Δοκιμή για το νέο Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 ίππων-Auto
Tο νέο C3 Aircross αποτελεί την πρόταση της γαλλικής φίρμας για το μικρών διαστάσεων SUV και διαθέτει στοιχεία και από τα Crossover
Tο νέο C3 Aircross αποτελεί την πρόταση της γαλλικής φίρμας για το μικρών διαστάσεων SUV και διαθέτει στοιχεία και από τα Crossover
Tο νέο C3 Aircross αποτελεί την πρόταση της γαλλικής φίρμας για το μικρών διαστάσεων SUV και διαθέτει στοιχεία και από τα Crossover. Είναι η απάντηση της Citroen στα οχήματα ελεύθερου χρόνου που είναι καταλληλά για καθημερινή χρήση και εξοπλίζονται με κινητήρες μικρού είτε μεσαίου κυβισμού. Αυτή η κατηγορία αποκτά συνεχώς νέα μέλη και μάλιστα η αύξηση του όγκου των πωλήσεων των αυτοκινήτων που συνδυάζουν τα χαρακτηριστικά των SUV Crossover είναι τόσο μεγάλη που πλέον αποτελεί την πιο ανερχομένη κατηγορία στην ευρωπαϊκή αγορά.
Με το C3 Aircross -ιδιαίτερα σ αυτή την έκδοση με τον 1.2 τούρμπο- η Citroen προσφέρει ένα αυτοκίνητο που συμβαδίζει με το πνεύμα της εποχής, χωρίς να ξεχνάει τις παραδοσιακές αξίες -άνεση, ξεχωριστή προσωπικότητα- που χαρακτήριζαν όλα τα μοντέλα της στο παρελθόν και την πρακτικότητα που -πιο πρόσφατα- αποτελούσε στοιχείο των πολυμορφικών της. Το C3 Aircross απευθύνεται σε όσους επιθυμούν ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις, αλλά επαρκείς εσωτερικούς χώρους.
Προσφέρει νέες τεχνολογίες για να αυξηθεί η συνδεσιμότητα. Το κέντρο χειρισμού του συστήματος infotainment, περιλαμβάνει μια υψηλής ευκρίνειας ψηφιακή οθόνη αφής 7 ιντσών, μέσω της οποίας ο οδηγός μπορεί να ελέγχει ταυτόχρονα το σύστημα κλιματισμού, το σύστημα ήχου, το GPS και τις τηλεφωνικές συσκευές. Σημαντική είναι η δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης κινητών τηλεφώνων. Όλα τα smartphone μπορούν να συνδεθούν στο multimedia, μέσω Android Auto και Apple Car Play έχοντας ταυτόχρονα τη λειτουργικότητα των συστημάτων Mirror Screen και Mirror Link.
O χώρος αποσκευών είναι μεγάλος για την κατηγορία (410 ως 520 λίτρα, ανάλογα με τη θέση του -διαιρούμενου- πίσω καθίσματος) και με κανονικό σχήμα που διευκολύνει την εκμετάλλευσή του. Επιπλέον στην έκδοση εξοπλισμού που είναι βασική για το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, το 1.2 των 110 ίππων, ο χώρος αποσκευών έχει κι ένα πολύ πρακτικό διπλό δάπεδο, που διευκολύνει τη μεταφορά μικρών αντικειμένων και μάλιστα μακριά από αδιάκριτα βλέμματα. Το μόνο στοιχείο στο οποίο θα μπορούσαμε να ασκήσουμε κριτική είναι οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, που δεν είναι σπουδαίοι. Αντίθετα η θέση οδήγησης είναι καλή, προσφέροντας μάλιστα και συνεχή ρύθμιση της πλάτης του -καλού- καθίσματος, σε αντίθεση με τα παλιότερα γαλλικά αυτοκίνητα.Το διαιρούμενο σε ποσοστό 60:40 πίσω κάθισμα έχει και μηχανισμό για να σύρεται μπροστά έως και 15 εκ. Σε συνδυασμό με το αναδιπλούμενο κάθισμα του συνοδηγού, μπορούν να μεταφερθούν αντικείμενα μεγάλου μήκους, έως 2,4 μέτρα.
