Πλήρως διασυνδεδεμένο, άνετο και σπορ την ίδια στιγμή: Το νέο Audi A6 είναι πιο ολοκληρωμένο από ποτέ. Οι λειτουργίες του με τη χρήση του πλήρως ψηφιακού  MMI είναι πρωτοποριακές, τα συστήματα διασύνδεσης και υποβοήθησης εξασφαλίζουν υψηλά επίπεδα άνεσης στα μεγάλα ταξίδια. Η ανάρτησή του συνδυάζει εξαιρετικό επίπεδο άνεσης με αυξημένη αμεσότητα. Όλοι οι κινητήρες διαθέτουν στάνταρ ήπιο υβριδικό σύστημα.   

Συστήματα υποβοήθησης οδηγού 

Τα συστήματα υποβοήθησης καθιστούν την οδήγηση ακόμα πιο άνετη, ξεκούραστη και ασφαλή. Είναι διαχωρισμένα στα πακέτα “Tour,” “City” and “Park”. Ένα από τα ξεχωριστά συστήματα του πακέτου υποβοήθησης “Tour” είναι το ενεργό σύστημα υποβοήθησης κίνησης (adaptive cruise assist (ACA)). Χρησιμοποιεί το ενεργό cruise control και το εμπλουτίζει με μια λειτουργία ελέγχου λωρίδας κυκλοφορίας σε όλο το εύρος ταχυτήτων καθώς και με το σύστημα υποβοήθησης κυκλοφοριακής συμφόρησης (traffic jam assist). Επιπρόσθετα η Audi προσφέρει και την υποβοήθηση στενών λωρίδων (bottleneck assist), η οποία κάνει διορθώσεις με το τιμόνι σε τμήματα του δρόμου που εκτελούνται έργα και όταν το αυτοκίνητο πλησιάζει πολύ κοντά στα όρια του δρόμου. Ταυτόχρονα το συγκεκριμένο σύστημα υιοθετεί αυτόματα μια απόσταση ασφαλείας από τα οχήματα που εισέρχονται στη λωρίδα του αυτοκινήτου και αυτόματα πάλι συνεχίζει τη διαδικασία προσπέρασης μόλις η λωρίδα απελευθερωθεί εκ νέου. 

Ένα σύστημα κλιματισμού δύο ζωνών είναι στάνταρ, ενώ προαιρετικά για το νέο A6 είναι διαθέσιμο και ένα τεσσάρων ζωνών. Το ιδιαίτερα αποτελεσματικό του φίλτρο αδρανοποιεί πολλές αλλεργίες, ενώ ταυτόχρονα περιορίζει την ποσότητα των αερίων και των σωματιδίων. Το πακέτο ποιότητας αέρα (air quality package) παρέχει πλήρη υποστήριξη, καθώς περιλαμβάνει έναν ιονιστή και ένα σύστημα αρωματισμού, με λεπτά αρώματα, που μπορεί να ρυθμιστεί σε διάφορα επίπεδα έντασης. 

Κινητήρες

Στο λανσάρισμα του νέου Audi A6 στην Ευρώπη τον ερχόμενο Ιούλιο θα διατεθούν τρείς υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες – μία έκδοση βενζίνης και δύο πετρελαίου. Όλες οι εκδόσεις κινητήρων έχουν σχεδιαστεί από λευκό χαρτί ή είναι μερικώς αναβαθμισμένες για να ξεχωρίζουν με την αστείρευτη δύναμη τους, τη γραμμική λειτουργία τους και την κορυφαία απόδοσή τους. Στη διάρκεια της χρονιάς θα προστεθούν και άλλα τετρακύλινδρα μηχανικά σύνολα.

Στο Audi A6 55 TFSI (συνδυασμένη κατανάλωση λτ./100 χλμ.: 7,1 – 6,7)*, συνδυασμένη εκπομπή γρ. CO2/χλμ.: 161 – 151*), ο 3.0 TFSI αποδίδει 250 kW (340 ίππους) και 500 Nm ροπής από τις 1.370 έως τις 4.500 σ.α.λ. Επιταχύνει το business-class σεντάν για το 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,1 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.

