Το ΚΕΑΟ έδωσε στην δημοσιότητα το Επιχειρησιακό Σχέδιο για την τρέχουσα χρονιά στο οποίο μεταξύ άλλων παρουσιάζονται αναλυτικά τα στοιχεία των οφειλετών οι οποίοι βρίσκονται στην λίστα με τα αναγκαστικά μέτρα του φορέα κοινώς αντιμέτωποι με το φάσμα των κατασχέσεων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Κέντρου Είσπραξης του Κέντρου Ασφαλιστικών οφειλών το 2017 εστάλησαν ατομικές ειδοποιήσεις σε 709.585 ειδοποιήσεις σε οφειλέτες στις οποίες του ζητείται είτε η εφάπαξ εξόφληση, είτε η ρύθμιση είτε ακόμη και η «έναντι» καταβολές για τα οφειλόμενα.

Αξίζει να σημειωθεί πως το 2015 είχαν αποσταλεί συνολικά 19.634 ειδοποιήσεις, το 2015, 47.612 ενώ την περασμένη χρονιά ο αριθμός τους έφτασε τις 709.585.

Το 2017 το ΚΕΑΟ επιχείρησε να εισπράξει περίπου 6,1 δισ ευρώ από τα οποία τελικώς στα δημόσια ταμεία μπήκαν 1.052.852.074 ευρώ.

Το 55% των συνολικών εισπράξεων προέρχεται από καταβολές δόσεων ρυθμίσεων, ενώ το 45% εισπράχθηκε από καταβολές εκτός ρυθμίσεων.

Αξίζει να υπογραμμιστεί πως η αποστολή των ειδοποιήσεων γίνεται και μέσω ταχυδρομείου με συστημένη επιστολή.

Η διαδικασία που ακολουθεί το ΚΕΑΟ για την αναγκαστική είσπραξη

Η διαδικασία περιλαμβάνει τα παρακάτω βήματα:

Εντοπισμός οφειλετών σε βάρος των οποίων μπορούν να ληφθούν μέτρα. Οι Υπηρεσίες του Κ.Ε.Α.Ο., εντοπίζουν τους οφειλέτες που δεν ανταποκρίθηκαν εντός 20 ημερών από την παραλαβή της Ατομικής Ειδοποίησης για την τακτοποίηση της οφειλής τους.

Πριν τη λήψη των αναγκαστικών μέτρων οι οφειλέτες αξιολογούνται και δημιουργείται το προφίλ του καθενός με πληροφορίες από το ηλεκτρονικό σύστημα του Κ.Ε.Α.Ο., τη διασύνδεση με το Μητρώο της Γ.Γ.Π.Σ., τα στοιχεία του Γ.Ε.ΜΗ. κλπ. Στη συνέχεια με κριτήρια καθορίζεται ο βαθμός εισπραξιμότητας και επισφάλειας κάθε οφειλής. Μεταξύ των κριτηρίων που λαμβάνονται υπόψη είναι το ύψος της οφειλής. Ανάλογα με το ύψος της οφειλής επιλέγεται και το κατάλληλο είδος μέτρου.

Αξιολόγηση της στάσης του οφειλέτη σε σχέση με την εκπλήρωση των υποχρεώσεών του, π.χ. η καταβολή των τρεχουσών εισφορών και η παράλληλη καταβολή ανελλιπώς κάθε μήνα εύλογου ποσού “έναντι” της οφειλής ενισχύουν το προφίλ της αξιοπιστίας του οφειλέτη, κάτι που λαμβάνεται σοβαρά υπόψη υπέρ του οφειλέτη για όσο χρόνο διαρκεί η συμπεριφορά αυτή.

Επίσης, στο μικροσκόπιο μπαίνει η παλαιότητα της οφειλής: στο πλαίσιο της αξιολόγησης του οφειλέτη, εξετάζεται το χρονικό σημείο δημιουργίας των οφειλών, προκειμένου να εκτιμηθεί αν οφείλονται στην οικονομική κρίση ή την εκ συστήματος αφερεγγυότητα του οφειλέτη.

 

Facebook Comments