Κάποιος αρνητικός παρατηρητής, στραβόξυλο δηλαδή, κοιτώντας αυτό το Audi TT των 600 ίππων θα έλεγε κάτι του στιλ “Δουλειά δεν είχε ο διάολος…” Η αλήθεια όμως είναι ότι για τους απανταχού petrolheads τέτοιες ειδήσεις είναι αφενός εντυπωσιακές, αφετέρου ενδεικτικές των διαθέσεων μιας εταιρείας. Για την ίδια την εταιρεία δε, συχνά ο αντίκτυπος που προκαλούν τέτοια πρωτότυπα είναι η καλύτερη διαφήμιση, με αποτέλεσμα το όφελος να ξεπερνά κατά πολύ το κόστος εξέλιξης.

Το TT Clubsport Turbo που ετοίμασε η Audi για το Φεστιβάλ Βελτίωσης του Wörthersee, εκτός από την εμφάνιση που σε αφήνει με το στόμα ανοικτό, φορά ένα νέο σύστημα κίνησης με έναν 5κύλινδρο κινητήρα 2,5 λίτρων και δύο ηλεκτρικά turbo και απόδοση 600 ίππους, που σύμφωνα με την εταιρεία επιταχύνει το ΤΤ από στάση στα 100 χλμ/ω σε 3,6 δευτερόλεπτα…

Σύμφωνα με τον επικεφαλής του τμήματος R&D της Audi, Ulrich Hackenberg, μέσα από αυτό το πρωτότυπο μπορούμε να ρίξουμε μια κλεφτή ματιά στις μελλοντικές τεχνολογίες που θα χρησιμοποιήσει στα αυτοκίνητά του ο Γερμανός κατασκευαστής. “Η ηλεκτρική υπερτροφοδότηση ανοίγει μια νέα διάσταση στην αυτοκίνηση. Είμαστε κοντά στο πέρασμα στην παραγωγή στους πετρελαιοκινητήρες μας και τώρα παρουσιάζουμε έναν βεμζινοκινητήρα με αυτή την τεχνολογία. Είμαστε η πρώτη εταιρεία που το κάνει αυτό.” 

Ο κινητήρας του TT Clubsport Turbo μπορεί να μοιάζει ότι βασίζεται στον γνωστό 5κύλινδρο της Audi με τον οποίο διατηρεί την ίδια χωρητικότητα των 2.480 cc, αλλά σύμφωνα με την εταιρεία πρόκειται για ένα εντελώς νέο μοτέρ, σχεδιασμένο από λευκό χαρτί. Με τη βοήθεια των διπλών ηλεκτρικών turbo φτάνει απόδοση 600 ίππων, έχοντας ειδική ισχύ (ίππους ανά λίτρο) 240 αλόγων! Η δε μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη από τις 3.000 έως τις 7.000 σαλ και φτάνει τα 649,5 Nm…

Πέρα από τα εξωπραγματικά νούμερα απόδοσης του πρωτότυπου, αυτό που έχει πιο ρεαλιστική σημασία είναι το ηλεκτρικό σύστημα 48V που παρέχει την ενέργεια που χρειάζονται οι υπερτροφοδότες. Φαίνεται ότι είναι αυτό το σύστημα που θα χρησιμοποιεί το Audi SQ7, το πρώτο μοντέλο που θα βγει στην παραγωγή από την Audi με τον ηλεκτρικά υπερτροφοδοτούμενο 3λιτρο V6 πετρελαιοκινητήρα.

Το 48V χρησιμοποιεί μια μπαταρία ιόντων λιθίου τοποθετημένη στο χώρο των αποσκευών για να αποθηκεύσει την κινητική ενέργεια που δημιουργείται κατά το φρενάρισμα και το “ρολάρισμα” και στη συνέχεια την μετατρέπει σε ηλεκτρική για να τροφοδοτήσει τα turbo. Σύμφωνα με την Audi προσφέρει μεγάλο όφελος στις επιταχύνσεις από στάση χάρη στην άμεση παροχή ροπής.

Στο σημείο αυτό να σημειώσουμε ότι διαφόρων ειδών “ηλεκτρικά τούρμπο” πωλούνται για χρόνια ως αφτερμάρκετ εξοπλισμός, με αμφίβολα αποτελέσματα και αποτελούν τον περίγελο της βελτιωτικής κοινότητας. Είμαστε βέβαιοι όμως ότι δεν ισχύει το ίδιο και για την εφαρμογή της Audi. Αλλά όσο να ναι, έστω και κατ όνομα αποτελεί μια δικαίωση για τους “κάγκουρες” που το υπερασπίστηκαν…

Facebook Comments