Tο Suzuki Jimny απευθύνεται σε ένα ειδικό κοινό με συγκεκριμένες υψηλές απαιτήσεις στον τομέα της εκτός δρόμου κίνησης. Κι αυτές τις απαιτήσεις τις καλύπτει με εξαιρετικό τρόπο, ακόμα καλύτερα από τον προκάτοχό του, έχοντας μάλιστα σημαντικά βελτιωμένη συμπεριφορά και στην άσφαλτο, που διευρύνει τις δυνατότητες χρήσης του, ενώ είναι και αρκετά οικονομικό στη χρήση. Όπως κάθε «καθαρόαιμο» εκτός δρόμου, έχει αναπόφευκτα και κάποια μειονεκτήματα κατά τη χρήση στην άσφαλτο, όπως μέτρια άνεση από τις σφιχτές αναρτήσεις και αργό τιμόνι χωρίς επαναφορά. Αυτό όμως είναι το τίμημα για κάθε αυτοκίνητο-εργαλείο που προορίζεται για δύσκολες επιφάνειες, ακόμα και σε πολύ υψηλότερα επίπεδα τιμής από το Jimny.
 
Eίναι ένα αυτοκίνητο που οι κάτοχοί του… ορκίζονται στο όνομα του, ένα προσιτό και αξιόπιστο μεταφορικό μέσο που πάει στην κυριολεξία παντού. Στη νέα γενιά του διατηρεί στο ακέραιο αυτόν τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα, τον οποίο θα λέγαμε ότι το τετραγωνισμένο αμάξωμα τονίζει ακόμα περισσότερο. Η Suzuki διατήρησε επίσης το μικρό μέγεθος του αυτοκινήτου (μήκος 3,645 μ. με την εξωτερική ρεζέρβα) που του προσφέρει εξαιρετική ευελιξία, αυξάνοντας απλώς κατά 45 χιλιοστά το πλάτος του, για να βελτιώσει κυρίως το «πάτημά» του
 
Hταν πάντα το «εκδρομικό» αυτοκίνητο για δύο άτομα παρά την ύπαρξη καθισμάτων και πίσω κι εξακολουθεί να είναι και τώρα. Ο οδηγός και συνοδηγός θα καθίσουν άνετα εμπρός, όμως οι πίσω θέσεις είναι περισσότερο για παιδιά. Καθώς μάλιστα ο χώρος αποσκευών είναι… θεωρητικός (μόλις 85 λίτρα), είναι προφανές ότι το αυτοκίνητο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ταξίδι μονό από δύο άτομα, με αναδίπλωση του πίσω καθίσματος, οπότε ο χώρος αποσκευών αυξάνεται στα 377 λίτρα, χωρητικότητα απολύτως ικανοποιητική για τους δυο επιβάτες. Θα θέλαμε μόνο, με δεδομένο ότι πρόκειται για αυτοκίνητο περιπέτειας, λίγο περισσότερους χώρους για μικροπράγματα, που τώρα είναι μέτριοι. Το αυτοκίνητο είναι πολύ προσεγμένο ποιοτικά, με γεροδεμένη κατασκευή και χωρίς προχειρότητες.
 
Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, δεν υπάρχουν εργονομικές ατέλειες, απλώς η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι ενδεχομένως ορισμένοι δεν θα βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 18.470 ευρώ, με καλό εξοπλισμόγια μικρό αυτοκίνητο, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα ελέγχου κατάβασης, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, cruise control, αυτόματους προβολείς, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, ραδιο-CD με Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Tο αυτοκίνητο δεν φοράει ασφάλτινα λάστιχα, αλλά “allweather” και μάλιστα ψηλού προφίλ και όχι ιδιαίτερα φαρδιά (195/80 R15), όπως αρμόζει σ ένα εκτός δρόμου.
 