Το νέο τρίλιτρο V6 μηχανικό σύνολο βενζίνης με τον αλουμινένιο στροφαλοθάλαμο ζυγίζει μόλις 172 κιλά. Η εξαγωγή του περιέχεται στην γωνία 90° των δύο σκελών του ώστε να υπάρχει σύντομη διαδρομή των αερίων και άμεση απόκριση του στροβιλοσυμπιεστή twin scroll τεχνολογίας. Η διαδικασία καύσης B cycle – μία εξέλιξη της Audi – διασφαλίζει εξαιρετική απόδοση. Σε αυτή συμβάλλει το Audi valvelift system (AVS) το οποίο ρυθμίζει το βύθισμα των βαλβίδων σε δύο στάδια ανάλογα με το φορτίο και τις στροφές του κινητήρα. Ένα ακόμη στοιχείο που βελτιώνει την απόδοση είναι η θερμοδυναμική διαχείριση με ξεχωριστά κυκλώματα ψύξης για τον στροφαλοθάλαμο και την κυλινδροκεφαλή. Η πολλαπλή εξαγωγής είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή ώστε ο κινητήρας να ζεσταίνεται γρήγορα μετά από ψυχρή εκκίνηση.

Το Audi A6 55 TFSI (συνδυασμένη κατανάλωση λτ./100 χλμ.: 7,1 – 6,7*, συνδυασμένη εκπομπή γρ. CO2/χλμ.: 161 – 151*) εφοδιάζεται με ένα επτατάχυτο κιβώτιο S tronic και με τετρακίνηση quattro με τεχνολογία ultra. Προσφέρει μέγιστη απόδοση και δεν διαφοροποιείται σε θέματα πρόσφυσης και δυναμικής οδήγησης από τα συμβατικά συστήματα μόνιμης τετρακίνησης. Όσο το sedan κινείται δίχως να υπάρχει θέμα ολίσθησης των τροχών, το σύστημα χρησιμοποιεί την οικονομική κίνηση μόνο μπροστά. Όταν απαιτηθεί η μετάδοση και στους πίσω τροχούς, τότε στιγμιαία ενεργοποιείται ένας συμπλέκτης για να μεταφέρει την κίνηση. Το σύστημα quattro με τεχνολογία ultra συνδυάζεται και με την επιλεκτική κατανομή ροπής ανά τροχό.

Ο κινητήρας 3.0 TDI στο Audi A6 50 TDI (συνδυασμένη κατανάλωση λτ./100 χλμ.: 5,8 – 5,5*; συνδυασμένη εκπομπή γρ. CO2/χλμ.: 150 – 142) αποδίδει 210 kW (286 ίππους) ενώ 620 Nm ροπής είναι διαθέσιμα από τις 2.250 έως τις 3.000 σ.α.λ. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 5,5 δλ. με την τελική να περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 5,5 λίτρα ανά 100 χλμ., με εκπομπή CO2 στα 142 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Η έκδοση 3.0 TDI διαθέτει πάρα πολλές τεχνολογίες αιχμής. Η εξελιγμένη θερμική διαχείριση συμπεριλαμβάνει επίσης ξεχωριστούς βρόγχους ψύξης για τον στροφαλοθάλαμο και την κυλινδροκεφαλή με τα υδροχιτώνια να έχουν διμερή σχεδίαση. Μικροδίοδοι λαδιού υπάρχουν για να ψύχονται τα έμβολα. Τα ελατήριά τους και οι πείροι έχουν σχεδιαστεί για ελάχιστες τριβές. Η αντλία λαδιού είναι πλήρως μεταβλητής λειτουργίας. Χάρη στη νέα σχεδίαση του στροφαλοθάλαμου από χυτοσίδηρο και γραφίτη, ο ισχυρός πετρελαιοκινητήρας ζυγίζει μόνο 190 κιλά.

Audi A6

 

55 TFSI (3.0 TFSI)

 

50 TDI (3.0 TDI)

 

Χωρητικότητα 
σε κ.εκ.

 


2.995

 


2.967

Μέγιστη ισχύς 
σε kW (hpστις σ.α.λ.

 

250 (340)

από 5.000 – 6.400

 

210 (286)

from 3.500 – 4.000

Μέγιστη ροπή
σε Nm στις σ.α.λ.

 

500

από 1,370 – 4,500

 

620

από 2.250 – 3.000

Τελική ταχύτητα 
σε χλμ./ώρα

 


250

 

 

250

Επιτάχυνση 
0 – 100 
χλμ./ώρα σε δλ.

 

 

5,1

 

 

5,5

Μέση κατανάλωση (συνδυαστική) 
σε λτ./100 χλμ.

 

 

6,7 – 7,1*

 

 

5,5 – 5,8

Συνδυασμένη εκπομπή CO2emissions
σε γρ./χλμ.

