Το νέο Renault Clio είναι πλέον διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά και η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε με την ευκαιρία του λανσαρίσματός του μια μεγάλη δημοσιογραφική εκδήλωση για την παρουσίαση στους εκπροσώπους του Τύπου της νέας γενιάς του σημαντικότερου μοντέλου της.
 
Το αυτοκίνητο θα διατίθεται σε τιμές που ξεκινούν από 12.990 ευρώ για το χιλιάρι των 75 ίππων με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους (οι αερόσακοι κεφαλής καλύπτουν και τους πίσω επιβάτες), κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα και ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων. Οι τιμές του ντίζελ ξεκινούν από 14.790 ευρώ για την έκδοση των 85 ίππων.

Φτάνοντας πλέον στην πέμπτη γενιά του το Clio δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, αφού είναι ένα από τα πιο πετυχημένα μοντέλα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, πρώτο σε πωλήσεις «σούπερ μίνι» στο σύνολο της Ευρώπης, και δεύτερο από όλα τα μοντέλα συνολικά, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι η απερχόμενη γενιά είχε συνεχή αύξηση των πωλήσεών της από του 2012 που παρουσιάστηκε και κατάφερε το 2018, τελευταίο ουσιαστικά χρόνο της εμπορικής της ζωής, να πετύχει νέο ρεκόρ πωλήσεων (328.536 αυτοκίνητα στην Ευρώπη σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics). Το νέο μοντέλο βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMF-B της Renault, η οποία δημιουργήθηκε για να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για συμβατικά, αλλά και για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όντας ήδη το μεγαλύτερο μοντέλο της κατηγορίας του, δεν είχε ανάγκη για μια επιπλέον αύξηση των εξωτερικών διαστάσεών του, που ίσως θα το έβγαζε πλέον από το πλαίσιο της κατηγορίας.

 
Έτσι το μήκος του (4,05 μ.) είναι μειωμένο κατά 14 χιλιοστά σε σχέση με αυτό του προηγούμενου και το ύψος του κατά 30 χιλιοστά, αλλά η αύξησή του μεταξονίου και η καλύτερη εκμετάλλευση του εσωτερικού χάρη και στη μείωση του όγκου διάφορων εξαρτημάτων, επέτρεψε την αύξηση των εσωτερικών χώρων. Ταυτόχρονα, κορυφαίος για την κατηγορία είναι και ο χώρος αποσκευών, φτάνοντας στα 391 λίτρα, χωρητικότητα που παραπέμπει σε καλώ μικρομεσαίο χάτσμπακ. Τέλος, αυξημένοι είναι και οι χώροι αποθήκευσης στο εσωτερικό.

Αν και εξωτερικά το αυτοκίνητο κινείται πάνω στην ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία με το αποδεδειγμένα πετυχημένο προηγούμενο μοντέλο, εσωτερικά έχει γίνει μια συνολική αναβάθμιση, ποιοτική, τεχνολογική και λειτουργική, με τα μαλακά πλαστικά να κυριαρχούν στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων (σε δύο διαφορετικές εκδόσεις, με οθόνη 7 ή 10 ιντσών) και τη νέα κάθετη κεντρική οθόνη να προσαρμόζουν το αυτοκίνητο στις πιο σύγχρονες τάσεις της εποχής. Βελτιωμένα είναι επίσης και τα καθίσματα και πιο λειτουργικό το νέο, μικρότερο τιμόνι. Φυσικά το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο -στον στάνταρ ή προαιρετικό εξοπλισμό- με μία μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικών οδηγικών βοηθημάτων και συστημάτων ασφαλείας, μεταξύ των οποίων και ενεργό cruise control, αυτόματα φώτα, ειδοποίηση τυφλού σημείου, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από την λωρίδα κυκλοφορίας και υποβοήθησης διατήρησης πορείας, σύστημα κάμερας 360 μοιρών, συστήματα υποβοήθησης στάθμευσης κλπ. Σε ό,τι αφορά τα μηχανικά μέρη του, θα προσφέρεται με 3κύλινδρο χιλιάρη ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα με 75 ίππους, χιλιάρη τούρμπο με 100 ίππους (και οι δύο με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων, ενώ αργότερα για το τούρμπο θα υπάρξει και αυτόματο κιβώτιο) και τον νέο 1,3 τούρμπο με 130 ίππους, σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 ταχύτητες. Από πλευράς ντίζελ θα υπάρχει ο 1.5 τελευταίας γενιάς, σε εκδόσεις 85 και 115 ίππων, που συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω.

 
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και την έκδοση με τον χιλιάρη κινητήρα τούρμπο. Η ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου -ήδη πολύ καλή στο προηγούμενο μοντέλο- είναι εξαιρετική για την κατηγορία και θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Η άνεση είναι επίσης πολύ υψηλού επιπέδου, χωρίς όμως υπερβολικές κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και πλαδαρές αντιδράσεις, με μια οδική συμπεριφορά που δεν αφήνει περιθώρια για κριτική. Ο κινητήρας μπορεί να μην εντυπωσιάζει με το νούμερο των ίππων που αποδίδει, αποδεικνύεται όμως πολύ παραπάνω από ικανοποιητικός χάρη στην καλή ελαστικότητά του και την ευστροφία του και δεν μας προβλημάτισε ούτε στα ανηφορικά κομμάτια της διαδρομής. Απολύτως ικανοποιητικά είναι και τα φρένα, ενώ η μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου στη διαδρομή μας (που δεν περιλάμβανε καθόλου κίνηση σε αυτοκινητόδρομο) ήταν 6,5 λίτρα/100 χλμ., τιμή πραγματικά πολύ καλή για το μέγεθος και την ισχύ του αυτοκινήτου.

Facebook Comments