Στο 182,2% του ΑΕΠ το δημόσιο χρέος της Ελλάδας το γ΄3μηνο
Στο 182,2% του ΑΕΠ ή 334,98 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε το δημόσιο χρέος της Ελλάδας το τρίτο τρίμηνο του 2018
Στο 182,2% του ΑΕΠ ή 334,98 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε το δημόσιο χρέος της Ελλάδας το τρίτο τρίμηνο του 2018
Στο 182,2% του ΑΕΠ ή 334,98 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε το δημόσιο χρέος της Ελλάδας το τρίτο τρίμηνο του 2018, καταγράφοντας το υψηλότερο επίπεδο στην Ε.Ε., σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat.
Στο τρίτο τρίμηνο του 2018 το χρέος στην ευρωζώνη διαμορφώθηκε κατά μέσο όρο στο 86,1% του ΑΕΠ, έναντι 86,3% το δεύτερο τρίμηνο του 2018. Στην Ε.Ε. το χρέος διαμορφώθηκε στο 81% του ΑΕΠ, από 80,8% του δεύτερο τρίμηνο του 2018.
Το υψηλότερο χρέος στην Ε.Ε., το τρίτο τρίμηνο του 2018, κατέγραψαν η Ελλάδα (182,2%), η Ιταλία (133%), η Πορτογαλία (125%), η Κύπρος (110,9%) και το Βέλγιο (105,4%). Το χαμηλότερο επίπεδο χρέους κατέγραψαν η Εσθονία (8%), το Λουξεμβούργο (21,7%) και η Βουλγαρία (23,1%).
Σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2018 η μεγαλύτερη αύξηση του χρέους καταγράφηκε στην Κύπρο (6,9 ποσοστιαίες μονάδες) και στην Ελλάδα (4,8 ποσοστιαίες μονάδες). Η μεγαλύτερη μείωση καταγράφηκε στη Μάλτα, στη Σλοβενία, στην Κροατία, στην Ουγγαρία και στην Τσεχία.
Σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2017, το δημόσιο χρέος αυξήθηκε σε τέσσερα κράτη μέλη και συγκεκριμένα στην Κύπρο (9,7 ποσοστιαίες μονάδες), στην Ελλάδα (7,4 ποσοστιαίες μονάδες), στο Ηνωμένο Βασίλειο (0,4 ποσοστιαίες μονάδες και στη Σλοβακία (0,1), ενώ το δημόσιο χρέος μειώθηκε σε 24 κράτη – μέλη.
Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το δημόσιο χρέος αυξήθηκε κατά 21,493 δισ. ευρώ σε σχέση με τα 313,495 δισ. ευρώ στο τέλος του γ’ τριμήνου το 2017, για να φτάσει στα 334,988 δισ. ευρώ
Σύμφωνα επίσης με τους μη τριμηνιαίους μη χρηματοοικονομικούς λογαριασμούς της Γενικής Κυβέρνησης, το γ τρίμηνο 2018 υπήρξε πρωτογενές πλεόνασμα στη Γενική Κυβέρνηση ύψους 3,842 δισ. ευρώ έναντι 3,806 δισ. ευρώ το γ τρίμηνο 2017. Ωστόσο, όπως διευκρινίζεται από την ΕΛΣΤΑΤ, αυτό διαφέρει από το πρωτογενές πλεόνασμα στο πλαίσιο του Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής. Στο τελευταίο, μια σειρά από δαπάνες και έσοδα αντιμετωπίζονται διαφορετικά από ό,τι αντιμετωπίζονται κατά την κατάρτιση των τριμηνιαίων μη χρηματοοικονομικών λογαριασμών της Γενικής Κυβέρνησης (έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις περιουσιακών στοιχείων, δαπάνες σχετικά με συναλλαγές για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, και έσοδα από μεταφορές ποσών που συνδέονται με εισοδήματα των εθνικών κεντρικών τραπεζών της ευρωζώνης, τα οποία προέρχονται από την κατοχή ελληνικών κρατικών ομολόγων στα επενδυτικά τους χαρτοφυλάκια).
Από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ προκύπτουν επίσης τα εξής: Οι φόροι στο εισόδημα και την περιουσία ανήλθαν σε 5,491 δισ. ευρώ έναντι 5,045 δισ. ευρώ το γ τρίμηνο 2017, αποτελώντας το 23,6% των συνολικών εσόδων από 22%. Οι φόροι στην παραγωγή και στις εισαγωγές ανήλθαν σε 8,707 δισ. ευρώ (37,4% των συνολικών εσόδων) από 8,410 δισ. ευρώ (36,6%). Ενώ οι κοινωνικές εισφορές ανήλθαν σε 6,535 δισ. ευρώ (28,1% των συνολικών εσόδων) από 6,527 δισ. ευρώ (28,4%). Ενώ, τα συνολικά έσοδα της Γενικής Κυβέρνησης ανήλθαν σε 23,260 δις. ευρώ έναντι 22,958 δισ. ευρώ το γ τρίμηνο του 2017.
Στο σκέλος των δαπανών, οι συνολικές δαπάνες ανήλθαν σε 20,892 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 441 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα 20,451 δισ. ευρώ το γ τρίμηνο του 2017. Οι πρωτογενείς δαπάνες ανήλθαν σε 19,418 δισ. ευρώ (το 92,9% των συνολικών δαπανών) έναντι 19,152 δισ. ευρώ (93,6%). Οι αμοιβές εξηρτημένης εργασίας ανήλθαν σε 5,458 δισ. ευρώ (26,1% των πρωτογενών δαπανών) έναντι 5,424 δισ. ευρώ (26,5%). Ενώ, οι κοινωνικές παροχές ανήλθαν σε 9,611δισ. ευρώ (46% των πρωτογενών δαπανών) έναντι 9,311 δισ. ευρώ το γ τρίμηνο του 2017 (45,5%).
Facebook Comments