Είναι γνωστό σε όλους πια πως η χώρα περνάει κρίση και μεγάλη αστάθεια, με τις εκλογές αυτή η αστάθεια(μαζί με πιέσεις από το εξωτερικό) δημιουργεί μεγάλα προβλήματα σε χρηματαγορές, επιχειρήσεις, και ιδιαίτερα μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Γιατί συμβαίνει αυτό εφόσον υπάρχει η (πιθανή) προοπτική μιας αλλαγής προς το καλύτερο(η χειρότερο);  τι κάνει τις επιχειρήσεις και ιδιαίτερα τις ΜΜΕ να είναι τόσο ευέλικτες μπροστά στην οικονομική και πολιτική αστάθεια;  Τελικά συμφέρει να έχουμε τακτικά αστάθεια η μήπως κρίβει ένα ακριβό κόστος που πληρώνουμε μακροπρόθεσμα στο όνομα της δημοκρατίας;

Μια επιχείρηση αποτελείται από στελέχη και διεύθυνση, με κάποιους υπάλληλους να είναι μόνιμοι και άλλοι όχι. Είναι ένας ζωντανός οργανισμός και μόνο έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται, με νοοτροπία, κουλτούρα, “κουσούρια”, ιδέες, πλεονεκτήματα, εμπειρίες και γνώσεις. Αυτός ο οργανισμός μπορεί να είναι μεγάλος, μεσαίος η μικρός (θα μετρήσουμε με το μέτρο της ΕΕ προς το παρόν έως 249 υπάλληλους για ΜΜΕ). Είναι επίσης γνωστό πως η Ελλάδα έχει μεγάλη δραστηριότητα στον κλάδο τον MME και δείχνει αυτό να μεγαλώνει με πολλούς παίχτες και μεγάλη επιχειρηματικότητα.

Στην εποχή του internet, των υπηρεσιών, της οικονομίας των υπηρεσιών, και σε μια χώρα όπου 99% τον επιχειρήσεων είναι ΜΜΕ και είναι μια λύση (βιώσιμη) για πολλούς σε μια χώρα όπου η ανεργία είναι μεγάλο πρόβλημα και η άμεση ανάγκη για οικονομικούς πόρους ακόμη μεγαλύτερη. Γιατί όμως δεν ακούμε τόσος πολλές ιστορίες επιτυχίας από αυτές τις απόπειρες; λείπει η φαντασία είναι απλά αντιγραφές ιδεών από το εξωτερικό μήπως δεν υπάρχουν χρηματοδότες; 

Καλό θα ήταν να κοιτάζαμε κάποιους βασικούς κανόνες, και παγίδες,επιχειρηματικότητας για νέες ΜΜΕ και startups που πρέπει να δει κάθε νέος επιχειρηματίας που αποτελούν κορμό και παγίδα για πολλούς.
1.      Μια απλή ιδέα δεν αρκεί. – Πρέπει να δημιουργηθεί ένα πλάνο από αρχή μέχρι τέλους, ένα business plan, ένα σχέδιο, να δημιουργηθεί μια γερή βάση στην οποία θα πατήσει η επιχείρηση. Χωρίς αυτό δεν μπορεί να πατήσει η ιδέα και δεν θα πάει μακριά η εταιρία ούτε η startup η ΜΜE.
2.      Χρειάζονται καλός δικηγόρος και λογιστής – Οι νομοθεσίες πρέπει αν τηρηθούν και έχουν πολλά εμπόδια όπως και για αυτό πρέπει κανείς να είναι έτοιμος και με τους σωστούς ανθρώπους
3.      Μη ξοδεύετε πολλά πολύ νωρίς – Μη ξοδεύετε πριν φτιάξετε ισοζύγιο, περιμένετε να έχετε εισοδήματα και μετά ξοδέψτε
4.      Μη ξεκινήσετε εταιρία αν δουλεύετε παράλληλα αλλού
5.      Μην αφήσετε άλλους να την τρέχουν

Η βιασύνη και η ταχύτητα κινήσεων οδηγεί πολλές φορές σε λάθη,όπως και η λανθασμένη εμπιστοσύνη σε πρόσωπα που είτε δεν έχουν γνώσεις είτε παρουσιάζονται ως κάτι που συχνά δεν είναι. Μια ΜΜΕ έχει υπολογιστεί γενικά ,ως μέσο όρο, ζει 2-3 χρόνια πριν χαθεί . Αυτό συμβαίνει είτε λόγο έλλειψης πόρων, είτε λόγο έλλειψης στρατηγικής είτε λόγο εξωτερικόν παραγόντων όπως η αρνητικές αλλαγές στην αγορά η πολιτική αστάθεια.

Η πολιτική αστάθεια οδηγεί σε βεβιασμένες απόφασις, ανεβάζει την ταχύτητα τον αποφάσεων , και οδηγεί σε ανεπιθύμητες συνεργασίες “απελπισίας” συχνά με άτομα τα οποία δεν κατέχουν αυτό που κάνουν. Η έλλειψη ικανών στελεχών άμεσα διαθέσιμων δημιουργεί προβλήματα και ρήγματα στην στρατηγική τον εταιριών που δεν μπορούν να επιβάλουν στρατηγικές για το μέλλον σε κανένα επίπεδο και αναζητούν απελπισμένα κονδύλια ως έσχατη λύση και ως μόνιμη στρατηγική, το ένα μετά το άλλο. Το να αναζητά κανείς κονδύλια συνέχεια δεν είναι στρατηγική και δεν θα καλύψει την εταιρία από αλλαγές στο οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον, είναι μια τυχοδιωκτική τακτική για άμεση ρευστότητα που ναι μεν είναι κατανοητή αλλά δεν είναι μακροπρόθεσμη.

Επίσης η αντιγραφή ξένων ιδεών και η προσαρμογή τους στην ελληνική αγορά (το βλέπουμε συχνά) δεν είναι πάντα λύση, διότι και το marketing θέλει προσαρμογή, η Ελλάδα είναι δική τις αγορά και πρέπει αυτό να γίνει σεβαστό. Η αντιγραφή έχει τα όρια τις και αυτό φαίνεται από τις άπειρες περιπτώσεις αποτυχίας σε start-ups και ΜΜΕ.

Ο χρόνος είναι πολύτιμος αλλά και κέρδος μακροπρόθεσμα, η κρίση και η πολιτική αστάθεια θέλει συνεργασίες, θέλει στρατηγική, θέλει βλέψεις εκτός συνόρων (πολλές επιστημονικές εργασίες σε ΜΜΕ έδειξαν πως όποιος δραστηριοποιείται σε  πάνω από μια χώρα έχει καλύτερες επιδόσεις κλπ) και θέλει ικανούς συνεργάτες με φαντασία, πείρα και όρεξη για πειραματισμούς γιατί μόνο έτσι θα κερδίσει η αγορά καινοτομία σε περίοδο κρίσεως και ΜΜΕ που θα αντέχουν τον χρόνο. Όπως δείχνει η επιστήμη δεν είναι το κλειδί μόνο το πόσο σε βάθος δραστηριοποίησε αλλά πόσο σε μήκος και σε τι επίπεδο ποιότητος.

Facebook Comments