Στις 14 Μαρτίου, ήταν η πρώτη επέτειος της δοκιμής του Panda που κινείται αποκλειστικά με βιομεθάνιο από τον σταθμό επεξεργασίας λυμάτων του CAP Group στην BressoNiguarda (Μιλάνο).
 
Στις 14 Μαρτίου του 2017, η Elisa Boscherini (Head of  FCA Istitutional Relations  για την περιοχή της  EMEA) παρέδωσε το αυτοκίνητο στον Alessandro Russo, πρόεδρο του CAP Group, στο Mirafiori Motor Village στο Τορίνο. Αυτό σηματοδότησε την εκκίνηση του project #BioMetaNow, στο οποίο συμμετείχαν οι όμιλοι FCA και CAP από κοινού με το δίκτυο LifeGate, το οποίο είναι υπεύθυνο για την προώθηση της ανάπτυξης της βιωσιμότητας στην Ιταλία.
 
Από τότε, το Panda Natural Power έχει διανύσει χιλιάδες χιλιόμετρα – πάντα με το βιομεθάνιο του Ομίλου CAP – ενώ παρακολουθείται συστηματικά, με διεξοδικούς ελέγχους που πραγματοποιούνται στο CRF (το Ερευνητικό Κέντρο του ομίλου FCA) για να διασφαλιστεί ότι το βιομεθάνιο που παράγεται από τα λύματα δεν παρουσιάζει αντενδείξεις ή αρνητικές επιπτώσεις στον κινητήρα – όπως, δηλαδή, αυτό που παράγεται από αγροτικά ή στερεά αστικά απόβλητα.
 
Αυτή την περίοδο, το Panda βρίσκεται σε pitstop στις εγκαταστάσεις του CRF στο Orbassano, όπου υποβάλλεται σε δύο επιθεωρήσεις για να επιβεβαιωθεί ότι, για τον κινητήρα, το βιομεθάνιο είναι απόλυτα ισοδύναμο με το φυσικό αέριο που προέρχεται από ορυκτά.
 
Συγκεκριμένα, θα πραγματοποιηθεί μέτρηση εκπομπών καυσαερίων σε δυναμόμετρο για να υπολογιστεί η αποδοτικότητα του καταλύτη, και θα γίνει επίσης τεστ για τις επιδόσεις του κινητήρα.
 
Κατά τύχη, με τη συγκεκριμένη επέτειο συνέπεσαν και οι εγκρίσεις, από τα Υπουργεία Οικονομικής Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος, Γεωργίας και Δασοκομίας της Ιταλίας, του διυπουργικού διατάγματος για την προώθηση της χρήσης του βιομεθανίου και άλλων προηγμένων βιοκαυσίμων στον τομέα των μεταφορών. Αυτό το μέτρο το περίμεναν με ανυπομονησία οι τομείς γεωργίας και διαχείρισης αποβλήτων. Με το συγκεκριμένο διάταγμα, η Ιταλία – που ήδη δείχνει το δρόμο στην υπόλοιπη Ευρώπη – θέτει από μόνη της το στόχο της κάλυψης του 10% των ενεργειακών αναγκών των μετακινήσεων από ανανεώσιμες πηγές μέχρι το 2020, με έναν επιπρόσθετο στόχο για το προηγμένο βιομεθάνιο και τα υπόλοιπα προηγμένα βιοκαύσιμα στο 0.9% το 2020 και στο 1.5% το 2022.
 
Στα πολλά χιλιόμετρα που έχει ταξιδέψει για να λάβει μέρος σε εκθέσεις και events, το Fiat Panda έχει αποδείξει ότι, χρησιμοποιώντας βιομεθάνιο, οι εκπομπές μπορούν να μειωθούν κατά 97% σε σύγκριση με τη βενζίνη. Το Μάϊο το Panda είχε ήδη γίνει “star”, καταπλήσσοντας τους φοιτητές και τις οικογένειες που το είδαν από κοντά στις open days του σταθμού επεξεργασίαςBressoNiguarda.
Στις 20 Ιουνίου, το project #BioMetaNow ήρθε στο Cagliari για το “Transport G7”, όπου παραβρέθηκαν οι Υπουργοί Μεταφορών των 7 πιο εκβιομηχανισμένων χωρών. Το Panda παρουσιάστηκε στα εγκαίνια της “G7allery”, της σύνοψης των καλύτερων προτάσεων που έχουν εφαρμοστεί στον κόσμο της κινητικότητας για την βιωσιμότητα.
 
Στις 6 Οκτωβρίου, το Panda Natural Power ξεκίνησε από τον δικό του σταθμό επεξεργασίας για να ταξιδέψει έως το Μπάρι για τοNational Water Festival και να υποδεχτεί τους επισκέπτες στις εγκαταστάσεις του Bari University, ως υπόδειγμα της αριστείας της κυκλικής οικονομίας στην Ιταλία. Επιπλέον, το Panda #BioMetaNow ήταν παρόν και στην Ιταλική σκηνή του LNG Blue Corridor(το διεθνές project για έναν φυσικό δρόμο για φορτηγά οχήματα που θα συνδέει την ανατολική με τη δυτική Ευρώπη) στο Μιλάνο, ενώ η ιστορία του έγινε γνωστή και στην Expo 2017 στο Καζακστάν.
 
