Hellastat: Σημάδια σταθεροποίησης εμφάνισε η διαφημιστική αγορά
Σημάδια σταθεροποίησης εμφάνισε το 2013 η διαφημιστική αγορά, υπό την ευνοϊκή επίδραση της βελτίωσης του οικονομικού περιβάλλοντος
Σημάδια σταθεροποίησης εμφάνισε το 2013 η διαφημιστική αγορά, υπό την ευνοϊκή επίδραση της βελτίωσης του οικονομικού περιβάλλοντος
Σημάδια σταθεροποίησης εμφάνισε το 2013 η διαφημιστική αγορά, υπό την ευνοϊκή επίδραση της βελτίωσης του οικονομικού περιβάλλοντος και των προσδοκιών για έξοδο της χώρας από την ύφεση, με τα διαφημιστικά έσοδα να σημειώνουν ήπια άνοδο για πρώτη φορά μετά την έντονη και συνεχή πτώση των προηγούμενων ετών, όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα μελέτης της Infobank Hellastat ΑΕ.
Αναλυτικότερα, το 2013, σύμφωνα με τη Media Services, η συνολική διαφημιστική δαπάνη αυξήθηκε κατά 4%, στα 1,19 δισ. ευρώ. Η τηλεόραση αναδείχθηκε ως ο κερδισμένος τομέας, καθώς απορρόφησε κονδύλια 571,40 εκατ. ευρώ (+21,7% έναντι του 2012), αποσπώντας το 48% του συνόλου. Αντιθέτως, τα περιοδικά εμφάνισαν απώλειες 17%, στα 291,67 εκατ. ευρώ, μέγεθος που αντιστοιχεί στο 24,6% της αγοράς. Οι εφημερίδες και το ραδιόφωνο σημείωσαν μικρή άνοδο, με αποτέλεσμα να διαμορφώσουν οριακά χαμηλότερα μερίδια (21,8% και 5,5% αντίστοιχα).
Επιπλέον, το τρέχον έτος ο ρυθμός αύξησης των διαφημιστικών εσόδων επιταχύνθηκε: την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2014 σημειώθηκε άνοδος 10,8% σε ετήσια βάση, με το μεγαλύτερο μέρος της ανόδου να αποδίδεται στην τηλεόραση.
«Η ήπια άνοδος των διαφημιστικών δαπανών το 2013 δημιουργεί συγκρατημένη αισιοδοξία για το μέλλον. Η ανάπτυξη όμως θα προέλθει από όσες εταιρείες του κλάδου επενδύσουν σε τεχνολογίες ψηφιακής / διαδραστικής διαφήμισης» ανέφερε σχετικά ο Χρυσόστομος Κάτσης, Διευθύνων Σύμβουλος της Infobank Hellastat.
Στη μελέτη της Infobank Hellastat αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 137 επιχειρήσεων. Αναλυτικότερα, ο κύκλος εργασιών του δείγματος, το 2013 μειώθηκε κατά 7,9%, στα 600,84 εκατ. ευρώ, με 6 στις 10 εταιρείες να υπόκεινται σε μείωση των εσόδων τους. Τα κέρδη προ τόκων φόρων και αποσβέσεων (ΚΠΤΦΑ) αυξήθηκαν κατά 11,4%, στα 15,29 εκατ. ευρώ ενώ τα κέρδη προ φόρων (ΚΠΦ) διπλασιάστηκαν στα 11 εκατ. ευρώ.
Το περιθώριο των ΚΠΤΦΑ διαμορφώθηκε σε 4,2%, από 3,6% το 2012, ενώ το περιθώριο ΚΠΦ αυξήθηκε κατά μια ποσοστιαία μονάδα, στο 2,3%. Ο δείκτης των ξένων ως προς τα ίδια κεφάλαια περιορίστηκε ελαφρώς σε 3,6 προς 1. Οι απαιτήσεις του κλάδου το τελευταίο έτος εισπράχθηκαν κατά μέσο όρο εντός 6,5 μηνών.
Facebook Comments