πόλη ενώ αν συνδυαστεί με διαδρομές ανοιχτών δρόμων αγγίζει τα 320 χιλιόμετρα.
Το κόστος αγοράς παραμένει υψηλό, τουλάχιστον όσο η τεχνολογία που «κουβαλάει» το i3 παραμένει όχι τόσο διαδεδομένη ακόμα, στα €39.350 για το i3 και €43.100 για το i3s.

Ωστόσο, για όποιον το επιλέξει συνειδητά, το κόστος αγοράς συμψηφίζεται με το κόστος χρήσης καθώς αυτό υπολογίζεται στα €2 ανά 100 χιλιόμετρα.

Τέλος, ενδιαφέρουσα η πληροφορία πως το BMW Group έχει κατοχυρώσει διεθνώς όλη την ονοματολογία από το i1 έως το i9 και το iX1 έως το iX9.

Aναλυτικά τα νέα BMW i3 και i3s

Το BMW i3 είναι ένα πρωτοποριακό μοντέλο σε μία νέα εποχή στο χώρο της μετακίνησης. Eχει γίνει το δημοφιλέστερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην premium compact κατηγορία. Η συνταγή επιτυχίας του BMW i3 βελτιώνεται τώρα με ανανεωτικές, στιλιστικές πινελιές, προηγμένα στοιχεία εξοπλισμού και νέες ψηφιακές υπηρεσίες, αλλά και με την προσθήκη μιας νέας έκδοσης. Ντεμπούτο δίπλα στη νέα έκδοση του πρώτου premium μοντέλου που σχεδιάστηκε εξ αρχής ως ηλεκτροκίνητο κάνει το BMW i3s. Με υψηλότερη ισχύ, ειδική τεχνολογία πλαισίου, πιο δυναμική συμπεριφορά και δικά του σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, παράγει ένα δυνατό κοκτέιλ απαράμιλλης, σπορ οδηγικής απόλαυσης που σχετίζεται με τα ηλεκτρικά μοντέλα του BMW Group. Προσφέροντας μία ανώτερη εμπειρία ηλεκτροκίνησης με μηδενικούς ρύπους, σε συνδυασμό με ένα νέο επίπεδο τεχνολογίας συνδεσιμότητας, και τα δύο μοντέλα αντιπροσωπεύουν το μέλλον της αστικής μετακίνησης. 

Το BMW i3 ηγείται της κατηγορίας premium ηλεκτρικών οχημάτων από το 2014, όχι μόνο στην Ευρώπη, αλλά και σε όλο τον κόσμο. Στη Γερμανία, κατέχει την πρώτη θέση στις ταξινομήσεις νέων οχημάτων στην κατηγορία ηλεκτρικών μοντέλων συνολικά από το 2014. Όμως, δεν είναι μόνο τα οραματικά, ηλεκτρικά οχήματα και η εμπνευσμένη σχεδίαση που κάνουν την BMW i δημοφιλή αλλά και οι καινοτόμες λύσεις μετακίνησης και η επαναστατική, νέα εκδοχή της έννοιας premium, με πρωταρχικό στοιχείο τη βιωσιμότητα. Προσφέροντας τέτοια προϊόντα και υιοθετώντας μία ολοκληρωμένη μέθοδο που λαμβάνει υπόψη όλο τον κύκλο ζωής – από την παραγωγή πρώτων υλών μέχρι την κατασκευή και λειτουργία των οχημάτων και στη συνέχεια την ανακύκλωση – η μάρκα BMW i έχει καθιερωθεί ως πρωτοπόρος στον τομέα της προηγμένης μετακίνησης. 

Ηλεκτροκινητήρας BMW eDrive σε δύο εκδόσεις ισχύος, μπαταρία υψηλής τάσης με μεγάλη χωρητικότητα 94 Ah/33 kWh, προαιρετικός κινητήρας επέκτασης αυτονομίας. Η οδηγική εμπειρία με τα μοντέλα BMW i έχει παίξει σημαντικό ρόλο στην αυξανόμενη απήχηση και δημοτικότητα της ηλεκτροκίνησης. Μετά από συστηματική βελτίωση, η τεχνολογία BMW eDrive των νέων BMW i3 και BMW i3s προσφέρει οδηγική εμπειρία με μηδενικούς εκπεμπόμενους ρύπους, άμεση παραγωγή ισχύος, αποδοτική χρήση ενέργειας και βελτιστοποιημένη αυτονομία για ένα επίπεδο καθημερινής πρακτικότητας που δεν περιορίζεται στις απαιτήσεις της αμιγούς οδήγησης στην πόλη. Και τα δύο μοντέλα αντλούν ενέργεια από τη μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης του BMW Group με χωρητικότητα 94 ampere hours (Ah) ή 33 kilowatt hours (kWh). Ένας κινητήρας επέκτασης αυτονομίας παραγγέλνεται προαιρετικά για τα νέα BMW i3 και BMW i3s. 

