Αγορές μέσω Internet: Αυτά είναι τα δικαιώματά σας
Σε μια τέτοια συγκυρία, ξεπροβάλλει επιτακτικότερη η ανάγκη ύπαρξης επαρκούς ρυθμιστικού πλαισίου που θα επαγρυπνά τους καταναλωτές
Σε μια τέτοια συγκυρία, ξεπροβάλλει επιτακτικότερη η ανάγκη ύπαρξης επαρκούς ρυθμιστικού πλαισίου που θα επαγρυπνά τους καταναλωτές
Σε μια εποχή όπως η σημερινή, όπου όλα κινούνται με ρυθμούς ραγδαίους και οι παραδοσιακές συνήθειες αγορών υπερακοντίζονται από νέες, προσαρμοσμένες στα κελεύσματα της εποχής, κανένας τομέας δε μένει ανεπηρέαστος. Έτσι, και η η αγορά επηρεάζεται, γεννώνται νέες μέθοδοι ανταλλαγής προϊόντων και υπηρεσιών, κυριότερη των οποίων είναι η αγορές μέσω του διαδικτύου, που αυξάνει με καλπάζοντες ρυθμούς. Σε μια τέτοια συγκυρία, ξεπροβάλλει επιτακτικότερη η ανάγκη ύπαρξης επαρκούς ρυθμιστικού πλαισίου που θα επαγρυπνά τους καταναλωτές και θα τους προστατεύει κατά την πλοήγησή τους στις ηλεκτρονικές αγορές από τις μικρές “νάρκες” που ενδεχομένως ελλοχεύουν στην ιδιάζουσα αυτή σύγχρονη συνήθεια.
Ο ελληνικός νόμος 2251/1994 περί προστασίας του Καταναλωτή, όπως συμπληρώθηκε με το νόμο 3587/2007 αποτελεί ένα από τα αυστηρότερα νομοθετήματα προστασίας του Καταναλωτή μεταξύ των κρατών- μελών της ΕυρωπαΪκής Ένωσης. Σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο, ο καταναλωτής αριθμεί ένα εύρος δικαιωμάτων, τα οποία είναι απαραίτητο να γνωρίζει αλλά και ένα πλήθος ζητημάτων, κυρίως νομικών αλλά όχι μόνο, τα οποία θα πρέπει να λαμβάνει υπόψιν και να αποφεύγει. Ας επισημάνουμε τα κυριότερα:
Ιδιαίτερα σημαντική, εκτός των ανωτέρω, είναι και η εφαρμογή των σχετικών διατάξεων περί προσωπικών δεδομένων του καταναλωτή για αγορές μέσω διαδικτύου, ιδίως μετά την εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού για τα προσωπικά δεδομένα (GDPR), με την οποία θα ασχοληθούμε σε άλλο άρθρο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα παραπάνω αποτελούν τα κυριότερα δικαιώματα του Καταναλωτή κατά την σύναψη σύμβασης εξ’ αποστάσεως, δηλαδή μέσω του Διαδικτύου, αλλά και με κάθε άλλο τρόπο εκτός εμπορικού καταστήματος, όπως οι τηλεφωνικές παραγγελίες.
Facebook Comments