H ανατομία μιας κρίσης
Ο Αντιπρόεδρος του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών κ. Γιάννης Θωμάτος παρουσίασε την κα Julie Gerdering, Εκτελεστική Διευθύντρια της εταιρίας Merck & Co
Ο Αντιπρόεδρος του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών κ. Γιάννης Θωμάτος παρουσίασε την κα Julie Gerdering, Εκτελεστική Διευθύντρια της εταιρίας Merck & Co
Ο Αντιπρόεδρος του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών κ. Γιάννης Θωμάτος παρουσίασε την κα Julie Gerdering, Εκτελεστική Διευθύντρια της εταιρίας Merck & Co, μιλώντας για την πλούσια εμπειρία της στον τομέα της διαχείρισης κρίσεων, κυρίως από κρατικές θέσεις στο παρελθόν.
Παίρνοντας τον λόγο, η κα Gerdering, μίλησε για «την χειρότερη μέρα της ζωής της», όταν βρέθηκε, τον Σεπτέμβριο του 2001, να πρέπει να επικοινωνήσει με τα μέσα ενημέρωσης, τους επικεφαλής των φορέων και σειρά άλλων συνομιλητών για την τρομοκρατική επίθεση στη Νέα Υόρκη, που στη συνέχεια ακολούθησαν οι επιθέσεις με άνθρακα. Μιλώντας για τις εμπειρίες της, επιχείρησε να συνοψίσει τα βασικά σημεία της διαχείρισης κρίσεων. Μίλησε για την ενσυναίσθηση, για την ανάγκη να συμπάσχει ο εκπρόσωπος τύπου με όσους επηρεάζονται από την κρίση. «Δεν μπορείς να υποκρίνεσαι, αλλιώς δεν σε εμπιστεύονται», τόνισε. Αναφέρθηκε επίσης στην αξιοπιστία, λέγοντας ότι ο εκπρόσωπος οφείλει να λέει όλη την αλήθεια και να παραδέχεται όσα δεν γνωρίζει. «Δεν χρειάζεται άγχος να βγαίνουμε πρώτοι, αν δεν έχουμε όλα τα δεδομένα περιμένουμε», σημείωσε μιλώντας για τον διαγωνισμό ταχύτητας διάχυσης της πληροφορίας που ενισχύει συχνά τον πανικό.
Ο κ. Ντίνος Ανδριανόπουλος, Γενικός Διευθυντής της TouchpointStrategies, επικεντρώθηκε στην χώρα μας και παρουσίασε την στρατηγική του για την αναβάθμιση του brand «Ελλάδα». Μίλησε για κάποιες νίκες που έχουν ήδη καταγραφεί, όπως αυτή του τουρισμού, αλλά επέμεινε στην ανάγκη όσοι «κουβαλάνε το brand Ελλάδα να συνεργάζονται και να δρουν με βάση μία κεντρική ιδέα. «Η χώρα μας έχει αλλάξει και πρέπει να βρούμε ποια η νέα προσωπικότητα που θέλουμε να φτιάξουμε», σημείωσε.
Μία διαφορετική διάσταση επιχείρησε να βάλει στη συζήτηση όπως είπε η κα Τέττη Κανελλοπούλου, CEO της V+O Communications, μιλώντας για τις πολλαπλές κρίσεις που «απειλούν την καθημερινότητα των εταιριών και μπορούν ανά πάσα στιγμή να ανατρέψουν τα γεγονότα». Όλα τα brands είναι εκτεθειμένα 24 ώρες το 24ωρο, 365 ημέρες τον χρόνο, διευκρίνισε. Η ταχύτητα με την οποία κινείται η πληροφορία είναι αυτή που δεν αφήνει πολλά χρονικά περιθώρια για την διαχείριση μίας κρίσης, και αυτός είναι ένας παράγοντας που δεν υπήρχε στο παρελθόν.
Στην τραγωδία του καλοκαιριού στο Μάτι, αναφέρθηκε ο κ. Στέλιος Ζωντός, Πρόεδρος της Gravity – The Newtons, εστιάζοντας στην αντίδραση των εκπροσώπων του κράτους. Έκανε λόγο για «καμία συναισθηματική προσέγγιση, καμία υπεύθυνη ενημέρωσης και παντελή έλλειψη προετοιμασίας», ακριβώς δηλαδή τα αντίθετα από όσα θα προβλέπουν τα παραδοσιακά πρωτόκολλα διαχείρισης κρίσεων.
Στην συζήτηση που έγινε μετά και συντόνισε ο δημοσιογράφος κ. Σταμάτης Ζαχαρός, τέθηκαν ζητήματα όπως η αξιοπιστία των μέσων ενημέρωσης, η ταχύτητα και η ευκολία των κοινωνικών δικτύων και η αναγκαιότητα της επικοινωνίας.
Παρέμβαση έκανε και ο Αντιπρόεδρος της Παπαστράτος κ. Ιάκωβος Καργαρώτος που υπογράμμισε την σημασία της διαχείρισης κρίσης και την σωστή προετοιμασία για αυτήν στην σύγχρονη εποχή. Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την επικοινωνία προϊόντων που φέρουν ένα «αρνητικό πρόσημο» συχνά στην κοινή γνώμη, δήλωσε ότι σαφώς και ο καπνός και τα τσιγάρα έχουν δυσάρεστες συνέπειες, για αυτό και η εταιρεία εργάζεται προς αυτήν την κατεύθυνση. Συγκεκριμένα, προσπαθεί συνέχεια να βελτιώσει τα προϊόντα της ενώ παράλληλα σχεδιάζει και λανσάρει σειρά νέων προϊόντων που στοχεύουν ακριβώς στην μείωση αυτών των δυσάρεστων συνεπειών.
Facebook Comments