Δοκιμή Fiat Tipo 1.3 – Multijet hatchback
Ο τετρακύλινδρος 1300άρης ντίζελ κινητήρας αποδίδει 95 ίππους και 20,4 kgm ροπής στις 1.500 σ.α.λ
Ο τετρακύλινδρος 1300άρης ντίζελ κινητήρας αποδίδει 95 ίππους και 20,4 kgm ροπής στις 1.500 σ.α.λ
Στην κατηγορία τιμής του το Tipo είναι αυτήν την στιγμή ένα από τα πιο τίμια αυτοκίνητα που υπάρχουν, προσφέροντας οδικά χαρακτηριστικά υψηλού επιπέδου, καλές επιδόσεις και λογική κατανάλωση με το συγκεκριμένο κινητήρα, επαρκείς χώρους και απολύτως αποδεκτή ποιότητα, σε μία εξαιρετικά ανταγωνιστική τιμή που βρίσκεται στο κάτω άκρο της μικρομεσαίας κατηγορίας. Δεν είναι και δεν παριστάνει ότι είναι πολυτελές ή «κυριλέ», είναι όμως ένα λειτουργικό, ασφαλές και οδηγικά ευχάριστο αυτοκίνητο, που αποτελεί τον ορισμό του “value for money”.Στην έκδοση, μάλιστα, με τον πετρελαιοκινητήρα 1.3 / 95 PS καταφέρνει να προσφέρει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (κάτω των 6,0 λίτρων/100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες στο λεκανοπέδιο) με μια λογική επάρκεια στις επιδόσεις (0-100 km/h σε 12,0’’, τελική 180 km/h).
Οδηγώντας
Ο έμπειρος oδηγός που κάθεται πίσω από το τιμόνι του Tipo αντιλαμβάνεται δυο πράγματα. Πρώτον, ότι ακόμα και τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται με βασικό στόχο την προσιτή τιμή ξεκινούν από ένα αρκετά υψηλό επίπεδο άνεσης και λειτουργικότητας για το μέσο χρήστη σε σχέση με το παρελθόν. Και δεύτερον, ότι η τεχνογνωσία είναι… μεγάλο πράγμα, όσο και αν αυξάνεται συνεχώς ο ρόλος του software των υπολογιστών στη σχεδίαση και την εξέλιξη των αυτοκινήτων. Και, όπως και να το κάνουμε, αν κάτι σίγουρα ξέρουν καλά οι Ιταλοί (εκτός από το κομψό ντιζάιν) είναι να κατασκευάζουν αυτοκίνητα με υψηλού επιπέδου οδικά χαρακτηριστικά. Κι αυτό αποδεικνύεται με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, που πραγματικά μας εξέπληξε με την οδική συμπεριφορά του, αν σκεφτεί κάνεις την κατηγορία τιμής στην οποία ανήκει και τις σχετικά απλές τεχνικές λύσεις που χρησιμοποιούνται για τις αναρτήσεις του (γόνατα Μακφέρσον εμπρός – ημιάκαμπτος άξονας πίσω).
Το κράτημα του Tipo είναι εξαιρετικό, τα επίπεδα της πρόσφυσης υψηλά, η συμπεριφορά του στις στροφές εξελίσσεται σε προοδευτική υποστροφή (που εμφανίζεται αρκετά αργά) στα όρια της πρόσφυσης, που δεν μετατρέπεται σε τάση υπερστροφής (την οποία άλλωστε θα συγκρατούσε το ESP) αν αφήσεις απότομα το γκάζι. Γενικά μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που μπορείς να οδηγήσεις με ακρίβεια και ευκολία ελέγχου που δεν είναι προφανής για όλα τα αυτοκίνητα, ακόμα και στις μέρες μας. Με αυτό το αυτοκίνητο, ακριβώς επειδή εξαρχής δημιουργήθηκε με περιορισμούς στην τιμή του, οι Ιταλοί αποδεικνύουν ότι δεν ξέχασαν την τέχνη τους, ούτε την αγάπη τους για την οδήγηση. Το τιμόνι είναι ικανοποιητικό σε αίσθηση (υπάρχει άλλωστε και η επιλογή City για όποιον θέλει κάτι πιο ελαφρύ), ενώ αποτελεσματικά είναι και τα φρένα. Αντίστοιχα πολύ ικανοποιητική είναι η ποιότητα κύλισης και η άνεση για τον χαρακτήρα και την τιμή του αυτοκινήτου.
Η εποχή που τα προσιτά σε τιμή αυτοκίνητα ήταν και μέτρια σε ποιότητα υλικών και κατασκευής ανήκει στο παρελθόν. Κι αυτό αποδεικνύεται με το αρκετά προσεγμένο εσωτερικό του Tipo, που χαρακτηρίζεται από τη χρήση μαλακών πλαστικών σε μεγάλο μέρος του ταμπλό. Βεβαίως δεν μιλάμε για ένα πολυτελές αυτοκίνητο, κάτι που φαίνεται στο κάτω μέρος το ταμπλό, με ορισμένα σημεία που δείχνουν πιο «φτηνά», η συνολική εικόνα όμως είναι απολύτως ικανοποιητική και δεν δημιουργεί αρνητική αίσθηση. Αρκετά καλή είναι και η θέση οδήγησης και η συνολική εργονομία, αλλά ένας συμβιβασμός που έχει γίνει είναι ότι η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί ορισμένοι να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η τιμή του αυτοκινήτου στην πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.3 ξεκινάει από 14.990,00 € με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού.
Facebook Comments