Η έφοδος των ατάκτων ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ στο κράτος θα αποτύχει!
Δεν είχα καμία αμφιβολία οτι οι ρουσφετοπράκτες ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ θα επιχειρoύσαν, λίγο προ των εκλογών, γιουρούσι στο κράτος
Δεν είχα καμία αμφιβολία οτι οι ρουσφετοπράκτες ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ θα επιχειρoύσαν, λίγο προ των εκλογών, γιουρούσι στο κράτος
Δεν είχα καμία αμφιβολία οτι οι ρουσφετοπράκτες ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ θα επιχειρoύσαν, λίγο προ των εκλογών, γιουρούσι στο κράτος με σκοπό την αποικιοποίησή του είτε πρόκειται για θέσεις εργασίας είτε για θέσεις ευθύνης. Εκεί που έκανα λάθος ήταν στην εκτίμησή μου ότι, το πολύ πολύ, ν’ ακολουθούσαν τις πρακτικές των προηγούμενων, εναντίον των οποίων υποτίθεται ότι στρέφονται, ενώ αναδεικνύονται οι καλύτεροι ακόλουθοί τους. Έμελλε να αναδειχθούν πολύ χειρότεροι.
Εάν, πάντως, δεν υπήρχε -αυτός, ο έστω ανεπαρκής, περιορισμός προσλήψεων είναι, βέβαιον, ότι θα παρακολουθούσαμε κατάστάσεις όμοιες με εκείνες που ζήσαμε στο πρόσφατο παρελθόν με τις μαζικές μονιμοποιήσεις των συμβασιούχων. Εξ άλλου, όπου δεν υπάρχει ρητός περιορισμός προσλήψεων, όπως στους συμβασιούχους, το πάρτυ των φαιοκόκκινων ηγητόρων μας καλά κρατεί.
|
Ιούνιος 2015 |
Ιούνιος 2018 |
Συμβασιούχοι σε υπουργεία & ΟΤΑ |
31.935 |
65.388 |
Συμβασιούχοι σε ΝΠΙΔ |
11.804 |
14.458 |
ΣΥΝΟΛΟ |
43.739 |
79.846 |
Εάν στους προηγούμενους συμβασιούχους προστεθεί και το κάθε είδους μη μόνιμο προσωπικό, δηλαδή, τα μέλη των διοικητικών συμβουλίων των ΝΠΙΔ, οι αιρετοί και λοιπές ειδικές κατηγορίες μη μόνιμων, οι οποίοι πάντως αμοίβονται για τις υπηρεσίες τους από τον κρατικό κορβανά, τότε ο αριθμός τους ξεπερνά τις 100.000.
Ενώ όμως, εδώ, οι υπερβάσεις ξεπερνούν, κατά δεκάδες χιλιάδες, το ταβάνι του 2016, σύμφωνα με το οποίο οι συμβασιούχοι δεν έπρεπε να υπερβαίνουν τους 60.000, οι «τοκογλύφοι δανειστές» παραμένουν βουβοί και άπρακτοι. Ενθαρρυμένοι οι λαϊκιστές ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ από την μη αντίδρασή τους, μετέρχονται φθηνά κόλπα (βλ. μεταφορά της μισθοδοσίας των συμβασιούχων από τον κρατικό προϋπολογισμό στα αποθεματικά των Δήμων) αδιαφορώντας για την κατακόρυφη αύξηση του κόστους μισθοδοσίας που αποτυπώνεται στον προϋπολογισμό. Ενδιαφέρονται μόνο να πολλαπλασιάζουν, καθημερινά, τον αριθμό των ανθρώπων που κρατούν σε καθεστώς ομηρίας. Είμαι βέβαιος ότι θα παραμείνουν σ’ αυτό μέχρι και λίγες ημέρες προ των εκλογών.
Συμπληρωματικά προς το ρουσφετολογικό πάρτυ εξελίσσεται κι ένα ακόμη συριζαιικό πρότζεκτ, πιο ενδοστερεφές αυτό, αλλά από εκείνα που προκαλούν χαίνουσες πληγές στο σώμα της δημόσιας διοίκησης. Πρόκεται για ένα πρωτοφανές ρεσάλτο στο κράτος το οποίο αναδείξαμε με το προηγούμενο άρθρο μας στο marketnews «Η φθινοπωρινή λαφυραγώγηση του Δημοσίου από τους ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ». Πρόκειται για μια χωρίς αρχές και κανόνες έφοδο για την κατάληψη θέσεων προϊσταμένων, ιδίως, στην υπουργική γραφειοκρατία.
Ο σκοπός της εφόδου είναι απλός: Η επόμενη κυβέρνηση να συναντήσει απέναντί της έναν όρχο κομματικών προϊσταμένων, οι οποίοι θα της κάνουν τη ζωή δύσκολη. Τα συνεχή προσκόμματα και οι καλυμμένες ή πλάγιες αρνήσεις σε εντολές, είναι γνωστά και θλιβερά στην ελληνική δημόσια διοίκηση. Από την άλλη, οι διαδικασίες αποψίλωσης των κομματικών εγκάθετων είναι, πάντα, οχληρές τόσο όσον αφορά τον χρόνο που απαιτούν για την ολοκλήρωσή τους όσο και το διχαστικό κλίμα στο εσωτερικό των δημοσίων οργανώσεων που τις οδηγεί σε παράλυση.
Αυτή τη φορά, όμως, την ευθύνη δεν έχει μόνον η κυβέρνηση που προωθεί τις χειρότερες πρακτικές των προηγούμενων αλλά και οι δανειστές. Αδύναμοι να καταλάβουν τους μαιάνδρους του ελληνικού Δημοσίου, επαναπαύθηκαν- η κι ακόμη χειρότερα- έστερξαν στις δήθεν προσπάθειες της κ. Γεροβασίλη και του κ. Βερναρδάκη περί εξορθολογισμού του συστήματος επιλογών στο δημόσιο, μέσα από μια αντικειμενική «δεξαμενή στελεχών» και λοιπά φληναφήματα.
Στην πραγματικότητα, το γιουρούσι στο Δημόσιο έχει λάβει πρωτοφανείς διαστάσεις. Αναφέρω ενδεικτικά:
Έχοντας ζήσει αντίστοιχες καταστάσεις, εκτιμώ ότι πρέπει, ήδη από τώρα, η δημοκρατική αντιπολίτευση να καταστήσει απολύτως σαφές σε όλους ότι:
Α) Όπου παραβιάζονται οι θεσπισμένες διαδικασίες κρίσεων θα υπάρξει άμεση αποκατάστση της νομιμότητας.
Β) Στο πλαίσιο μιας συνολικής στρατηγικής για την διαχείριση του ανθρώπινου κεφαλαίου θα υπάρξει ένα σύστημα αξιολόγησης και επιλογής προϊσταμένων.
Γ) Μια ανεξάρτητη αρχή, τύπου ΑΣΕΠ, θα αναλάβει το σύνολο της διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού κλείνοντας, για πάντα, πόρτες και παράθυρα στους αριστεροδεξιούς ρουσφετοπράκτες.
Δ) Θα υπάρξει άμεση αναδιάρθρωση του δημόσιου τομέα με κριτήριο την αποδοτικότητα των ποικίλων, αμφίβολης χρησιμότητας, νομικών προσώπων.
Το έργο είναι μεγάλο και δύσκολο. Αντιστοίχως, όμως, οι καιροί δεν είναι, πλέον, μενετοί.
Facebook Comments