Tα e-scooter κατακτούν την Ευρώπη
Στόχος του αρμόδιου υπουργείου είναι να οριστεί μέχρι την άνοιξη το απαραίτητο νομικό πλαίσιο για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών
Στόχος του αρμόδιου υπουργείου είναι να οριστεί μέχρι την άνοιξη το απαραίτητο νομικό πλαίσιο για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών
Όποιος θέλει να δει ήδη σήμερα πως θα διαμορφωθεί κατά πάσα πιθανότητα το μέλλον των μετακινήσεων στη Γερμανία θα πρέπει να ταξιδέψει στην Κοπεγχάγη, την Αμβέρσα, το Παρίσι, το Μάλμε και τη Βιέννη όπου τα e-scooter έχουν ήδη καθιερωθεί. Ο γερμανός υπουργός Συγκοινωνιών Αντρέας Σόιερ δείχνει αποφασισμένος να προωθήσει την χρήση e-scooter και στη Γερμανία. Τα αποκαλεί μάλιστα «πραγματική εναλλακτική επιλογή για το αυτοκίνητο».
Στόχος του αρμόδιου υπουργείου είναι να οριστεί μέχρι την άνοιξη το απαραίτητο νομικό πλαίσιο για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών, τα οποία αναπτύσσουν ταχύτητες μέχρι 20 χιλιόμετρα την ώρα. Μέχρι στιγμής έχει γίνει γνωστό ότι τα e-scooter θα χρησιμοποιούν στη Γερμανία κυρίως ποδηλατοδρόμους, όπου υπάρχουν, και σε διαφορετική περίπτωση τους δρόμους. Ο αναβάτης δεν θα οφείλει να φορά κράνος. Υποχρεωτικά θα είναι ωστόσο ένα αυτοκόλλητο σήμα ασφάλισης, φώτα, κουδούνι και φρένα.
Έως ότου κυκλοφορήσουν τα e-scooter και στη Γερμανία, οι Γερμανοί μπορούν να παρακολουθούν τις εξελίξεις στον τομέα αυτό στις χώρες του εξωτερικού. Σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις είναι κυρίως τέσσερεις εταιρίες που διεκδικούν πελάτες: Η γερμανική Tier, η σουηδική Voi και οι αμερικανικές Bird και Lime.
«Η Βιέννη ήταν έτοιμη να ζητήσει εναλλακτικές μορφές μετακίνησης»
Η μόδα του e-scooter ξεκίνησε από την πόλη του Σαν Φρανσίσκο. Σήμερα οι επισκέπτες δεκάδων ευρωπαϊκών πόλεων έχουν τη δυνατότητα να ενοικιάσουν τα ηλεκτρικά πατίνια. Η νεοφυείς εταιρεία Tier από το Βερολίνο επιδιώκει μέχρι το τέλος τους χρόνου να είναι παρούσα σε 50 μέχρι 100 μικρές και μεγάλες πόλεις. Όπως δηλώνει ο διευθύνων σύμβουλος Λόρεντς Λόισνερ θα προτιμούσε να δει πρώτα τα e-scooter της εταιρίας τους στη Γερμανία. Επειδή όμως δεν υπάρχει ακόμα το απαραίτητο νομικό πλαίσιο η Tier ξεκίνησε από την Αυστρία: «Ο δήμος Βιέννης ήταν έτοιμος να ζητήσει εναλλακτικές μορφές μετακίνησης. Όμοια αντιμετώπιση είχαμε και στις σκανδικαβικές χώρες». Παρεμφερή άποψη εκφράζει και η εκπρόσωπος της Lime Κάρο Χελμ: «Η Κοπεγχάγη, για παράδειγμα, διαθέτει εξαιρετική υποδομή και φαρδύς ποδηλατοδρόμους με πολύ καλής ποιότητας οδόστρωμα».
Η πρώτη γερμανική πόλη που, από ό,τι όλα δείχνουν, θα κυκλοφορήσει σημαντικός αριθμός e-scooter είναι η βαυαρική πόλη Βαμβέργη με περίπου 75.000 κατοίκους. Η εταιρεία Bird έχει ήδη καταθέσει προτάσεις για την ενοικίαση των δικύκλων της.
«Δεν πρέπει να είναι οπωσδήποτε μια μεγάλη πόλη», δηλώνει η εκπρόσωπος της αμερικανικής εταιρείας. Κατά την άποψη της επιχείρησης συγκοινωνιών της βαυαρικής πόλης η ενοικίαση των e-scooter αποτελεί μοναδική ευκαιρία για τους πολίτες να δοκιμάσουν εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης και να αποφύγουν τη χρήση του αυτοκινήτου τους. Ο εκπρόσωπος τύπου της επιχείρησης συγκοινωνιών Γιαν Γκίσμπεργκ δηλώνει ότι «στόχος είναι να προσφερθεί στους πολίτες μια συμπληρωματική υπηρεσία. Έτσι για παράδειγμα όταν θα κατεβαίνουν από το λεωφορείο ή το τραμ σε μια στάση θα έχουν τη δυνατότητα ενοικίασης e-scooter για να φθάσουν στον τελικό τους προορισμό».
Facebook Comments