 

151 – 161*

 

142 – 150*

Μετάδοση

 

quattro

 

quattro

*Καταναλώσεις καυσίμου και εκπομπές ρύπων CO2 εξαρτώνται από το συνδυασμό τροχών/ελαστικών που χρησιμοποιούνται.

Ένα αυτόματο οκτατάχυτο κιβώτιο tiptronic συνδυάζεται με τον ισχυρό V6 TDI και προσφέρει απόλυτα ομαλές και γρήγορες αλλαγές. Σε συνθήκες χαμηλού φορτίου και ρολαρίσματος ένας συμπλέκτης στην κεντρική μετάδοση αποδεσμεύει την μετάδοση της ισχύος. Μία ηλεκτρική αντλία λαδιού διασφαλίζει τις αλλαγές σχέσεων του tiptronic μετά την φάση ρολαρίσματος. Μία συναρμογή απόσβεσης φροντίζει για την εξάλειψη των δονήσεων του κινητήρα και επιτρέπει την κίνηση ακόμη και κάτω από τις 1.000 σ.α.λ. Ο 3.0 TFSI συνδυάζεται στάνταρ με το επτατάχυτο S tronic και το φυγοκεντρικό σύστημα απόσβεσης. Δύο ηλεκτρικές αντλίες λαδιού και ένας συσσωρευτής διασφαλίζουν τις αλλαγές των σχέσεων κατά το ρολάρισμα ή όταν το αυτοκίνητο είναι ακίνητο.

Ανάλογα με το κιβώτιο, η Audi προσφέρει το στάνταρ quattro σε διαφορετικές εκδόσεις. Στην περίπτωση του οκτατάχυτου tiptronic υπάρχει η καθαρά μηχανική έκδοση με κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού και σε νορμάλ συνθήκες κίνησης κατανομή 40:60 ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα. Όταν διαπιστωθεί απώλεια πρόσφυσης σε κάποιον άξονα, υπάρχει δυνατότητα κατανομής έως 70% της ροπής μπροστά ή έως 80% στους πίσω τροχούς. Όλα τα επτατάχυτα κιβώτια S tronic συνδυάζονται με την αποδοτική τετρακίνηση quattro με την ultra τεχνολογία, ενεργοποιώντας την κίνηση στον πίσω άξονα όταν αυτή είναι απαραίτητη.

Με σπορ στιλ οδήγησης, η επιλεκτική κατανομή της ροπής του σπορ διαφορικού (sport differential) βελτιώνει θεαματικά το κράτημα φρενάροντας ελαφρώς τους τροχούς που τείνουν να χάσουν την πρόσφυση τους και να την μεταφέρει σε αυτούς με την μεγαλύτερη. Το προαιρετικό σπορ διαφορικό (sport differential) του πίσω άξονα είναι ένα συμπληρωματικό στοιχείο της μόνιμης τετρακίνησης quattro στις V6 εκδόσεις πετρελαιοκινητήρων.

Το νέο A6 προσφέρει το πιο μοντέρνο σχεδιαστικά εσωτερικό στην κατηγορία του και υπογραμμίζει τον ηγετικό ρόλο της Audi. To διαδραστικό λειτουργικό σύστημα αφής MMI στην σκούρα περιοχή συνδυάζει την σοφιστικέ σχεδίαση με την φιλική χρηστικότητα. Ο πίνακας οργάνων έχει φωτεινή και καθαρή εμφάνιση με αυστηρά οριζόντιο προσανατολισμό στην κλιμακωτή του δομή. Ο οδηγός και ο συνοδηγός απολαμβάνουν μία μοναδική εμπειρία σε ένα εξαιρετικά ευρύχωρο και κομψό διάκοσμο. Η κορυφαία σε απόκριση και γραφικά οθόνη αφής MMI ενσωματώνεται σχεδόν αόρατα στην black-panel διάταξη του ταμπλό και σχηματικά περιβάλλεται από ένα αλουμινένιο πλαίσιο.

Η κεντρική κονσόλα είναι προσανατολισμένη στον οδηγό και έχει επίσης μία black-panel εμφάνιση. Στο κάτω μέρος φιλοξενεί την οθόνη που απεικονίζεται η λειτουργία του συστήματος κλιματισμού, ενώ χαμηλότερα υπάρχει μία σειρά από διακόπτες όπως του Audi drive select και των «αλάρμ». Οι πόρτες διαθέτουν επίσης design που τονίζει την τρισδιάστατη υπόστασή τους.

Facebook Comments