Έκλεισε το μεγάλο deal στο χώρο του λιανεμπορίου και συγκεκριμένα η εξαγορά του συνόλου των μετοχών της MAKRO Cash & Carry, μέλους του γερμανικού METRO GROUP, από την Ι. & Σ. ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ Α.Ε.Ε. Η αξία επιχείρησης (enterprise value) της συναλλαγής ανέρχεται σε €65 εκατ. ευρώ. Οπως αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση, πρόκειται για σημαντική νέα επένδυση της ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ που σηματοδοτεί την είσοδό της στην αγορά της χονδρικής, ενώ παράλληλα επεκτείνει για πρώτη φορά τη δραστηριότητά της εκτός Αττικής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην ανακαίνωση δε γίνεται αναφορά στο ρόλο που έχει η εταιρεία επενδύσεων σε ακίνητα Grivalia καθώς οι φήμες τις προηγούμενες ημέρες έλεγαν ότι αυτή θα αγοράσει τα 12 ακίνητα της MAKRO και στη συνέχεια θα τα μισθώσει με μακροχρόνια μίσθωση στο νέο ιδιοκτήτη.

Σημειώνεται ότι η ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ, με κύκλο εργασιών σήμερα 1,2 δισ. ευρώ περίπου και 8.500 εργαζομένους, έχει παρουσία 110 Καταστημάτων λιανικής στην ευρύτερη περιοχή των Αθηνών. Με την εξαγορά της MAKRO θα λειτουργεί, μέσω του νέου δικτύου Cash & Carry, σε 9 επιπλέον σημεία εκ των οποίων τα 7 σε μεγάλες πόλεις εκτός Αττικής.

Σημειώνεται ότι ο κύκλος εργασιών της MAKRO κατά το τελευταίο έτος ανήλθε σε 300 εκ. ευρώ περίπου, ενώ η εταιρεία απασχολεί 1.000 εργαζομένους.

Όπως δήλωσε ο κ. Γεράσιμος Σκλαβενίτης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ, «Μετά την απόφαση της METRO AG να αποσυρθεί από την ελληνική αγορά, είδαμε την ευκαιρία επέκτασης των δραστηριοτήτων μας σε μια αγορά που μας ενδιέφερε. Κινητήρια δύναμη και στη νέα μας προσπάθεια αποτελούν οι διαρκείς προσπάθειες των εργαζομένων μας για την ικανοποίηση των πελατών μας και οι άριστες σχέσεις μας με τους προμηθευτές μας. Με την προσθήκη της MAKRO στον Όμιλό μας εκτιμούμε ότι δημιουργούνται σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης για την επιχείρησή μας».

Ο κ. Olaf Koch, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της METRO AG δήλωσε: «Στην εταιρεία ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ βρήκαμε τον τέλειο συνεργάτη για το Cash & Carry στην Ελλάδα. Η εταιρεία κατέχει μία πολύ καλή θέση στην ελληνική αγορά και μπορεί να επιτύχει οικονομίες κλίμακας και συνέργειες με τη MAKRO, κάτι που εμείς δεν θα μπορούσαμε να επιτύχουμε μόνοι μας. Ταυτόχρονα, με τη συμφωνία αυτή συνεχίζουμε την επενδυτική μας πολιτική που εστιάζει σε χώρες όπου διαθέτουμε το κρίσιμο μέγεθος και αντίστοιχα μερίδια αγοράς, ώστε να έχουμε προοπτικές μακροπρόθεσμης ανάπτυξης. Στην Ελλάδα, δυστυχώς δεν θα μπορούσαμε να επιτύχουμε από μόνοι μας αυτό το πλάνο τα επόμενα χρόνια. Με την ένταξη στον Όμιλο ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ, θα ανοίξουν νέες προοπτικές για τη MAKRO και είμαστε πεπεισμένοι ότι η εταιρεία μας και όλοι οι Εργαζόμενοί της θα μείνουν σε πολύ καλά χέρια».

Xρηματοοικονομικός σύμβουλος της Ι.&Σ. ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ Α.Ε.Ε. για τη συναλλαγή ήταν η PricewaterhouseCoopers.

Η συμφωνία τελεί υπό την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

60ετής επιτυχία με ελληνική υπογραφή

Εδώ και 60 χρόνια, από το έτος ίδρυσής της το 1954, η αμιγώς ελληνική αλυσίδα Supermarket, Ι. & Σ. ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ Α.Ε.Ε. διαγράφει μία ιδιαίτερα επιτυχημένη επιχειρηματική πορεία στην εγχώρια αγορά.

Οι Ιδρυτές της, Γιάννης Σκλαβενίτης, Σπύρος Σκλαβενίτης και Μιλτιάδης Παπαδόπουλος, ανέπτυξαν την Εταιρεία, βασισμένοι σε μία αυστηρά Πελατοκεντρική πολιτική που στηριζόταν σε τρεις άξονες: «Προϊόντα αρίστης ποιότητας, φιλική εξυπηρέτηση και τιμές “τόσο φθηνά όσο πουθενά”». Επίσης, έθεσαν τις θεμελιώδεις Αρχές της Εταιρείας, οι οποίες αφορούν στην Ευθύνη και στο Σεβασμό που πρέπει να επιδεικνύεται προς τους Πελάτες, τους Εργαζομένους, τους Προμηθευτές και γενικότερα, την Κοινωνία.