Ξεκινώντας λοιπόν από την κίνηση εκτός δρόμου θα αναφέρουμε ότι το Jimny έχει απίστευτες δυνατότητες και θα ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό, πολύ περισσότερο μάλιστα αφού είναι μικρό και ελαφρύ, κάτι που κάνει ακόμα πιο δύσκολο το να κολλήσει στη λάσπη το χιόνι, ενώ το μικρό μέγεθός του προφανώς διευκολύνει και την ευελιξία του σε στενά μονοπάτια στην ύπαιθρο. Οι πολύ καλές εκτός δρόμου δυνατότητες επιβεβαιώνονται και από τις γωνίες προσέγγισης (37°), ράμπας (28°) και διαφυγής (49°). Η μεγάλη εξέλιξη, όμως, σε σύγκριση με τις προηγούμενες γενιές του Jimny, είναι η συμπεριφορά του στην άσφαλτο, που έχει βελτιωθεί θεαματικά και επιτρέπει πλέον το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο ακόμα και με 120-130 χλμ./ώρα χωρίς να αισθάνεσαι ότι είναι «φτερό στον άνεμο», με αρκετά σίγουρο πάτημα και χωρίς η πίσω κίνηση να κάνει αισθητή την παρουσία της αν δεν κάνεις υπερβολές (υπάρχει άλλωστε πλέον στις μέρες μας και το ESP, που επεμβαίνει για να βοηθήσει τον οδηγό όταν αρχίσει να χάνεται η πρόσφυση). Προφανώς οι αναρτήσεις είναι πολύ σφιχτές και οι ανωμαλίες του δρόμου γίνονται έντονα αισθητές, προφανώς το τιμόνι είναι αργό, με ελάχιστη επαναφορά και με κάποιο «τζόγο» γύρω από τη θέση της ευθείας, όλα αυτά όμως είναι αναπόφευκτα αν θέλεις τις αρετές που έχει το αυτοκίνητο μόλις εγκαταλείψει την άσφαλτο. Απλώς όλα αυτά είναι τώρα λιγότερο τονισμένα από πριν, το ταξίδι στην άσφαλτο είναι ασφαλές, πολύ λιγότερο κουραστικό και -κυρίως- μπορεί να γίνει με πιο γρήγορους ρυθμούς από πριν. Το κράτημα είναι επαρκέστατο, η συμπεριφορά προοδευτικά υποστροφική, οι αντιδράσεις αρκετά προοδευτικές, ενώ επαρκή είναι και τα φρένα για το χαρακτήρα και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου. 
 
Το νέο Jimny χρησιμοποιεί αποκλειστικά έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.5 με 102 ίππους, που αποδεικνύεται απολύτως επαρκής για το μικρό αυτοκίνητο και δεν μας προβλημάτισε καθόλου ούτε στην κίνηση της πόλης, καθώς είναι αρκετά ελαστικός και με καλή απόκριση, ούτε σε κάποια προσπεράσματα σε πιο ανοιχτό δρόμο, καθώς επιταχύνει εύκολα το αυτοκίνητο μέχρι τα 120 χλμ./ώρα χάρη στην ευστροφία του, που επιτρέπει την πλήρη εκμετάλλευση της ισχύος του. Η συνεργασία του με το πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο, που είναι σωστά κλιμακωμένο (και σφιχτό στην χρήση, χωρίς όμως πρόβλημα στο κούμπωμα των ταχυτήτων) είναι αποτελεσματική. Και φυσικά ως καθαρόαιμο εκτός δρόμου το Jimny δεν είναι απλώς (κατ επιλογήν) τετρακίνητο (με μηχανικό κεντρικό διαφορικό), αλλά έχει και ενδιάμεσο «βοηθητικό» κιβώτιο για την επιλογή κοντών σχέσεων. Η κατανάλωση δεν είναι υπερβολική, παρά την «κλασική» τετρακίνηση με τα μηχανικά διαφορικά, καθώς ο κινητήρας είναι αρκετά οικονομικός και το αυτοκίνητο όχι ιδιαίτερα βαρύ. Έτσι στην πόλη μπορεί κανείς να κινηθεί με μια κατανάλωση γύρω στα 8-9 λίτρα/100 χλμ. και στο ταξίδι να πέσει ακόμα και κάτω από 7, αν δεν επιδιώξει πολύ υψηλή ταχύτητα ( τα κάθε είδους «τζιποειδή» δεν ευνοούνται από την αεροδυναμική με το τετράγωνο σχήμα τους).α

Facebook Comments