Στην κατηγορία τιμής του το Tipo είναι αυτήν την στιγμή ένα από τα πιο τίμια αυτοκίνητα που υπάρχουν, προσφέροντας οδικά χαρακτηριστικά υψηλού επιπέδου, καλές επιδόσεις και λογική κατανάλωση με το συγκεκριμένο κινητήρα, επαρκείς χώρους και απολύτως αποδεκτή ποιότητα, σε μία εξαιρετικά ανταγωνιστική τιμή που βρίσκεται στο κάτω άκρο της μικρομεσαίας κατηγορίας. Δεν είναι και δεν παριστάνει ότι είναι πολυτελές ή «κυριλέ», είναι όμως ένα λειτουργικό, ασφαλές και οδηγικά ευχάριστο αυτοκίνητο, που αποτελεί τον ορισμό του “value for money”.Στην έκδοση, μάλιστα, με τον πετρελαιοκινητήρα 1.3 / 95 PS καταφέρνει να προσφέρει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (κάτω των 6,0 λίτρων/100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες στο λεκανοπέδιο) με μια λογική επάρκεια στις επιδόσεις (0-100 km/h σε 12,0’’, τελική 180 km/h).

Ο τετρακύλινδρος 1300άρης ντίζελ κινητήρας αποδίδει 95 ίππους και 20,4 kgm ροπής στις 1.500 σ.α.λ. Σε γενικές γραμμές, καταφέρνει να κινεί με αξιοπρέπεια και αρκετά οικονομικά, το αμάξωμα του Tipo, αλλά  μην περιμένετε θαύματα. Στις πολύ χαμηλές στροφές ο εν λόγω κινητήρας δεν έχει σε καμία περίπτωση το «τράβηγμα» που μας έχουν συνηθίσει οι σύγχρονοι diesel, ωστόσο καθώς ο δείκτης του ταχύμετρου πλησιάζει τις 2.000 στρ./λεπτό η εικόνα αλλάζει και το Tipo επιταχύνει με αξιοπρέπεια. Κατά τ’ άλλα οδηγός θα βρει εύκολα τη θέση που τον βολεύει, έχοντας στη διάθεσή του ευανάγνωστα όργανα, εύχρηστους διακόπτες και αρκετές, βολικές θήκες για μικροπράγματα. Το ιταλικό αυτοκίνητο δίνει την αίσθηση της «δεμένης» κατασκευής και δείχνει να «πατάει» καλά στην άσφαλτο, με την ανάρτηση να είναι αρκετά – αλλά όχι ενοχλητικά σφιχτή. Στο ταξίδι σίγουρα θα ήθελες την έκτη σχέση και τις επιδόσεις του ακριβότερου 1.6, αλλά όλα έχουν το (οικονομικό) τίμημά τους.

Οδηγώντας
Ο έμπειρος oδηγός που κάθεται πίσω από το τιμόνι του Tipo αντιλαμβάνεται δυο πράγματα. Πρώτον, ότι ακόμα και τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται με βασικό στόχο την προσιτή τιμή ξεκινούν από ένα αρκετά υψηλό επίπεδο άνεσης και λειτουργικότητας για το μέσο χρήστη σε σχέση με το παρελθόν. Και δεύτερον, ότι η τεχνογνωσία είναι… μεγάλο πράγμα, όσο και αν αυξάνεται συνεχώς ο ρόλος του software των υπολογιστών στη σχεδίαση και την εξέλιξη των αυτοκινήτων. Και, όπως και να το κάνουμε, αν κάτι σίγουρα ξέρουν καλά οι Ιταλοί (εκτός από το κομψό ντιζάιν) είναι να κατασκευάζουν αυτοκίνητα με υψηλού επιπέδου οδικά χαρακτηριστικά. Κι αυτό αποδεικνύεται με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, που πραγματικά μας εξέπληξε με την οδική συμπεριφορά του, αν σκεφτεί κάνεις την κατηγορία τιμής στην οποία ανήκει και τις σχετικά απλές τεχνικές λύσεις που χρησιμοποιούνται για τις αναρτήσεις του (γόνατα Μακφέρσον εμπρός – ημιάκαμπτος άξονας πίσω).

Το κράτημα του Tipo είναι εξαιρετικό, τα επίπεδα της πρόσφυσης υψηλά, η συμπεριφορά του στις στροφές εξελίσσεται σε προοδευτική υποστροφή (που εμφανίζεται αρκετά αργά) στα όρια της πρόσφυσης, που δεν μετατρέπεται σε τάση υπερστροφής (την οποία άλλωστε θα συγκρατούσε το ESP) αν αφήσεις απότομα το γκάζι. Γενικά μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που μπορείς να οδηγήσεις με ακρίβεια και ευκολία ελέγχου που δεν είναι προφανής για όλα τα αυτοκίνητα, ακόμα και στις μέρες μας. Με αυτό το αυτοκίνητο, ακριβώς επειδή εξαρχής δημιουργήθηκε με περιορισμούς στην τιμή του, οι Ιταλοί αποδεικνύουν ότι δεν ξέχασαν την τέχνη τους, ούτε την αγάπη τους για την οδήγηση. Το τιμόνι είναι ικανοποιητικό σε αίσθηση (υπάρχει άλλωστε και η επιλογή City για όποιον θέλει κάτι πιο ελαφρύ), ενώ αποτελεσματικά είναι και τα φρένα. Αντίστοιχα πολύ ικανοποιητική είναι η ποιότητα κύλισης και η άνεση για τον χαρακτήρα και την τιμή του αυτοκινήτου.

