Δοκιμή Μercedes GLA-180d
Το ανανεωμένο μικρομεσαίο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου της Mercedes, διατηρεί όλα τα ποιοτικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά
Το ανανεωμένο μικρομεσαίο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου της Mercedes, διατηρεί όλα τα ποιοτικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά
Πετυχημένη ούτως ή άλλως εξαρχής ως προς την προσαρμογή της στο πνεύμα της εποχής, που θέλει υπερυψωμένα αυτοκίνητα, με όχι πολύ μεγάλες διαστάσεις, αλλά με καλούς χώρους, σύγχρονη τεχνολογία και καλή ποιότητα, η GLA εξακολουθεί και μετά την ανανέωσή της να βρίσκεται μέσα στο πνεύμα της στρατηγικής της εταιρείας για προσέγγιση ενός νεότερου σε ηλικία κοινού. Ως “premium” αυτοκίνητο έχει την ποιότητα, την τεχνολογία και τον εξοπλισμό που ανταποκρίνονται στην αυξημένη (με τα δεδομένα της μικρομεσαίας κατηγορίας) τιμή της. Ενώ σ αυτήν τη «βασική» έκδοση ντίζελ προσφέρει και το χαμηλό κόστος χρήσης (και το περιορισμένο τεκμήριο) που μπορεί να λειτουργήσει ως κίνητρο για μια οικογένεια μεσαίου εισοδήματος που είναι διατεθειμένη να πληρώσει κάτι παραπάνω για ένα ποιοτικό αυτοκίνητο το οποίο ανταποκρίνεται κατά τα άλλα πολύ καλά στις ανάγκες της.
Το ανανεωμένο μικρομεσαίο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου της Mercedes, διατηρεί όλα τα ποιοτικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά που επιτρέπουν την προσέγγιση ενός απαιτητικού κοινού, βρίσκεται μέσα στο πνεύμα της εποχής και στην έκδοση με τον πολύ καλό μικρό ντίζελ εξασφαλίζει και σημαντικά χαμηλό κόστος χρήσης
Εσωτερικό
Η εργονομία είναι καλή, με μία θέση οδήγησης που προσφέρει αρκετές ρυθμίσεις για να βολευτείς με ακρίβεια. Οι χώροι για επιβάτες είναι απολύτως επαρκείς για τέσσερα άτομα, έτσι ώστε να μπορεί το αυτοκίνητο να εκπληρώσει με επιτυχία το ρόλο του οικογενειακού μεταφορικού μέσου, ενώ πολύ καλός είναι και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα 421 λίτρων και με απολύτως κανονικό σχήμα, ο οποίος εξακολουθεί να είναι μεγαλύτερος και από αυτόν της νέας γενιάς της A-Class. Η ποιότητα κατασκευής είναι φυσικά πολύ καλή, όπως θα περίμενε οποιοσδήποτε αγοράζει μία Mercedes.
Η τιμή του αυτοκινήτου στην έκδοση 180 d ξεκινάει από 34.110 ευρώ (με χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας χρεώνεται περίπου 2.300 ευρώ παραπάνω, συμπεριλαμβάνοντας και σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης) με ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού, ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας, στο οποίο περιλαμβάνονται στάνταρ ESP με hill holder, σύστημα εντοπισμού διάσπασης προσοχής οδηγού, ενεργό καπό για προστασία πεζών, 7 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, αυτόματα φώτα, cruise control, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστής ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start/stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Η μοναδική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας.
Κινητήρας-κιβώτιο
O πετρελαιοκινητήρας της GLA 180 d, γνωστός μας ήδη από άλλα μοντέλα της Mercedes, είναι ο 1.5 των 109 ίππων, που προέρχεται από τη συνεργασία της γερμανικής εταιρείας με τη Renault. Πρόκειται για έναν από τους κορυφαίους μικρούς ντίζελ της αγοράς, ίσως όχι τον πιο αθόρυβο (αν και η καλή ηχομόνωση του αυτοκινήτου δεν τον αφήνει να γίνεται ιδιαίτερα αισθητός στο εσωτερικό), αλλά αρκετά δυνατό και ελαστικό ώστε να κινηθεί πολύ άνετα το αυτοκίνητο προσφέροντας ικανοποιητικές επιδόσεις (η Mercedes αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χμ./ώρα σε 11,9) για να αισθάνεται κανείς ασφαλής στα προσπεράσματα. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας συνδυαζόταν εξαιρετικά με ένα ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων, λύση που εξασφαλίζει γρήγορες αλλαγές και σωστή διαχείριση της ροπής. Αναμενόμενη είναι λοιπόν η εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση του αυτοκινήτου, με τιμές που μπορεί να πλησιάσουν ακόμα και τα 7 λίτρα/100 χλμ. στις αστικές συνθήκες και να πέσουν κάτω και από τα 6 στον ανοιχτό δρόμο! Κάτι που αντανακλάται και στις χαμηλές τυποποιημένες εκπομπές CO2, που είναι 105 g/km, εξασφαλίζοντας χαμηλά τέλη κυκλοφορίας (κοντά στα 100 ευρώ) και καθημερινή είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας.
Με προφανή τον ασφάλτινο χαρακτήρα της (παρά τις ενδείξεις και για εκτός δρόμου δυνατότητες που αφήνει το αυξημένο ύψος από το έδαφος και η ύπαρξη και τετρακίνητων εκδόσεων) η GLA έχει πολύ καλό κράτημα, ελάχιστες κλίσεις παραπάνω σε σχέση με A-class στις στροφές, στρίβει με ακρίβεια, ελέγχεται πολύ εύκολα, υποστρέφει πολύ προοδευτικά όταν την πιέσεις και δεν εμφανίζει τάσεις υπερστροφής αν αφήσεις το πόδι σου από το γκάζι (και υπάρχει φυσικά και το ESP για τις περιπτώσεις όπου η πρόσφυση αρχίζει να χάνεται). Το τιμόνι είναι ακριβές και με αρκετά καλή (ίσως λίγο τεχνητή) αίσθηση, αλλά όπως σε όλες τις Mercedes έχει μέτρια επαναφορά. Τα φρένα είναι φυσικά πολύ καλά, δεν περιμέναμε κάτι λιγότερο, ενώ η άνεση δεν είναι σπουδαία (αν και φαίνεται να έχει λίγο βελτιωθεί στο ανανεωμένο μοντέλο) και δεν θυμίζει τις μεγάλες Mercedes. Η έμφαση στην οδική συμπεριφορά συνεπάγεται και πιο σφιχτές αναρτήσεις κι αυτό επιτρέπει στις πιο απότομες ανωμαλίες να γίνονται αισθητές, χωρίς πάντως αυτό το φαινόμενο να είναι τόσο έντονο όταν υπάρχει το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης και δεν είναι επιλεγμένη η «σπορ» ρύθμιση.
Facebook Comments