Tο Νοέμβριο, το Panda συμμετείχε στην κορυφαία έκθεση κυκλικής και πράσινης οικονομίας “Ecomondo 2017″. Το project#BioMetaNow πρωταγωνίστησε ως παράδειγμα βιώσιμης μετακίνησης στο LifeGate Lounge, έναν χώρο που εστίασε σ’ αυτά τα θέματα καταφέρνοντας να εμπλέξει και την ευρύτερη ιταλική κοινότητα: πάνω από 6 εκατομμύρια ανθρώπους που ονειρεύονται έναν βιώσιμο πλανήτη, το μέλλον του οποίου είναι η μετακίνηση. Χάρη στο LifeGate και το project “Foreste in Piedi” για την προστασία των δασών, το CAP Group και ο όμιλος FCA έχουν δεσμευθεί ότι, για κάθε χιλιόμετρο που ταξιδεύει το Panda, θα συντηρείται και ένα τετραγωνικό μέτρο του Δάσους του Αμαζονίου, αποδεικνύοντας έμπρακτα την ειλικρινή αφοσίωσή τους στον συγκεκριμένο σκοπό.
 
Η μονάδα επεξεργασίας λυμάτων BressoNiguarda
Η συγκεκριμένη μονάδα επεξεργάζεται τα λύματα των Δήμων Paderno DugnanoCormanoCusano Milanino και CiniselloBalsamo, οι οποίοι απαριθμούν συνολικά 300 χιλιάδες, περίπου, ανθρώπους. Η επεξεργασία των υγρών αποβλήτων οδηγεί στον σχηματισμό βιοαερίου που αποτελείται από 65% μεθάνιο, το οποίο μπορεί να αποκτήσει επίπεδα καθαρότητας που φτάνουν στο 99%. Όταν συμπυκνωθεί, το συγκεκριμένο βιομεθάνιο είναι έτοιμο να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο για τα αυτοκίνητα. Μόνο το CAPGroup θα μπορούσε να παραγάγει πάνω από 340 χιλιάδες κιλά βιομεθανίου σε ένα χρόνο, αρκετά, δηλαδή, ώστε να κινήσουν 416Panda για 20 χιλιάδες χιλιόμετρα το καθένα. Το Panda θα μπορούσε να κάνει το γύρο του κόσμου με την παραγωγή βιομεθανίου δύο, μόλις, ημερών, και να περισσέψουν και καύσιμα!
Είναι εύκολο να φανταστούμε τα πιθανά θετικά αποτελέσματα που θα μπορούσε να επιφέρει στο περιβάλλον η αύξηση της χρήσης του βιομεθανίου, μέσω των κανονισμών που θα διευκολύνουν την προμήθειά του κατευθείαν στο δίκτυο. 
 
Τι είναι το βιομεθάνιο;
 
Το βιομεθάνιο είναι ένα βιοκαύσιμο που παίρνουμε από τα λύματα και, στη δική μας περίπτωση, από τη βιομάζα αποβλήτων γεωργικής προέλευσης (η οποία ανανεώνεται με τον καιρό και κατά τον κύκλο της ζωής της έχει ενσωματώσει τον άνθρακα που βρίσκεται στην ατμόσφαιρα) και από το οργανικό κλάσμα των στερεών αστικών λυμάτων που προέρχεται από τη διαλογή των αποβλήτων. Ο όμιλος FCA και το CAP Group στηρίζουν το βιομεθάνιο λόγω της στρατηγικής του σημασίας για τον περιορισμό των εκπομπών. Ο κύριος στόχος του project #BioMetaNow είναι να γίνει γνωστό πως το βιομεθάνιο είναι πολύτιμος σύμμαχος στον αγώνα για την κλιματική αλλαγή, την ατμοσφαιρική ρύπανση, αλλά και τη διαχείριση των απορριμμάτων.
 
Το φυσικό αέριο από ανανεώσιμες πηγές έχει πολλά πλεονεκτήματα: πρώτον, είναι πρακτικά ανεξάντλητο και διασφαλίζει χαμηλές εκπομπές βλαβερών ουσιών και αερίων θερμοκηπίου. Δεύτερον, αν λάβουμε υπόψη μας ολόκληρο τον κύκλο παραγωγής και χρήσης καυσίμων, ο αντίκτυπος στο περιβάλλον είναι ίδιος με αυτόν των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που λειτουργούν με κάποια μορφή ανανεώσιμης ενέργειας (όπως η αιολική). Το γεγονός ότι η χρήση βιομεθανίου δεν απαιτεί μετατροπές ούτε στα αυτοκίνητα ούτε στο δίκτυο διανομής, επιτρέπει να βελτιωθεί η περιβαλλοντική επίδοση όλων των οχημάτων που είναι ήδη στο δρόμο, και όχι μόνο αυτή των καινούργιων αυτοκινήτων. Επιπλέον, το βιομεθάνιο μειώνει την εξάρτηση από το πετρέλαιο, δημιουργεί θέσεις εργασίας στην εγχώρια αλυσίδα ανεφοδιασμού, βοηθά να διασφαλιστεί η οικονομική βιωσιμότητα των αγροκτημάτων, επιτρέπει την αποτελεσματική επαναχρησιμοποίηση των αποβλήτων και, τέλος, αν φτιάχνεται από λύματα, συμβάλλει στο να μειωθούν οι δαπάνες αποκομιδής δημοτικών αποβλήτων. 

Facebook Comments