Τα νέα BMW i3 και BMW i3s γιόρτασαν την παγκόσμια πρεμιέρα τους στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, το Σεπτέμβριο του 2017. Το παγκόσμιο λανσάρισμα ξεκίνησε το Νοέμβριο του 2017. 
 

Σχεδίαση: σπορ εμφάνιση. Τα νέα BMW i3 και BMW i3s έχουν έντονα δυναμικό χαρακτήρα, κατά τα πρότυπα ηλεκτρικών οχημάτων της premium compact κατηγορίας, ενώ αρκετά στιλιστικά στοιχεία υποδηλώνουν τι κρύβεται πίσω από την εντυπωσιακή εμφάνιση. Το μοναδικό, προηγμένο εξωτερικό στυλ έχει βραβευτεί, μεταξύ άλλων, με το iF gold award για την προϊοντική σχεδίαση και με τον τίτλο World Car Design of the Year και τώρα έχει αναβαθμιστεί με αρκετές, έξυπνες σχεδιαστικές πινελιές που εκφράζουν την υπόσχεση μιας σπορ και συναρπαστικής οδηγικής εμπειρίας. 

Σήμα κατατεθέν, η Μαύρη Λωρίδα BMW i που ξεκινώντας από το καπό και μέσω της οροφής καταλήγει στο πίσω τμήμα, πλαισιώνεται τώρα από κολόνες A και γραμμές οροφής επίσης σε μαύρο φινίρισμα. 

Στην επανασχεδίαση των εμπρός και πίσω ποδιών δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στο πλάτος που υποδηλώνει τη σπορ και γεμάτη αυτοπεποίθηση οδηγική συμπεριφορά των νέων μοντέλων. Μία χρωμιωμένη διακοσμητική λωρίδα που διατρέχει το πίσω τμήμα σε όλο του του πλάτος και η θέση των σημάτων του μοντέλου και του eDrive στα εξωτερικά άκρα του πορτμπαγκάζ ενισχύουν αυτή την εντύπωση. 
Τα νέα BMW i3 και BMW i3s είναι στάνταρ εξοπλισμένα με προβολείς allLED, που υιοθετούν λαμπτήρες LED για τη μεσαία και μεγάλη σκάλα και για τα φώτα ημέρας. Τα νέα φλας τεχνολογίας LED ενσωματώνονται στην εμπρός ποδιά με τη μορφή οριζόντιων λωρίδων. Αυτό σημαίνει ότι λαμπτήρες LED χρησιμοποιούνται για όλες τις λειτουργίες φωτισμού στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου, όπως στα πίσω φωτιστικά σώματα με τα κρυστάλλινα καλύμματα

Νέο BMW i3s: απόλυτα δυναμικός παίκτης. Το νέο BMW i3s ενσωματώνει αρκετά ατομικά σχεδιαστικά στοιχεία που υπογραμμίζουν τον άκρως δυναμικό χαρακτήρα του. Οι εμπρός και πίσω ποδιές διακρίνονται για τη δυναμική γραμμή τους που υποστηρίζει τη φύση του μοντέλου. Μπροστά, το ένθετο του προφυλακτήρα και το σχήματος U πλαίσιο έχουν μαύρο φινίρισμα. Τα πλαϊνά τμήματα της εμπρός ποδιάς πλαισιώνονται στο κάτω τμήμα από διακοσμητικές λωρίδες σε BMW i Blue ή Frozen Grey που προβάλλουν ακόμα περισσότερο το πλάτος του αυτοκινήτου. Το διακοσμητικό στην κλειστή μάσκα BMW είναι επίσης βαμμένο σε highgloss black στο BMW i3s αναδεικνύοντας τη φυσιογνωμία του οχήματος. Στην πίσω ποδιά του νέου BMW i3s παρατηρούμε επίσης ιδιαίτερες στιλιστικές γραμμές, ενώ το μαύρο πλαίσιο περιβάλλει ένα πολύ φαρδύ ένθετο στο χρώμα του αμαξώματος. Στο νέο BMW i3s, το διακοσμητικό οροφής υιοθετεί ίδιο high-gloss black φινίρισμα με των κολόνων Α. 

