Eurobank: Πρώιμο θετικό σημάδι η πορεία της ιδιωτικής κατανάλωσης το α΄3μηνο
Σύμφωνα με την ανάλυση, επιπρόσθετα άλλο ένα στοιχείο προς αυτή την κατεύθυνση είναι ότι ο δείκτης εμπιστοσύνης στον τομέα του λιανικού εμπορίου
Σύμφωνα με την ανάλυση, επιπρόσθετα άλλο ένα στοιχείο προς αυτή την κατεύθυνση είναι ότι ο δείκτης εμπιστοσύνης στον τομέα του λιανικού εμπορίου
Στο συμπέρασμα πως η ετήσια ενίσχυση του δείκτη όγκου στο λιανικό εμπόριο τον Ιανουάριο 2018, συνοδευόμενη ωστόσο από οριακή μηνιαία μείωση, μπορεί να θεωρηθεί ως ένα πρώιμο θετικό σημάδι για την πορεία της ιδιωτικής κατανάλωσης το 1ο τρίμηνο 2018, καταλήγουν, μεταξύ άλλων, οι αναλυτές της Eurobank, στο τελευταίο δελτίο του “7 Ημέρες Οικονομία”. Σημειώνουν πάντως πως με τη δημοσίευση των στοιχείων του Φεβρουαρίου 2018, 30/4/2018, θα μπορούν να εξάγουν πιο ασφαλή συμπεράσματα).
Σύμφωνα με την ανάλυση, επιπρόσθετα άλλο ένα στοιχείο προς αυτή την κατεύθυνση είναι ότι ο δείκτης εμπιστοσύνης στον τομέα του λιανικού εμπορίου κατέγραψε αύξηση σε ετήσια και σε τριμηνιαία βάση το 1ο τρίμηνο 2018.
Παράλληλα, οι αναλυτές κάνουν ειδική μνεία στην πορεία που ακολουθεί ο υποδείκτης της κατηγορίας των επίπλων, ηλεκτρικών ειδών και οικιακού εξοπλισμού, δηλαδή αγαθών των οποίων η χρήση κατανέμεται πέραν της βραχυχρόνιας περιόδου (διαρκή αγαθά).
Όπως επισημαίνουν, αυτός ο υποδείκτης ακολουθεί ανοδική τροχιά με επιταχυνόμενο ρυθμό (σε ετήσια βάση) τους τελευταίους 13 μήνες. Σύμφωνα με την ανάλυσή της, μια πιθανή ερμηνεία της προαναφερθείσας ανόδου πηγάζει από την πιθανή επιλογή κυρίως των νοικοκυριών αλλά και των επιχειρήσεων να αντικαταστήσουν τον φθαρμένο και απαρχαιωμένο εξοπλισμό που διαθέτουν (σε ότι αφορά τις συγκεκριμένες κατηγορίες αγαθών) με νέα προϊόντα.
Σημειώνουν ότι την περίοδο 2007-2016 η συνολική μείωση του υποδείκτη της κατηγορίας των επίπλων, ηλεκτρικών ειδών και οικιακού εξοπλισμού ήταν -56,3%, περίπου 39,2% υψηλότερη από την αντίστοιχη πτώση του γενικού δείκτη.
Επιπρόσθετα, παρατηρούν ότι λόγω της χρονικής διάστασης (διάρκεια) των υπηρεσιών που προσφέρουν τα συγκεκριμένα αγαθά, οι προαναφερθείσες αποφάσεις των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων θα πρέπει να συνδέονται και με βελτίωση των προσδοκιών που σχηματίζουν για την πορεία της οικονομίας. Αυτό, όπως αναφέρουν, επιβεβαιώνεται από τα στοιχεία καθώς τόσο ο δείκτης οικονομικού κλίματος όσο και ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης παρουσίασαν ανοδική τάση τους τελευταίους 12 μήνες.
Facebook Comments