«Καμπανάκι» από το υπερταμείο για τη βιωσιμότητα των ΕΛΤΑ – ένα βήμα πριν τη χρεοκοπία
Πιεστικά προβλήματα ρευστότητας των ΕΛΤΑ οδήγησαν την Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ) στην αλλαγή της διοίκησής τους
Πιεστικά προβλήματα ρευστότητας των ΕΛΤΑ οδήγησαν την Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ) στην αλλαγή της διοίκησής τους
Πιεστικά προβλήματα ρευστότητας των ΕΛΤΑ οδήγησαν την Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ) στην αλλαγή της διοίκησής τους.
Σύμφωνα με κύκλους της ΕΕΣΥΠ, γνωστής και ως υπερταμείο, «η διασφάλιση της βραχυπρόθεσμης βιωσιμότητας μέσω της ανάσχεσης του ρυθμού μείωσης των εσόδων, παρεμβάσεων στο λειτουργικό κόστος και διαχείρισης της ρευστότητας» είναι το μεγάλο στοίχημα των ΕΛΤΑ. «Τα ΕΛΤΑ δεν έχουν καταφέρει μέχρι σήμερα να αξιοποιήσουν αποτελεσματικά τις διαθέσιμες εναλλακτικές πηγές εσόδων και να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τον έντονο ανταγωνισμό. Το μερίδιο της θυγατρικής ΕΛΤΑ Courier δεν ξεπερνά σήμερα το 10%», αναφέρουν χαρακτηριστικά. Το διοικητικό συμβούλιο της ΕΕΣΥΠ, μετόχου πλειοψηφίας των ΕΛΤΑ (90%), τοποθέτησε κατά τη χθεσινή γενική συνέλευση του οργανισμού νέο πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου τον Πολυχρόνη Γριβέα, γνωστό και από τη διαδρομή του ως επικεφαλής του Αστέρα Βουλιαγμένης, και ως διευθύνων σύμβουλο τον Ηλία Αθανασίου, ο οποίος προέρχεται από τον δημόσιο φορέα προώθησης εξαγωγών και επενδύσεων Enterprise Greece. Μη εκτελεστικά μέλη διορίστηκαν, επίσης, οι Ιωάννης Φίλος, Κωνσταντίνος Λάφκας και Κυριάκος Ξύδης.
Η νέα διοίκηση θα κληθεί, σύμφωνα με την ΕΕΣΥΠ, να υλοποιήσει «πρόγραμμα εξυγίανσης μέσω ενός νέου επιχειρηματικού και λειτουργικού μοντέλου που περνά μέσα από μία πιο επιθετική και αποτελεσματική επέκταση σε νέες αγορές, στοχευμένο άνοιγμα σε νέες δραστηριότητες, αξιοποίηση συνεργειών σε επίπεδο δικτύου ή και με άλλες εταιρείες, μείωση κόστους, καθώς και εφαρμογή καινοτομιών με τη χρήση νέων τεχνολογιών για μεγαλύτερη λειτουργική αποτελεσματικότητα αλλά και βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και της εμπειρίας του καταναλωτή σύμφωνα με τις ανάγκες της σύγχρονης εποχής».
Διπλή κρίση
Η ταχυδρομική αγορά συρρικνώνεται λόγω της ηλεκτρονικής υποκατάστασης, υπογραμμίζουν από το υπερταμείο, «ωστόσο στην Ελλάδα συρρικνώνεται και εξαιτίας της μείωσης της οικονομικής δραστηριότητας αλλά και του διαθέσιμου εισοδήματος». Είναι χαρακτηριστικό ότι ο όγκος της διακινούμενης αλληλογραφίας μειώθηκε μεταξύ 2010 και 2016 από 620 σε 242 εκατ. τεμάχια. Βραχυπρόθεσμα, πάντως, η επιβίωση εξαρτάται μεν από την είσπραξη και καλύτερη αξιοποίηση της αποζημίωσης για την καθολική υπηρεσία, αναφέρουν οι ίδιες πηγές. «Ηδη η διοίκηση της ΕΕΣΥΠ έχει δραστηριοποιηθεί το τελευταίο διάστημα στο ζήτημα ανάκτησης των αποζημιώσεων, στοχεύοντας στην εδραίωση διαδικασιών που θα δημιουργήσουν συνθήκες σταθερότητας μελλοντικά, ειδικά καθώς εκκρεμούν θέματα αποζημιώσεων από το 2013 και έπειτα». Να σημειωθεί πως τα ΕΛΤΑ αξιώνουν περί τα 208 εκατομμύρια ευρώ αποζημίωση από το ελληνικό Δημόσιο για την καθολική υπηρεσία της προηγούμενης πενταετίας.
Η ΕΕΣΥΠ χαρακτηρίζει τα ΕΛΤΑ προτεραιότητα για τρεις κυρίως λόγους: Πρώτον, επειδή οι υπηρεσίες που παρέχει η εταιρεία, ως πάροχος της καθολικής υπηρεσίας, αφορούν το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας. Δεύτερον, επειδή αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες δημόσιες επιχειρήσεις με βάση τα έσοδα (308 εκατ. ευρώ το 2017), τον αριθμό των εργαζομένων και τη διασπορά του δικτύου της και, τρίτον, επειδή «τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εταιρεία είναι σύνθετα και πιεστικά και απαιτούν ανάληψη άμεσων πρωτοβουλιών».
Facebook Comments