Δοκιμάζουμε το Citroen C1 1.0 72 PS Urban Ride
Ο πλούσιος εξοπλισμός της περιλαμβάνει μεταξύ άλλων οθόνη αφής 7’’ υψηλής ευκρίνειας με συνδεσιμότητα Triple Play (Android Auto, CarPlay και MirrorLink)
Ο πλούσιος εξοπλισμός της περιλαμβάνει μεταξύ άλλων οθόνη αφής 7’’ υψηλής ευκρίνειας με συνδεσιμότητα Triple Play (Android Auto, CarPlay και MirrorLink)
Το πιο δυναμικό μοντέλο της γκάμας του C1 το Urban Ride ξεχωρίζει από τις μαύρες ζάντες αλουμινίου 15”, τους επίσης μαύρους καθρέπτες, τις προστατευτικές επενδύσεις στους θόλους των τροχών, τα φιμέ κρύσταλλα, τα αυτοκόλλητα στις πίσω κολόνες και τον αναβαθμισμένο διάκοσμο της καμπίνας.
Ο πλούσιος εξοπλισμός της περιλαμβάνει μεταξύ άλλων οθόνη αφής 7’’ υψηλής ευκρίνειας με συνδεσιμότητα Triple Play (Android Auto, CarPlay και MirrorLink) και φωνητικές εντολές, κάμερα οπισθοπορείας και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες. Για τους λάτρεις της ανοιγόμενης οροφής, το Urban Ride διατίθεται και σε Airscape έκδοση με υφασμάτινη οροφή σε τρεις αποχρώσεις: μπλε, μαύρη και κόκκινη.
Κάτω από το καπό φωλιάζει ο τρικύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας των 998 κυβικών. Είναι αναβαθμισμένος και, παρότι πληροί τις νέες αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων Euro 6.2, αποδίδει αυξημένη κατά 4 PS ισχύ, φτάνοντας πλέον τους 72 ίππους. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ προαιρετικά μπορεί να συνδυαστεί και με το 5άρι αυτόματο ETG. Είναι ελαστικός από χαμηλά και κινεί με προθυμία το ελαφρύ αμάξωμα, αν και πρέπει να τον πιέσεις μέχρι ψηλά για να ξεδιπλώσει τη δύναμή του. Μπορεί να μη βάζει φωτιά στο δρόμο (0-100 km/h σε 12,6 sec – τελική ταχύτητα 160 km/h) αλλά είναι αρκετά ζωηρός και οικονομικός μέσα στην πόλη. Η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 6,5 lt/100 km, ενώ με τη συχνή χρήση του air-condition η τιμή αυτή ανεβαίνει στα 7. Σημειώστε πάντως πως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας ο κινητήρας ήταν άστρωτος ακόμη, οπότε υπάρχει περιθώριο να πέσει και άλλο η κατανάλωση. Άλλωστε, σε χαλαρή διαδρομή χωρίς κίνηση πετύχαμε ακόμη και την τιμή που ανακοινώνει το εργοστάσιο: 4,1 lt/100 km στο trip computer. Εντύπωση κάνει και η βελτιωμένη ηχομόνωση που φιλτράρει αποτελεσματικά τους ήχους του περιβάλλοντος αλλά και του τρικύλινδρου κινητήρα.
Μέσα στην πόλη το C1 νιώθει βασιλιάς. Με μήκος μόλις 3,46 m και κύκλο στροφής 9,6 m, η ευελιξία και η δραστήρια διάθεσή του αποτελούν το καλύτερο αντίδοτο στην καθημερινή αστική τρέλα. Η φιλική αίσθηση στην οδήγηση και η καλή ορατότητα είναι σύμμαχοί σου, ενώ η ανάρτηση (γόνατα Μακφέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) προσφέρει άνεση και ποιοτική κύλιση. Το μικρό Citroen δεν κοπανάει και δεν «χάνει» την επαφή του με το δρόμο στις ανωμαλίες, ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και δεν αλλοιώνουν την δεμένη αίσθηση που σου δίνει συνολικά το αυτοκίνητο. Σε δρόμο με στροφές το C1 μπορεί να κινηθεί σβέλτα με όπλα του το καλό στήσιμο, τα αποτελεσματικά ηλεκτρονικά βοηθήματα και τα αποτελεσματικά φρένα. Ακόμη κι αν τύχει να βρεθείς σε αυτοκινητόδρομο, οι αντιδράσεις του πλαισίου θυμίζουν μεγαλύτερο αυτοκίνητο.
Στο δρόμο το ανανεωμένο C1 δεν δείχνει να έχει να ζηλέψει κάτι από τον ανταγωνισμό της κατηγορίας. Οι αναρτήσεις του είναι σχεδιασμένες έτσι ώστε να προσφέρουν άνετες μετακινήσεις και μία καλή -τηρουμένων των αναλογιών- ποιότητα κύλισης. Ίσως δεν είναι το πιο γρήγορο, σίγουρα όμως θα καλύψει και με το παραπάνω τις ανάγκες της καθημερινότητας. Γενικά είναι σταθερό σε υψηλές ταχύτητες και προσφέρει μία καλή, δεμένη αίσθηση. Ο συνδυασμός, δε, της βελτιωμένης ηχομόνωσης με την περιμετρική ορατότητα και τον μικρό κύκλο στροφής (που μεταφράζεται σε ευελιξία μέσα στην πόλη) το καθιστούν ως ένα όχημα που δεν δείχνει απλά αλλά είναι καλό.
Κερασάκι στην τούρτα το σύστημα αυτόματης πέδησης, που δεν είναι σύνηθες στη μικρή κατηγορία, καθώς και αυτά της βοήθειας εκκίνησης σε ανηφόρα, του ελέγχου αλλαγής λωρίδας κ.λπ. Με 5 χρόνια εγγύηση και τιμή πολύ λογική για τα όσα προσφέρει, το ανανεωμένο C1 μπορεί, τελικά, να ξαναμοιράσει την τράπουλα στην αγορά των mini αυτοκινήτων.
Facebook Comments