Οι άνετοι χώροι που προσφέρει για τέσσερις επιβάτες δεν μας εξέπληξαν. Ακόμα σημαντικότερο είναι το γεγονός ότι αυτοί οι καλοί χώροι συνδυάζονται με έναν εξαιρετικό για την κατηγορία χώρο αποσκευών, που φτάνει τα 440 λίτρα (με μοναδική παρατήρηση ότι έχει κάπως ψηλό κατώφλι φόρτωσης). Το αυτοκίνητο λοιπόν έχει όλα τα προσόντα για να παίξει το ρόλο του οικογενειακού μεταφορικού μέσου τον οποίο διεκδικεί. Επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροπράγματα, θα παρατηρήσουμε όμως ότι οι θήκες στις πόρτες είναι μικρές.

Η εποχή που τα προσιτά σε τιμή αυτοκίνητα ήταν και μέτρια σε ποιότητα υλικών και κατασκευής ανήκει στο παρελθόν. Κι αυτό αποδεικνύεται με το αρκετά προσεγμένο εσωτερικό του Tipo, που χαρακτηρίζεται από τη χρήση μαλακών πλαστικών σε μεγάλο μέρος του ταμπλό. Βεβαίως δεν μιλάμε για ένα πολυτελές αυτοκίνητο, κάτι που φαίνεται στο κάτω μέρος το ταμπλό, με ορισμένα σημεία που δείχνουν πιο «φτηνά», η συνολική εικόνα όμως είναι απολύτως ικανοποιητική και δεν δημιουργεί αρνητική αίσθηση. Αρκετά καλή είναι και η θέση οδήγησης και η συνολική εργονομία, αλλά ένας συμβιβασμός που έχει γίνει είναι ότι η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί ορισμένοι να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η τιμή του αυτοκινήτου στην πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.3 ξεκινάει από  14.990,00 € με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού. 

H έκδοση “Easy” που κοστίζει 14.900 ευρώ διαθέτει επαρκή εξοπλισμό (Uconnect NAVI με έγχρωμη οθόνη αφής 5’’, Bluetooth, air condition, 6 αερόσακους, TPMS (Tire Pressure Monitoring System), ABS, ESP, Hill Holder, προβολείς ομίχλης, δερμάτινο τιμόνι 4 ηλ. παράθυρα κλπ.) ενώ η “Lounge” (επιπλέον αυτόματος κλιματισμός, αυτόνομο φρενάρισμα, ζάντες αλουμινίου 17’’, ραντάρ παρκαρίσματος κ.ά.) . Σημειώνουμε ότι όλα τα Tipo καλύπτονται από 5 χρόνια εγγύηση.
 
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΑΡ. ΚΥΛΙΝΔΡΩΝ – ΔΙΑΤΑΞΗ4 σε σειρά
ΚΥΒΙΣΜΟΣ1248
ΚΑΥΣΙΜΟΠετρέλαιο
ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ HP (KW) / σ.α.λ.95 / 3.750
ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ Nm (kgm) / σ.α.λ.200 / 1.500
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚΙΝΗΣΗΕμπρός
ΤΥΠΟΣ ΚΙΒΩΤΙΟΥ – ΑΡ. ΣΧΕΣΕΩΝΜηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣΤριγωνικά ψαλίδια – Γόνατα McPherson
ΠΙΣΩΗμι-άκαμπος άξονας
ΦΡΕΝΑ
ΕΜΠΡΟΣΑεριζόμενοι δίσκοι
ΠΙΣΩδίσκοι
ΕΛΑΣΤΙΚΑ205/55 R16
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ – ΒΑΡΗ
ΜΗΚΟΣxΠΛΑΤΟΣxΥΨΟΣ (mm)4368
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm)2638
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (lt)440
ΑΠΟΒΑΡΟ (kg)1270
ΩΦΕΛΙΜΟ ΒΑΡΟΣ (kg)500
ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΔΟΧΕΙΟΥ ΚΑΥΣΙΜΟΥ (lt)50
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠO ΣΤΑΣΗ ΣΤΑ 100km/h (sec)12
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ180
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ
ΑΣΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ4,5
ΚΥΚΛΟΣ ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ3,3
ΜΙΚΤΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ3,7
ΕΚΠΟΜΠΕΣ C0299γρμ./χλμ – ελεύθερη πρόσβαση στο Δακτύλιο
Εγγύηση – Συντήρηση
Εγγύηση 5 χρόνια
Συντήρηση κάθε 15.000χλμ. ή 12 μήνες

Facebook Comments