Δοκιμή: Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet
Ο πίνακας οργάνων, με τις καμπύλες γραμμές του, χαρακτηρίζεται επίσης από το σχεδιαστικό θέμα “liquid flow”.
Ο πίνακας οργάνων, με τις καμπύλες γραμμές του, χαρακτηρίζεται επίσης από το σχεδιαστικό θέμα “liquid flow”.
Με το Baleno, η Suzuki επιδίωξε την εξέλιξη του ιδανικού hatchback, εφαρμόζοντας όλες εκείνες τις γνώσεις και ικανότητες που τελειοποίησε κατά τη δημιουργία, της παγκόσμια επιτυχημένης στρατηγικής, του Swift. Βασισμένη στην εμπειρία της Suzuki στην κατασκευή συμπαγών αυτοκινήτων για περισσότερα από 60 χρόνια, το νέο Baleno είναι ένα βήμα προς μια νέα εποχή. Με το σχεδιαστικό θέμα “Liquid Flow”, το συμπαγές αμάξωμα, το ευρύχωρο εσωτερικό και τα αποδοτικά κινητήρια σύνολα, πάνω σε μια νέας γενιάς πλατφόρμα, το νέο Baleno προσφέρει στιλ, πρακτικότητα και ευχάριστη οδηγική εμπειρία, συνδυασμένη με οικονομική κατανάλωση. Πρόκειται για ένα hatchback που προσφέρει αρμονία, χωρίς συμβιβασμούς.
Ο πίνακας οργάνων, με τις καμπύλες γραμμές του, χαρακτηρίζεται επίσης από το σχεδιαστικό θέμα “liquid flow”. Τα ασημένια στοιχεία σε συνδυασμό με τον κόκκινης απόχρωσης φωτισμό, υπογραμμίζουν την κομψότητα της καμπίνας. Ο κομψός σχεδιασμός και οι τεχνολογικές καινοτομίες του εσωτερικού παρέχουν στον οδηγό όλη την απαραίτητη πληροφόρηση κάνοντας την οδηγική εμπειρία με το νέο Baleno πιο άνετη και πιο ευχάριστη. Η μεγάλη έγχρωμη οθόνη LCD 4,2 ιντσών στον πίνακα οργάνων απεικονίζει στοιχεία όπως την αναπτυσσόμενη δύναμη G, την κατανάλωση καυσίμου, και την αποδιδόμενη δύναμη και ροπή του κινητήρα.
Ο χώρος αποσκευών των 355 λίτρων, κάνει το Baleno το κορυφαίο ανάμεσα στα hatchbacks της Κατηγορίας Β. Ο διαθέσιμος χώρος μπορεί να μεγαλώσει με την αναδίπλωση των πλατών του πίσω καθίσματος, με την μετακίνηση των εμπρός καθισμάτων και με τη χρήση του μετακινούμενου διαχωριστικού στην ψηλότερη ή τη χαμηλότερη θέση.
Το Baleno της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με τον κινητήρα του ενός λίτρου, τεχνολογίας BoosterJet, ο οποίος χαρακτηρίζεται από την βελτιωμένη οικονομία καυσίμου και την οδηγική ευχαρίστηση, κάτι που κατέστη εφικτό μέσω του συνδυασμού της μικρής χωρητικότητάς του με έναν υπερσυμπιεστή καυσαερίων που παράγει την έξτρα ιπποδύναμη. Ελέγχοντας τη βαλβίδα εκτόνωσης, η οποία κλείνει προκειμένου να δημιουργήσει μεγαλύτερη πίεση υπερπλήρωσης κάτω από βαρύ φορτίο, ενώ παραμένει ανοικτή υπό φυσιολογικές συνθήκες οδήγησης, το σύστημα μειώνει τις απώλειες και έτσι πετυχαίνει παράλληλα υψηλά επίπεδα απόδοσης και οικονομίας καυσίμου.
Το Suzuki Baleno είναι η πρόταση της εταιρείας για τον οικογενειάρχη που αναζητά ένα αυτοκίνητο με καλή σχέση τιμής /αξίας και υψηλά ποσοστά αξιοπιστίας. Η δοκιμή έγινε με την έκδοση που φέρει το νέο τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 Boosterjet απόδοσης 112 ίππων. Όπως συμβαίνει σε όλες τις μονάδες με τρεις κυλίνδρους, στο ρελαντί εμφανίζεται ποσότητα θορύβου και κραδασμών. Στη περίπτωση του κινητήρα που κινεί το Baleno, αυτά τα χαρακτηριστικά έχουν περιοριστεί σημαντικά χάρη στις προσπάθειες των Ιαπώνων μηχανικών.
Από τα πρώτα χιλιόμετρα διαπιστώθηκε ότι το μοτέρ έχει την ικανότητα να προσφέρει καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο. Η ισχύς μαζί με την ροπή των 17,2 χλγμ. εξασφαλίζουν απρόσκοπτη κίνηση και καλές ρεπρίζ. Η ισχύς φθάνει στην κορύφωση της στις 5.500 σ.α.λ. και έχει πολύτιμο σύμμαχο την ροπή των 17,2 χλγμ. από τις 2.000 σ.α.λ. Η ροπή έχει σχεδόν γραμμική απόδοση μέχρι τις 3.500 σ.α.λ. και η συμβολή της είναι πολύτιμη στην κίνηση του αυτοκινήτου. Επιτάχυνση 0-100χλμ./ώρα σε 11΄΄ και τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα.
Ο συνδυασμός της συνύπαρξης αυτών των βασικών τεχνικών χαρακτηριστικών του μικρού σε χωρητικότητα κινητήρα είχα σαν αποτέλεσμα να μειωθεί σημαντικά η κατανάλωση καυσίμου. Στη δοκιμή η μέση κατανάλωση μετρήθηκε στα 5,8 λίτρα/100χλμ. Μια από τις καλύτερες τιμές στη κατηγορία που αποδεικνύει τις ικανότητες των Ιαπώνων μηχανικών. Ο κατασκευαστής ανακοίνωσε μέση κατανάλωση 4,7 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 103 γραμ./χλμ.
Η οδική συμπεριφορά είναι προσανατολισμένη στην άνεση. Στις στροφές οι κλίσεις ίσως να ενοχλήσουν όσους έχουν μάθει στα χαρακτηριστικά της ευρωπαϊκής σχολής. Επίσης, είναι σχετικά απότομες οι αντιδράσεις των αναρτήσεων στα σαμαράκια και στις λακούβες.
Το Suzuki Baleno κερδίζει πόντους στην αξιολόγηση της χωρητικότητας. Οι πίσω επιβάτες έχουν μεγάλο χώρο στη διάθεση τους για τα πόδια τους. Επίσης, παρέχει 355 λίτρα αποθηκευτικό χώρο, μια από τις κορυφαίες τιμές της κατηγορίας.
Οι παρατηρήσεις εστιάζονται στα σκληρά πλαστικά που υπάρχουν στην εσωτερική διακόσμηση, στη ρύθμιση των αναρτήσεων και στην αίσθηση που παρέχει το σύστημα διεύθυνσης.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 998 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς: 112 hp/5.500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 180 Nm/2.000 σ.α.λ.
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson
Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω: Ταμπούρα
Χώρος αποσκευών: 355 lt
Επιτάχυνση (0-100): 9,8’’
Τελική ταχύτητα: 200 χλμ/ώρα
Κατανάλωση (μικτή) 6 lt/100 χλμ
Εκπομπές ρύπων: 105 γρ/χλμ
Ρεζερβουάρ: 37 lt
Τιμή: 13.260 ευρώ
Facebook Comments