Η τιμή αγοράς ξεκινάει από 17.460 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο (η αυτόματη έκδοση σαν αυτή της δοκιμής μας, ξεκινάει από 19.850), με στάνταρ το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού, που είναι πραγματικά πλούσιο και με αρκετά συστήματα ασφαλείας, περιλαμβάνοντας στάνταρ ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, σύστημα ελέγχου κόπωσης του οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφής, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, cruise control, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη, λειτουργία Mirror Screen, Bluetooth και θύρες USB και Aux, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Κινητήρας-κιβώτιο
O 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.2 του γκρουπ PSA στην υπερτροφοδοτούμενη έκδοση των 110 ίππων, γνωστός μας ήδη και από άλλα μοντέλα της Peugeot και της Citroen, είναι ιδανική λύση για ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας στην ελληνική αγορά. Ένας πολύ καλός κινητήρας, που έχει αρκετή δύναμη για να προσφέρει καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,1) και την ενεργητική ασφάλεια που αυτό συνεπάγεται, αρκετή ροπή από χαμηλές στροφές (20,9 kgm στις 1.500 στροφές) για να είναι ελαστικός και να προσφέρει ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση και ταυτόχρονα έχει μικρό κυβισμό, που περιορίζει την φορολογική επιβάρυνση του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου. Σε ό,τι αφορά το θόρυβό, δεν είναι ο πιο αθόρυβος τρικύλινδρος, αλλά δεν γίνεται και κουραστικός. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας συνδυαζόταν με το -σωστά κλιμακωμένο- εξάρι αυτόματο κιβώτιο της εταιρείας, που είναι σημαντικά βελτιωμένο, προσφέροντας πολύ ομαλές και όχι πολύ αργές αλλαγές. Επιπλέον διαθέτει και πρόγραμμα «σπορ» λειτουργίας, με πιο άμεσα «κατεβάσματα» και πιο αργά «ανεβάσματα», για όποιον επιθυμεί πιο σβέλτους ρυθμούς. Η κατανάλωση δεν είναι πολύ υψηλή (λαμβάνοντας υπ όψη και την απόδοση του κινητήρα) και σε συνθήκες πόλης είχαμε χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια αυτοσυγκράτησης γύρω στα 9,5 λίτρα/100 χλμ. Κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να πέσει ακόμα περισσότερο με πιο ήρεμη και «οικονομική» οδήγηση.
Όπως σε όλα τα Citroen, είναι προφανές και εδώ ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση, είναι πράγματι κορυφαία για τη συγκεκριμένη κατηγορία των μικρών SUV/Crossover. Αυτό σημαίνει ότι οι πιο «μαλακές» ρυθμίσεις των αναρτήσεων επιτρέπουν και κάπως αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και λίγο πιο «χαλαρό» πάτημα, χωρίς όμως να δημιουργούν προβλήματα στην οδική συμπεριφορά ή αντιδράσεις που αιφνιδιάζουν τον οδηγό. Αντίθετα, το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά προβλέψιμο, με επαρκές κράτημα και -προοδευτική- υποστροφική συμπεριφορά στην πίεση, που δεν μετατρέπεται σε υπερστροφή αν αφήσεις απότομα το γκάζι, ακόμα και με το αυτοκίνητο αρκετά «στραμπουληγμένο».
Ο έλεγχός του λοιπόν είναι εύκολος, απλώς δεν είναι αυτοκίνητο που εμπνέει για σπορτίβ οδήγηση, αλλά δεν είναι και αυτός ο ρόλος του. Το τιμόνι δεν υστερεί σε ακρίβεια, αλλά και δεν έχει ιδιαίτερη αίσθηση (καλύτερη πάντως από αυτή του απλού C3), συμβαδίζοντας και αυτό με το συνολικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ τα φρένα -αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, απλοί δίσκοι πίσω- ανταποκρίνονται χωρίς πρόβλημα στις ανάγκες ενός αυτοκινήτου με την ισχύ και τις επιδόσεις της συγκεκριμένης έκδοσης. Το C3 Aircross προσφέρεται μόνο με μπροστινή κίνηση, υπάρχει όμως η δυνατότητα προσθήκης του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου πρόσφυσης Grip Control με προγράμματα για χιόνι και άμμο, σε συνδυασμό με σύστημα ελέγχου κατάβασης και λάστιχα εκτός δρόμου, επιτρέποντας έτσι και κάποιες -περιορισμένες- δυνατότητες για κίνηση σε λίγο πιο δύσκολες επιφάνειες από την άσφαλτο.
Από την αντιπροσωπεία της Citroen ανακοινώθηκε ένα νέο άτοκο χρηματοδοτικό πρόγραμμα για την αγορά των C3 και C3 Aircross, που ισχύει εναλλακτικά αντί για τις υπάρχουσες προωθητικές ενέργειες για αγορά τοις μετρητοίς. Το πρόγραμμα προβλέπει προκαταβολή 35% και εξόφληση του υπολοίπου άτοκα σε 36 μήνες. Ενδεικτικά αυτό σημαίνει για το C3 1.2 των 68 ίππων μηνιαία δόση 217,77 ευρώ και για το C3 Aircross 1.2 των 82 ίππων μηνιαία δόση 278,81 ευρώ. Παράλληλα συνεχίζει να ισχύει η 5ετής εγγύηση (3ετής επέκταση της 2ετούς εργοστασιακής εγγύησης).
Facebook Comments