Μηνύματα ανάκαμψης της Ελλάδας μετά την κρίση
Τα καλά νέα δεν είναι νέα. Αυτή η εμπειρική δημοσιογραφική αρχή φαίνεται να ισχύει και στην περίπτωση της Ελλάδας
Τα καλά νέα δεν είναι νέα. Αυτή η εμπειρική δημοσιογραφική αρχή φαίνεται να ισχύει και στην περίπτωση της Ελλάδας
Τα καλά νέα δεν είναι νέα. Αυτή η εμπειρική δημοσιογραφική αρχή φαίνεται να ισχύει και στην περίπτωση της Ελλάδας. Μετά από μπαράζ αρνητικών δημοσιευμάτων που ώθησε τις ελληνογερμανικές σχέσεις την περίοδο της βαθιάς δημοσιονομικής κρίσης σε οριακή κατάσταση και «πάγωσε» τις διμερείς οικονομικές και επιχειρηματικές σχέσεις, σήμερα, λίγους μήνες μετά την έξοδο από το τελευταίο μνημόνιο, οι «καλές ειδήσεις» από την Ελλάδα για σταδιακή ανάκαμψη των οικονομικών δεικτών της έχουν εξαφανιστεί από τα πρωτοσέλιδα, γιατί απλά δεν «πουλούν» και έτσι προβάλλονται ελάχιστα.
«Το άλλο πρόσωπο της Ελλάδας»
Όμως τα καλά νέα πρέπει να λέγονται. Για το Εμπορικό Επιμελητήριο ΙΗΚ του Ντίσελντορφ, με 85.000 μέλη από τους τομείς της βιομηχανίας, του εμπορίου και της παροχής υπηρεσιών, η κάλυψη αυτού του κενού ήταν μια αναγκαιότητα. Στην καθιερωμένη συνάντηση Get Together, εκπροσώπων από το προξενικό σώμα Ντίσελντορφ και Φρανκφούρτης με το επιχειρηματικό στοιχείο της περιφέρειας Μέτμαν, τιμώμενη χώρα ήταν προχθές βράδυ (07/05) η Ελλάδα. Ήταν μια πρεμιέρα που καταδεικνύει τη βούληση του Επιμελητηρίου να συμβάλλει στο να αλλάξει η δημόσια εικόνα της Ελλάδας στη Γερμανία. «Είναι πολύ σημαντικό να μιλά κανείς γι αυτές τις θετικές εξελίξεις» είπε στη DW ο Γκέρχαρντ Εσενμπάουμ, αναπληρωτής διευθυντής και επικεφαλής του τμήματος Εξωτερικού Εμπορίου του ΙΗΚ. «Το ευρύτερο κοινό δεν γνωρίζει απαραίτητα τις τελευταίες ειδήσεις, γι αυτό ήταν μια ανάγκη για μένα, να εκμεταλλευτούμε αυτή τη συγκυρία, και σε αυτό το πλαίσιο να γίνει ενημέρωση και περιγραφή με συνοπτικό τρόπο των εξελίξεων στην Ελλάδα».
Προηγήθηκε περίοδος ζυμώσεων της Γενικής Προξένου στο Ντίσελντορφ Μαρίας Παπακωνσταντίνου με τους υπεύθυνους του ΙΗΚ. «Η σημερινή εκδήλωση ξεκίνησε από μια συζήτηση με το Εμπορικό Επιμελητήριο για το πόσο άδικο ήταν αυτό που αντιμετώπισε η χώρας μας από τα μίντια και κατέληξε σε αυτή την ωραία εκδήλωση με την Ελλάδα τιμώμενη χώρα. Οι ομιλητές έδειξαν το άλλο πρόσωπο της Ελλάδας» ανέφερε η πρόξενος.
Η επιλογή της παραμονής στην Ελλάδα σε συνθήκες κρίσης
Ποιο είναι αυτό; Αυτό που εμφανίζει την Ελλάδα πλέον ως μια χώρα που ξεπερνά την κρίση ανεξαρτήτως αιτιών που την προκάλεσαν. Μιας χώρας κατάλληλης και πάλι να δεχθεί επενδυτές. «Η Ελλάδα έχει ένα πολύ καλό όνομα στις ευρωπαϊκές αγορές» υπογράμμισε στη DW ο Άρις Συγγρός, γενικός διευθυντής της Tepro Metall Γερμανίας, εμπορικής εταιρείας του ομίλου ΒΙΟΧΑΛΚΟ, με μονάδα παραγωγής στην Ελλάδα. «Εμείς ως εταιρεία πουλάμε εξαρτήματα στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, που σημαίνει ότι έχουμε πολύ υψηλό επίπεδο παραγωγής». Υπήρχαν όμως και εταιρείες που η κρίση δεν τις έδιωξε από την Ελλάδα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η WILO HELLAS S.A., με κύρια έδρα της μητέρας εταιρείας το Ντόρτμουντ. Η εταιρεία παράγει αντλίες για παροχή νερού και θερμότητας. Ο διευθυντής επικοινωνίας της Κάι Χόφμαν περιέγραψε τον τρόπο που η θυγατρική στην Ελλάδα αποφάσισε συνειδητά να μην αποχωρήσει από τη χώρα ξεπερνώντας την κρίση χωρίς πολλούς κραδασμούς και μηδενικά χρέη. «Εργαζόμαστε με Έλληνες που ξέρουν τις συνθήκες, τη γραφειοκρατία και δείχνουν επιμονή. Τελικά όλα ξεπερνιούνται. Πρέπει, εμείς οι Γερμανοί, να μην είμαστε τόσο ανυπόμονοι και να προσαρμοζόμαστε στις επί τόπου συνθήκες. Είναι εξαιρετικά σημαντικό, το ακολουθούμε με συνέπεια».
Ο Χόφμαν περιγράφει τον αγώνα που δόθηκε στα δύσκολα χρόνια για να γίνουν απολύσεις με κοινωνικά κριτήρια. «Στείλαμε για παράδειγμα, έναν εργαζόμενο στη θυγατρική της WILO στην Αυστραλία, προσπαθήσαμε να βρούμε δημιουργικές λύσεις. Η Ελλάδα είναι ο πυρήνας της Ευρώπης. Δεν θα πρέπει να κάνουμε το λάθος να την κρίνουμε με αριθμούς και δεδομένα, γιατί είναι το λίκνο της Δημοκρατίας κι αυτό έχει τη δική του αξία». Στην παρουσίαση συνέδραμε και το Ελληογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο στην Αθήνα. «Ο πλέον πρόσφορος τομέας για επενδύσεις είναι ο τουρισμός» τόνισε ο Βασίλης Σακκάς, στέλεχος για τη διττή επαγγελματική εκπαίδευση. «Είναι γνωστό ότι στην Αθήνα χτίζονται ένα σωρό νέα ξενοδοχεία. Εμείς, ως Επιμελητήριο, εντοπίζουμε τον αγροδιατροφικό τομέα. Θεωρούμε ότι μπορεί κανείς να επιτύχει μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία από τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα, φτιαγμένα κατά τέτοιον τρόπο, που να μπορούν να περπατήσουν καλύτερα στην ευρωπαϊκή αγορά».
Facebook Comments