Όταν το 2006, η οικογένειά του Σπύρου Σκλαβενίτη εξαγόρασε τα μερίδια των συνεταίρων του, στο νέο Διοικητικό Συμβούλιο, Πρόεδρος εξελέγη η κα Μαρία Σκλαβενίτου, Διευθύνων Σύμβουλος ο κ. Γεράσιμος Σκλαβενίτης και Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος ο κ. Στέλιος Σκλαβενίτης. Από τότε η Εταιρεία ισχυροποίησε τις θεμελιώδεις Αξίες και Αρχές που είχαν θέσει οι Ιδρυτές της και υλοποίησε ένα δυναμικό επιχειρηματικό πλάνο, το οποίο την έχει εδραιώσει ως την κορυφαία αλυσίδα Supermarket στην αγορά της Αττικής.

H διάθεση άριστων προϊόντων στις καλύτερες τιμές, σε συνδυασμό με την ανθρωποκεντρική πολιτική που ακολουθεί, έχει κατατάξει την Εταιρεία ψηλά στη συνείδηση και την προτίμηση του καταναλωτικού κοινού. Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με έρευνες της Nielsen, η αλυσίδα ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ απολαμβάνει τον υψηλότερο δείκτη πιστότητας στην αγορά της Αττικής, όπου και δραστηριοποιείται.

Διαρκής ανάπτυξη, επενδύσεις & εξαγορές

Από το 2006 έως σήμερα, η Εταιρεία έχει υλοποιήσει ένα δυναμικό επενδυτικό πλάνο ύψους 161 εκατ. €, για να επιτύχει την επέκταση του δικτύου της, μέσα από το άνοιγμα νέων καταστημάτων ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ και την υλοποίηση εξαγορών, την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού, την ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό του πάγιου εξοπλισμού της.

Σε αυτό το πλαίσιο, η Επιχείρηση ίδρυσε 30 καταστήματα ενώ παράλληλα, προέβη στην εξαγορά:

  • 18 καταστημάτων της αλυσίδας ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ (2007)

  • 9 καταστημάτων της αλυσίδας ΑΤΛΑΝΤΙΚ (2010-2011)

  • 5 καταστημάτων της αλυσίδας ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ (2013)

  • 4 καταστημάτων της αλυσίδας ΔΟΥΚΑΣ (2013)

  • 9 καταστημάτων της αλυσίδας EXTRA ΠΡΩΤΑ ΚΑΙ ΦΘΗΝΑ (2013)

Η δυναμική ανάπτυξη της ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ καταδεικνύεται από τον ρυθμό αύξησης του αριθμού των καταστημάτων της, που ανήλθε, στη διάρκεια των τελευταίων 8 ετών, στο 189%, αλλά και από τον ρυθμό αύξησης των Εργαζομένων, ο οποίος άγγιξε, κατά την ίδια περίοδο, το 41,5%.

Έτος

Επενδύσεις

Αριθμός
Εργαζομένων

Νέα
Καταστήματα


(από Εξαγορές)

Αριθμός
Καταστημάτων

2006

10.500.000 €

6.046

2

 

38

2007

30.032.000 €

6.377

27

(18)

65

2008

22.943.000 €

7.064

5

 

70

2009

15.632.000 €

7.168

2

 

72

2010

27.681.000 €

7.389

2

(1)

73i

2011

18.527.000 €

7.528

11

(9)

83ii

2012

12.864.000 €

7.460

3

 

86

2013

22.735.000 €

8.475

23

(18)

109

2014

 

8.559

1

 

110

Αξιοσημείωτο είναι ότι, προκειμένου να ισχυροποιήσει περαιτέρω την παρουσία της στην Αττική, η Εταιρεία έστρεψε, τα τελευταία χρόνια, το ενδιαφέρον της στη λειτουργία μικρότερων, συνοικιακών καταστημάτων που δίνουν έμφαση στα φρέσκα και νωπά προϊόντα και γενικότερα, στα είδη που περιλαμβάνονται στο “καθημερινό καλάθι” των καταναλωτών.

Εύρωστα οικονομικά μεγέθη

Ο κύκλος εργασιών της Εταιρείας έχει προσδιοριστεί τα τελευταία 3 έτη στο 1,2 δισ. ευρώ από 800 εκατ. ευρώ που ήταν το 2006. Ο τραπεζικός δανεισμός ανέρχεται σε ποσοστό μικρότερο του 20% του κύκλου εργασιών της και η Εταιρεία έχει σταθερή ετήσια κερδοφορία που ανέρχεται σε 10-15 εκατ. ευρώ περίπου.

Σήμερα η ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ αποτελεί μία από τις πλέον ισχυρές αλυσίδες Supermarket στην Ελλάδα, ενώ το όνομά της είναι συνδεδεμένο με την αξιοπιστία, την ποιότητα, την άριστη εξυπηρέτηση, τις ανταγωνιστικές τιμές και την κοινωνική ευθύνη. Διαθέτει 110 καταστήματα στην Αττική, απασχολεί 8.500 Εργαζομένους και εξυπηρετεί περισσότερους από 200.000 Πελάτες καθημερινά.

i Διεκόπη η λειτουργία μικρού Καταστήματος στην Καλλιθέα (πλησίον του νέου Hypermarket που εγκαινιάστηκε την ίδια χρονιά).

ii Μεταστεγάστηκε Κατάστημα στου Ζωγράφου, σε Κατάστημα που ανήκε στην αλυσίδα «ΑΤΛΑΝΤΙΚ» στην ίδια περιοχή.

 

Facebook Comments