Η Ελλάδα είναι από τις ομορφότερες χώρες στον κόσμο με ιδιαίτερο φυσικό πλούτο, μοναδική εναλλαγή τοπίου, καταπληκτικές παραλίες, πανέμορφο σύμπλεγμα νησιών, απέραντη ακτογραμμή, ανθρώπους γεμάτους ζωντάνια και ζεστασιά, εξαιρετικό κλίμα, αλλά και μοναδική χλωρίδα με σπάνια βότανα και καρικεύματα αλλά και καταπληκτικά αγροτικά προιόντα που είναι και η βάση της Μεσογειακής διατροφής στο πέρασμα των αιώνων.

Πολλοί ζηλεύουν αυτό που η φύση μας έδωσε απλόχερα και πολλοί επιθυμούν να την επισκεφτούν για να νιώσουν τις εμπειρίες που έχει να προσφέρει.

Η οικονομική δραστηριότητα που απορρέει από την άφιξη τουριστών στη χώρα μας αυξάνει τα έσοδα των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό (έμμεσα και άμεσα) και έχει ως τελικό αποτέλεσμα την αύξηση των θέσεων εργασίας.

Θέλουμε περισσότερους επισκέπτες στη χώρα μας καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Θέλουμε εκείνους τους επισκέπτες που ξοδεύουν περισσότερα. Θέλουμε η Ελλάδα να συγκαταλέγεται ανάμεσα στους πρώτους τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως. Διαθέτουμε όλες τις προϋποθέσεις. Είναι στο χέρι μας, στους ανθρώπους του τουρισμού, να το επιτύχουμε.
Στη μακρά διαδρομή, από τότε που ιδρύθηκε ο ΕΟΤ, το κράτος έχει αποδείξει την  αδυναμία του να χαράξει μια συνεπή και χρονικά σταθερή τουριστική πολιτική.

Είναι προφανές ότι ο απαιτητικός τουρισμός θέλει και χρειάζεται υποδομές πρώτης κατηγορίας. Λιμάνια, αεροδρόμια, μαρίνες, σιδηροδρομικό δίκτυο, μονάδες ποιότητας αλλά και υπηρεσίες υψηλών προδιαγραφών.

Είναι επίσης προφανές ότι χρειάζεται στοχευμένη επικοινώνια & διαφήμιση στο κατάλληλο κοινό-στόχο (target-group) όπως λέμε στο Marketing. H επικοινωνία αυτή πρέπει να γίνεται πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου και όχι μέσα σε αυτήν όπως γινόταν τις τελευταίες δεκαετίες –όχι για το σωστό αποτέλεσμα αλλά για την ΄΄αρπαχτή΄΄. Σε όλα τα κράτη οι τουρίστες κλείνουν τα εκδρομικά πακέτα ένα χρόνο πριν και όχι τελευταία στιγμή όπως κάνουμε στην Ελλάδα για αυτό και πληρώνουν την μισή τιμή από εμάς στα μεγάλα συγκροτήματα.

Η χώρα μας έχει βασίσει την τουριστική της βιομηχανία κυρίως στον καλοκαιρινό τουρισμό ενώ υπάρχουν τουλάχιστον 15 θεματικές ενότητες που μπορεί να αναπτυχθεί η τουριστική μας δραστηριότητα,όπως –καλοκαιρινός, χειμερινός, ιστιοπλοικός, καταδυτικός, συνεδριακός, κρουαζιέρες, θρησκευτικός, αθλητικός, ιαματικός, θεραπευτικός, αρχαιολογικός, πολιτιστικός, περιπατητικός, οικοτουρισμός, αγροτουρισμός κλπ.
 

Κάθε νομός της χώρας μπορεί και πρέπει να αναπτύξει το δικο του 3ετές ΠΛΑΝΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ , στοχευμένα και συγκροτημένα απο ειδικά στελέχη του ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ.

Η Δυτική Ελλάδα με κέντρο την Πάτρα έχει τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης αλλά με υποδομές και στοχευμένες ενέργειες. Η Πάτρα και η Αχαία, θα μπορούσαν να έχουν πάνω από 1.000.000 τουρίστες τον χρόνο που αυτόματα θα δημιουργούσε εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας και τεράστια οικονομική ανάπτυξη & ευμάρεια στην περιοχή . Δυστυχώς οι δημοτικέσ αρχές, απέτυχαν παταγωδώς και σε αυτόν τον τομέα και οι συμπολίτες μας πρέπει να είναι προσεκτικοί πλέον ποιους ψηφίζουν.

Αναφέρω περιληπτικά θεματικές ενότητες στον τομέα του τουρισμού που έπρεπε η δημοτική αρχή να έχει αναπτύξει σε συνεργασία με τους άλλους φορείς.

-Θρησκευτικός τουρισμός. Είμαστε η δεύτερη αποστολική πόλη του χριστιανισμού και αυτό δεν αξιοποιήθηκε ποτέ συντονισμένα και στοχευμένα. Φωτεινή εξαίρεση αποτελεί η πρωτοβουλία της Μητρόπολης μας , το περασμένο καλοκαίρι με την περιοδεία του σταυρού του ΑΓ. ΑΝΔΡΕΑ στην Ρωσία όπου έγινε λαικό προσκύνημα με πάνω από 2.000.000 ορθόδοξους προσκυνητές. Ο ίδιος ο πρόεδρος Πούτιν υποδέχθηκε την Ελληνική αποστολή . Σε συνεργασία λοιπόν με τον ανοιχτόμυαλο Μητροπολίτη μας θα στοχεύσουμε σε όλες τις ορθόδοξες χώρες αλλά και στις καθολικές. Ένα κοινό που ποτέ δεν προσεγγίσαμε είναι οι Σκωτζέζοι που έχουν προστάτη τον Αγ. Ανδρέα.

