Δοκιμή: Citroen C3 1.5 BlueHDi 100 hp
Η κατηγορία των σουπερμίνι είναι από τις πλέον εμπορικές στη χώρα μας, με μεγάλο αριθμό επιλογών όσον αφορά τα αυτοκίνητα και έντονο ανταγωνισμό
Η κατηγορία των σουπερμίνι είναι από τις πλέον εμπορικές στη χώρα μας, με μεγάλο αριθμό επιλογών όσον αφορά τα αυτοκίνητα και έντονο ανταγωνισμό
Η κατηγορία των σουπερμίνι είναι από τις πλέον εμπορικές στη χώρα μας, με μεγάλο αριθμό επιλογών όσον αφορά τα αυτοκίνητα και έντονο ανταγωνισμό. Σε ένα πλήθος πανομοιότυπων σε σχήμα και τεχνικά χαρακτηριστικά μοντέλων, το Citroën C3 έχει καταφέρει να ξεχωρίζει. Κυρίως λόγω της εμφάνισης που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα. Διαθέτει αναμφισβήτητα ένα από τα πιο ιδιαίτερα και νεανικά σχήματα και δύσκολα μπορεί να το μπερδέψει κάποιος με κάτι άλλο.
Ωστόσο, όσο ψηλά και να ιεραρχείται η εμφάνιση από έναν υποψήφιο αγοραστή, δεν αρκεί από μόνη της. Κι αυτό διότι ο υψηλός ανταγωνισμός της κατηγορίας επιβάλλει στους πρωταγωνιστές να μιλούν πέρα από την καρδιά και στο μυαλό του υποψήφιου αγοραστή. Γι’ αυτό και η Citroën εφοδίασε το best seller της με ένα νέο, οικονομικότερο στη χρήση, ντίζελ κινητήρα 1,5 lt που ήρθε για να αντικαταστήσει στην γκάμα του γαλλικού μοντέλου των 1.6 BlueHDi.
Ο νέος 1.5 BlueHDi αποδίδει 100 PS και εναρμονίζεται με τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6.2. Εκπέμπει 97 g/km CO2 και υπάγεται στη χαμηλότερη κλίμακα των τελών κυκλοφορίας, με τα ετήσια έξοδά του να ανέρχονται στα €87,3. Το νέο μοτέρ έχει καλή απόκριση από τις χαμηλές στροφές και παρόλο που ονομαστικά έχει την ίδια ιπποδύναμη με τον απερχόμενο 1.6 BlueHDi, σου επιτρέπει να κινείσαι σβέλτα χωρίς να εξαντλείς τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ. Σε αυτό βοηθά και το νέο κιβώτιο που, σε σχέση με το παρελθόν, απέκτησε μια ακόμα σχέση, συμβάλλοντας και αυτό στα καλύτερα νούμερα που έδειξαν οι μετρήσεις μας για τις επιδόσεις.
Με το νέο 6άρι κιβώτιο να εκμεταλλεύεται καλύτερα τα 25,5 kgm ροπής του ντίζελ 1.5, πετυχαίνεις πλέον χαμηλότερη κατανάλωση, ακόμα και για κίνηση αποκλειστικά στην πόλη. H μέση τιμή κατανάλωσης του C3 1.5 BlueHDi κυμάνθηκε στα 5,6 lt/100 km. Περίπου 0,3 lt/100 km απ’ ό,τι με το επίσης 100άρι 1.6 BlueHDi.
Πέρα από τις καλύτερες επιδόσεις και τη χαμηλότερη κατανάλωση, η νέα ντίζελ έκδοση του C3 δεν έχει να επιδείξει κάτι διαφορετικό στο δρόμο συγκριτικά με το παρελθόν. Ο νέος κινητήρας ακούγεται λίγο περισσότερο απ’ όσο θα ήθελες όταν ζορίζεται, αλλά πέρα αυτού η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή. Η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά και έχει την αφράτη αίσθηση που συναντάς σε πολύ μεγαλύτερα αυτοκίνητα. Δεν κάνει θόρυβο ούτε στις πιο δύσκολες ανωμαλίες και προσφέρει πολύ καλή άνεση. Γενικά το C3 είναι από τα πιο ευκολοδήγητα σουπερμίνι, με καλό κράτημα και προληπτικό ESP, το οποίο επεμβαίνει ίσως λίγο νωρίτερα απ’ ό,τι πραγματικά χρειάζεται.
Ένα άλλο κομμάτι, που άλλαξε και βελτιώθηκε είναι η χρήση της κεντρικής οθόνης πολλαπλών λειτουργιών. Τώρα απλές κινήσεις, όπως για παράδειγμα η αύξηση της θερμοκρασίας στον κλιματισμό γίνονται πιο εύκολα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο όπου το σύστημα αντιδρούσε αργά στα ακροδάχτυλα. Φαίνεται πως το λογισμικό άλλαξε και έτσι δεν απορροφούν την προσοχή σας από το δρόμο. Η αλλαγή του ραδιοφωνικού σταθμού ή το πέρασμα σε audio Bluetooth από το κινητό σας, δεν είναι πια χρονοβόρα διαδικασία.
Facebook Comments