Ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος του ΙΟΒΕ ανακάμπτει ελαφρά μετά την υποχώρηση του προηγούμενου μήνα και διαμορφώνεται στις 101,8 μονάδες (από 101 μονάδες τον Οκτώβριο).

Η εξέλιξη αυτή προκύπτει κυρίως από νέα βελτίωση στην καταναλωτική εμπιστοσύνη, που σημειώνει την υψηλότερη επίδοσή της από τον Μάρτιο του 2015, και από τις Κατασκευές που αντισταθμίζουν σημαντική υποχώρηση στο Λιανικό Εμπόριο, ενώ οι υπόλοιποι τομείς παρουσιάζουν μόνο μικρές διακυμάνσεις.

Συνολικά, ο δείκτης κινείται χαμηλότερα έναντι των καλοκαιρινών μηνών, όμως η επίδοσή του είναι υψηλότερη σε σχέση με πέρυσι, γεγονός συμβατό με τον θετικό ρυθμό ανάπτυξης της οικονομίας συνολικά την τρέχουσα περίοδο.

Η ανοδική τάση στην καταναλωτική εμπιστοσύνη συνεχίζεται για πέμπτο μήνα. Εκτός από μεγέθυνση της οικονομίας σε σχέση με την περυσινή βάση, η περίοδος αυτή συμπίπτει με την ολοκλήρωση του τελευταίου προγράμματος προσαρμογής και την είσοδο σε μια νέα περίοδο, όπου γίνεται κατανοητό πως υπάρχουν προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες.

Ενόψει μάλιστα των επόμενων εκλογών, προγραμματίζονται παροχές προς τα νοικοκυριά, όπως και άλλες σχετικές υποσχέσεις. Άλλωστε, στο παρελθόν, συστηματικά οι προεκλογικές περίοδοι συνδέονται με
βελτίωση του δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης.

Σε κάθε περίπτωση, τονίζει το ΙΟΒΕ, οι αβεβαιότητες για την ελληνική οικονομία παραμένουν, ειδικά για τους όρους χρηματοδότησής της μετά τα προγράμματα, όπως και για τις βασικές συνθήκες για ισχυρή ανάπτυξη. Οι αβεβαιότητες αυτές τροφοδοτούνται και από ανησυχίες για το διεθνές περιβάλλον. Ως αποτέλεσμα, ο συνολικός δείκτης κλίματος την τρέχουσα περίοδο, κινείται θετικά, αλλά με ασθενή δυναμική και διακυμάνσεις.

Αναλυτικότερα:

-στη Βιομηχανία, το αρνητικό ισοζύγιο των εκτιμήσεων για τις παραγγελίες και τη ζήτηση και ο δείκτης στις εκτιμήσεις για τα αποθέματα παραμένουν αμετάβλητες, ενώ το ισοζύγιο στις προβλέψεις για την παραγωγή τους προσεχείς μήνες επιδεινώνεται.

– στις Κατασκευές, οι προβλέψεις για το πρόγραμμα εργασιών των επιχειρήσεων επιδεινώνονται, αλλά αντισταθμίζονται από τη βελτίωση των προβλέψεων για την απασχόληση

– στο Λιανικό Εμπόριο, οι θετικές εκτιμήσεις για τις τρέχουσες πωλήσεις επιδεινώνονται, με τις προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξή τους να παραμένουν επί της ουσίας στα ίδια επίπεδα και τα αποθέματα να διογκώνονται.

– στις Υπηρεσίες, οι εκτιμήσεις για την τρέχουσα κατάσταση των επιχειρήσεων αποδυναμώνονται, όπως και οι αντίστοιχες για την τρέχουσα ζήτηση, αλλά και οι προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξή της

– στην Καταναλωτική Εμπιστοσύνη οι προβλέψεις για την οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών βελτιώνονται, όπως και οι αντίστοιχες για την οικονομική κατάσταση της χώρας, αλλά και οι προβλέψεις για την πορεία της ανεργίας και η πρόθεση για αποταμίευση.

Facebook Comments