Το νέο BMW i3s είναι εξοπλισμένο στάνταρ με σπορ ανάρτηση, με μειωμένη κατά 10 mm απόσταση από το έδαφος. Το αυξημένο κατά 40 mm μετατρόχιο συγκριτικά με του BMW i3 τονίζεται με τα μαύρα πλαίσια των θόλων των τροχών. Το BMW i3s διατίθεται με αποκλειστικές ζάντες αλουμινίου 20-ιντσών σε σχέδιο διπλών ακτίνων που είναι 20 mm φαρδύτερες από τις προηγούμενες εκδόσεις.

Ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας του νέου BMW i3 αποδίδει μέγιστη ισχύ 125 kW/170 hp. Η μέγιστη ροπή των 250 Nm είναι πλήρως διαθέσιμη κατά την εκκίνηση, όπως συμβαίνει με τους ηλεκτροκινητήρες. Αυτό σημαίνει ότι πατώντας το πεντάλ του γκαζιού, ο οδηγός βιώνει μία συναρπαστική αίσθηση ταχύτητας. Ο κινητήρας προσφέρει κλασικές επιδόσεις BMW μέσω μονοτάχυτου αυτόματου κιβωτίου, με συνεχή παραγωγή ισχύος που επιταχύνει δυναμικά το αυτοκίνητο. Η επιτάχυνση 0-100 km/h με το νέο BMW i3 ολοκληρώνεται σε 7,3 δευτερόλεπτα.

Η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 150 km/h. 

Τοποθετημένα χαμηλά στο πάτωμα του αυτοκινήτου, η μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης παρέχει αυτονομία 290 – 300 km* (κύκλος NEDC), 235 – 255 km** σύμφωνα με το WLTP και μέχρι 200 km*** σε καθημερινή χρήση. Η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας του νέου BMW i3 στο μικτό κύκλο NEDC κυμαίνεται μεταξύ 13,6 και 13,1 kWh για κάθε 100 km

Το νέο BMW i3s αντιπροσωπεύει μία ακόμα πιο σπορ εκδοχή της αθόρυβης ηλεκτροκίνησης μηδενικών εκπεμπόμενων ρύπων, έχοντας έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 135 kW/184 hp που αποδίδει μέγιστη ροπή 270 Nm. Το αναβαθμισμένο σύστημα κίνησης περιλαμβάνει τροποποιημένο έλεγχο του μοτέρ και ειδικά κωνικά ρουλεμάν, που έχουν αξιοποιηθεί για περαιτέρω βελτίωση της απόδοσης ισχύος και της καμπύλης επιδόσεων σε υψηλότερες στροφές. Στα όρια των στροφών του ηλεκτροκινητήρα, τα επίπεδα ισχύος και ροπής είναι μέχρι 40% υψηλότερα από του BMW i3. 

Επιπλέον, το νέο BMW i3s διαθέτει σπορ ανάρτηση με ειδικά εξελιγμένα ελατήρια, αποσβεστήρες και αντιστρεπτικές δοκούς. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να επιλέγουν SPORT mode μέσω του διακόπτη Driving Experience Control. Αυτό ενεργοποιεί πιο άμεση απόκριση του γκαζιού και συστήματος διεύθυνσης που επιτείνουν τη σπορ αίσθηση του αυτοκινήτου. 
Μόλις 6,9 δεύτερα είναι αρκετά για να επιταχύνει το BMW i3s από στάση στα 100 km/h μέχρι την τελική ταχύτητα των 160 km/h. Στο μικτό κύκλο NEDC καταναλώνει ηλεκτρική ενέργεια 14.3 kWh / 100 km*. Η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 280 km* βάσει του κύκλου NEDC, 235 – 245 km** σύμφωνα με το WLTP και μέχρι 200 km*** σε καθημερινή χρήση. 

Ένας δικύλινδρος βενζινοκινητήρας επέκτασης αυτονομίας 28 kW/38 hp διατίθεται προαιρετικά και για τα δύο μοντέλα BMW i3 και BMW i3s. Ο κινητήρας ενεργοποιεί μία γεννήτρια που παράγει ισχύ ανάλογα με τις απαιτήσεις, διατηρώντας παράλληλα ένα σταθερό επίπεδο φόρτισης της μπαταρία. Αυτό επεκτείνει τη συνολική αυτονομία του αυτοκινήτου σε καθημερινή χρήση κατά 150 km, αυξάνοντάς την από 180 km σε μάξιμουμ 330 km***.

Η πλήρως ηλεκτρική αυτονομία του νέου BMW i3 με σύστημα επέκτασης αυτονομίας είναι 225 – 235 km* (κύκλος NEDC) και 190 – 200 km** σύμφωνα με το WLTP. Οι αντίστοιχες τιμές για το νέο BMW i3s με σύστημα επέκτασης αυτονομίας (range extender) είναι 220 km* στο NEDC και 185 – 195 km** στον κύκλο WLTP. 

Facebook Comments