Δημοπρασία του πίνακα Chop Suey από τον οίκο Christie΄s
Η δημοπρασία αφορά περίπου 85 έργα από τη συλλογή του Έμπσγουερθ, με τον Christies να εκτιμά τα προσδοκώμενα έσοδα σε 300 εκατομμύρια δολάρια
Η δημοπρασία αφορά περίπου 85 έργα από τη συλλογή του Έμπσγουερθ, με τον Christies να εκτιμά τα προσδοκώμενα έσοδα σε 300 εκατομμύρια δολάρια
Πριν 11 χρόνια, ο μεγιστάνας στον τομέα ταξιδιών πολυτελείας και μεγάλος συλλέκτης έργων τέχνης Μπάρνεϊ Έμπσγουερθ είχε υποσχεθεί έναν θαυμάσιο πίνακα του Έντουαρντ Χόπερ στο Μουσείο Τέχνης του Σιάτλ. Τελικά, ο πίνακας «Chop Suey» – τον ολοκλήρωσε ο Αμερικανός ζωγράφος το 1929 – θα δημοπρατηθεί από τον οίκο Christies, τον Νοέμβριο.
Η δημοπρασία αφορά περίπου 85 έργα από τη συλλογή του Έμπσγουερθ, με τον Christies να εκτιμά τα προσδοκώμενα έσοδα σε 300 εκατομμύρια δολάρια, συνολικά. Στην ομάδα αυτή καλλιτεχνικών θησαυρών «ηγείται» το έργο του Χόπερ, στο οποίο ο οίκος αναφέρεται ως «το πιο σημαντικό έργο του καλλιτέχνη που ήταν σε κατοχή ιδιώτη» και τοποθετεί την εκτίμηση για τα έσοδα από την πώλησή του σε 70 εκατομμύρια δολάρια.
Αυτό που δεν αναφέρει ο οίκος είναι ότι υπήρχε υπόσχεση να δοθεί αυτός ο πίνακας στο μουσείο του Σιάτλ. Και το μουσείο, στην ανακοίνωσή του, δεν κάνει καμία αναφορά στην υπόσχεση. Αντιθέτως, ευχαριστεί τον εκλιπόντα: «Ο μακαρίτης Μπάρνεϊ Α. Έμπσγουερθ υπήρξε μεγάλος συλλέκτης, φιλάνθρωπος, υπέρμαχος της τέχνης και, για πολλά χρόνια, μέλος του καταπιστεύματος του Seattle Art Museum (SAM). Θα είμαστε για πάντα ευγνώμονες για τη γενναιόδωρη στήριξή του στο SAM » υπογράμμισε η διευθύντρια και διευθύνων σύμβουλος του μουσείου, Κίμερλι Ρόρσαρτς.
Ο Christies αναφέρει ότι, όταν πέθανε ο Έμπσγουερθ τον περασμένο Απρίλιο, «εμπιστεύτηκε τη διαχείριση της συλλογής του στην οικογένειά του» και ότι ο οίκος πωλεί «μέρος» της συλλογής «σύμφωνα με τις επιθυμίες στης οικογένειας». Περιγράφει το «Chop Suey» ως ένα από τα έργα που εκτιμούσε πιο πολύ ο Έμπσγουερθ από όλα όσα είχε στην κατοχή του. Εστιάζοντας σε δύο γυναίκες με κλος καπέλα που κάθονται σε ένα τραπέζι δίπλα στο παράθυρο σε ένα εστιατόριο, ο πίνακας «είναι η επιτομή των ψυχολογικά σύνθετων στοχασμών για τους οποίους είναι γνωστός ο καλλιτέχνης, ενώ ταυτόχρονα με μοναδικό τρόπο συλλαμβάνει το zeitgeist της Νέας Υόρκης, σε μια από τις πιο σημαντικές μεταβατικές περιόδους της» σημειώνει στην ανακοίνωσή του ο οίκος.
Χάθηκε η ευκαιρία να απολαμβάνουμε αυτόν τον πίνακα σε μουσείο ή στο πλαίσιο ανταλλαγών μεταξύ μουσείων. Θα έχουμε ευκαιρία μόνον όταν ο καινούργιος κάτοχός του θα συναινεί να δανείζει τον πίνακα για περιοδικές εκθέσεις.
Facebook Comments