-Συνεδριακός τουρισμός- Τεράστιες δυνατότητες λόγω γεωγραφικής θέσης σε συνδυασμό με αποδράσεις (Δελφούς, Ολυμπία, Επίδαυρος). Υπάρχει όμως ένα τεράστιο ΄΄αλλά΄΄. Χρειάζεται υποδομή στις μεταφορές (οδικό δίκτυο, σιδηρόδρομος, αεροδρόμιο) που και εδώ η δημοτική αρχή απέτυχε παταγωδώς να πάρει πρωτοβουλίες. Το κυριότερο όμως για να έχεις σοβαρό συνεδριακό τουρισμό χρειάζεσαι κλίνες. Ολη η Αχαία έχει μόνο 2000 κλίνες , όταν για ένα καλό συνέδριο μπορεί να έχεις 3000 άτομα (μαζί με τους συνοδούς). Είναι αστείο να ανακοινώνουν κάποιοι υποψήφιοι ΄΄θα φέρουμε συνεδριακό τουρισμό΄΄ όταν δεν έχεις την υποδομή να τον στηρίξεις. Είναι απαράδεκτο να μην υπάρχει στην περιοχή μας, μια σοβαρή 5στερη μεγάλη ξενοδοχειακή μονάδα με τις αντίστοιχες παροχές. Η νέα δημοτική αρχή θα αναλάβει πρωτοβουλίες σε συνεργασία με τον ΣΕΤΕ για την δημιουργία μιας τέτοιας μονάδας.

-Ιστιοπλοικός τουρισμός. Έχουμε την καλύτερη ΄΄πίστα΄΄ στον κόσμο για ιστιοπλοικό τουρισμό και δεν έχουμε μαρίνες. Οι θέσεις ελλιμενισμού σκαφών σε όλη την Ελλάδα είναι μόνο 6.700, όταν η Γαλλία με το 1/10 των ακτών μας, έχει περίπου 180.000 θέσεις. Είναι απαράδεκτο η Πάτρα να μην έχει μια σύγχρονη μαρίνα 700-1000 θέσεων και να είναι το κέντρο του ιστιοπλοικού τουρισμού σε όλη την Δυτική Ελλάδα & Πελοπόννησο, προσελκύοντας χιλιάδες τουρίστες υψηλού εισοδήματος όλον τον χρόνο. Απαράδεκτη η ολιγωρία της απερχόμενης δημοτικής αρχής και σε αυτό τον τομέα.

-Αρχαιολογικός τουρισμός- Αξιοποίηση με tour operators του τριγώνου Δελφοί- Ολυμπία-Επίδαυρος & Μυκήναι. Διανυκτέρευση ΠΑΤΡΑ και περιήγηση σε Κάστρο –Clauss-Mουσεία-Ρίο. Δημιουργία γραμμής με mini-bus που θα κάνει ανά τακτά διαστήματα την σύνδεση των τοπικών ΄΄αξιοθέατων΄΄.

-Πολιτιστικός τουρισμός. – Αύξηση των εκδηλώσεων (συναυλίες, παραστάσεις, εκθέσεις) που θα δώσουν εξωστρεφή χαρακτήρα στην πόλη και στην περιοχή μας, αλλά θα δημιουργήσουν μια μεγάλη δυναμική για όλη την Αχαία.

-Χειμερινός τουρισμός – Αναβάθμιση αεροδρομίου Αράξου. Δημιουργία τακτικής συγκοινωνίας μεταξύ αεροδρομίου –Πάτρας- Καλαβρύτων με στόχο την ανάδειξη του χιονοδρομικού κέντρου σε διεθνή χιονοδρομικό προορισμό. Αυτό θα προσελκύσει υψηλό τουρισμό με πολλαπλά οφέλη για όλο τον νομό μας.

-Καρναβαλικό χωριό – Δημιουργία θεματικού πάρκου, που αν η νέα δημοτική αρχή το επεξεργασθεί με την απαιτούμενη σοβαρότητα & υπευθυνότητα θα δημιουργήσει μια εκρηκτική δυναμική όλο τον χρόνο για την πόλη μας.

-Αξιοποίηση Αχάια –Clauss. Σε συνεργασία με την τράπεζα Πειραιώς δημιουργία μουσείου οίνου και δημιουργία συνεδριακού κέντρου.

Επικοινωνία – Προβολή. Δημιουργία & υλοποίηση 5ετους business & marketing plan. Κατανομή πόρων οργανωμένα & στοχευμένα στο ανάλογο κοινό- στόχο. Συμμετοχή σε εκθέσεις σε Ελλάδα & Εξωτερικό σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς για συνέργιες και οικονομίες κλίμακος, για την προβολή του νομού, επιχειρήσεων, τοπικών προιόντων, μαγειρικής, προορισμών , εκδηλώσεων κλπ.

Η ΕΛΛΑΔΑ χρειάζεται νέα δυναμικά πολιτικά στελέχη που να έχουν όραμα & πρόγραμμα, & με θάρρος & αποφασιστικότητα, με γνώση & σοβαρότητα θα δημιουργήσουν την υποδομή για νέες θέσεις εργασίας & για οικονομική ανάπτυξη.

Facebook Comments