Η νέα Mercedes-Benz GLA- Οι πωλήσεις θα ξεκινήσσουν την άνοιξη του 2020
Η νέα GLA είναι το όγδοο μοντέλο που προστίθεται στην τρέχουσα γενιά compact αυτοκινήτων Mercedes-Benz
Η νέα GLA είναι το όγδοο μοντέλο που προστίθεται στην τρέχουσα γενιά compact αυτοκινήτων Mercedes-Benz
Η νέα GLA κάνει ακόμη ένα βήμα ως προς την ασφάλεια που παρέχουν τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Οι διευρυμένες λειτουργίες του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνουν, ενδεικτικά, τη λειτουργία αλλαγής κατεύθυνσης, τη λειτουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης, τη λειτουργίας προειδοποίησης αποβίβασης, που ειδοποιεί τον οδηγό όταν προσεγγίζουν ποδηλάτες ή οχήματα, και ένα σύστημα προειδοποίησης όταν ανιχνεύονται πεζοί κοντά σε διαβάσεις. Η GLA έχει τη δυνατότητα να αντιδρά όταν αδρανεί ο οδηγός. Η ενεργή υποβοήθηση πέδησης αναλαμβάνει σε πολλές περιπτώσεις να πραγματοποιεί αυτόνομο φρενάρισμα, προκειμένου να αποτραπεί μια σύγκρουση ή να μειωθεί η σφοδρότητά της. Με ταχύτητα έως περ. 60 km/h, το σύστημα μπορεί να επιβραδύνει όταν ανιχνεύει σταματημένα οχήματα και πεζούς να διασχίζουν τον δρόμο μπροστά από το αυτοκίνητο. Έτσι, ανάλογα με την κατάσταση, είναι δυνατό να προλαμβάνονται ακόμη και συγκρούσεις με ταχύτητα έως 50 km/h.
Με πανίσχυρους και αποδοτικούς τετρακύλινδρους κινητήρες, τα πιο σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, το σύστημα infotainment MBUX με διαισθητικό χειρισμό, καθώς και το σύστημα ελέγχου ανέσεων ENERGIZING, η νέα GLA συγκεντρώνει όλα τα πλεονεκτήματα της οικογένειας των compact αυτοκινήτων της Mercedes-Benz.
Η νέα GLA θα κάνει το ντεμπούτο της στην Ευρώπη την άνοιξη του 2020 και θα είναι διαθέσιμη στις εκθέσεις των διανομέων στις ΗΠΑ και την Κίνα στις αρχές του καλοκαιριού του 2020. Η θέση καθίσματος οδηγού και συνοδηγού είναι υψηλότερη και πιο όρθια σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, όπως ενδείκνυται για ένα SUV. Ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται 140 mm υψηλότερα από ό,τι στην A-Class και 50 mm υψηλότερα από ό,τι στην B-Class. Επίσης αυξημένη είναι και η περιμετρική ορατότητα σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο – κυρίως λόγω της βελτιωμένης διατομής των κολώνων οροφής που κρύβουν λιγότερο τον περιβάλλοντα χώρο.
Ένας από τους βασικούς τομείς εστίασης, γενικά, ήταν η χρηστική αξία. Τα πίσω καθίσματα μπορούν προαιρετικά να μετακινούνται κατά 14 εκατοστά και οι πλάτες τους να ρυθμίζονται σε πιο όρθια θέση, δημιουργώντας περισσότερο χώρο για ογκώδη αντικείμενα. Παραμένει άφθονος χώρος για ένα ή δύο άτομα πίσω καθώς οι πλάτες των καθισμάτων είναι διαιρούμενες σε αναλογία 40:60. Η πλάτη των πίσω καθισμάτων διαιρείται σε αναλογία 40:20:40 και κάθε τμήμα μπορεί να αναδιπλώνεται ξεχωριστά.
Η GLA μπορεί να εξοπλιστεί προαιρετικά με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης 4MATIC, το οποίο προσφέρει πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής. Στα επιμέρους στοιχεία του 4MATIC περιλαμβάνεται το βοηθητικό κιβώτιο πίσω άξονα, ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, και πίσω διαφορικό με ενσωματωμένο πολύδισκο συμπλέκτη. Ο τελευταίος αποτελείται από έξι δίσκους (12 επιφάνειες τριβής) με επίστρωση ανθρακονημάτων και έχει τη δυνατότητα να μεταδίδει 1000 Nm ροπής. Η προσαρμογή γίνεται αυτόματα για την αποτροπή φθοράς.
Διατίθενται τρεις χαρακτηριστικές χαρτογραφήσεις για τον έλεγχο του συμπλέκτη της τετρακίνησης, αν και το σύστημα ανταποκρίνεται ευέλικτα στις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης ανεξαρτήτως προγράμματος. Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, το πρόγραμμα «Eco/Comfort» βασίζεται σε μια κατανομή 80 : 20 (μπροστινός άξονας : πίσω άξονας), ενώ στο πρόγραμμα «Sport», η κατανομή γίνεται 70 : 30. Στο πρόγραμμα offroad, ο συμπλέκτης τετρακίνησης λειτουργεί σαν κεντρικό μπλοκέ διαφορικό, με τη βασική ισόρροπη κατανομή 50:50. Χρησιμοποιούνται πολυάριθμοι αισθητήρες, οι οποίοι ανιχνεύουν την τρέχουσα οδηγική κατάσταση και τη μεταδίδουν στο σύστημα ρύθμισης, με βάση τους παρακάτω παράγοντες ενδεικτικά:
Επιπλέον λειτουργίες που προστατεύουν από ακραίες θερμοκρασίες και μέγιστη ροπή (overtorque).
Ισχυροί και αποδοτικοί κινητήρες
Η νέα GLA εξοπλίζεται με τους τετρακύλινδρους βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες, οι οποίοι εξελίχθηκαν εξολοκλήρου για τη νέα έκδοση της σειράς compact μοντέλων. Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, διαθέτουν σαφώς μεγαλύτερη απόδοση ισχύος, υψηλότερη αποδοτικότητα και βελτιωμένες εκπομπές ρύπων. Ετοιμάζεται ήδη ένα μοντέλο με plug-in hybrid σύστημα κίνησης τρίτης γενιάς για οδήγηση χωρίς ρύπους.
Η βασική έκδοση του βενζινοκινητήρα είναι ο M 282 με κυβισμό 1,33 λίτρων GLA 200 (μικτή κατανάλωση καυσίμου 5.9-5.6 l/100 km, μικτές εκπομπές CO2 135-129 g/km). Αυτός ο κινητήρας διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων για αποδοτική λειτουργία υπό μερικό φορτίο.
Το κορυφαίο μοντέλο της γκάμας είναι η Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC (μικτή κατανάλωση καυσίμου 7.5-7.4 l/100 km, μικτές εκπομπές CO2 171-170 g/km)1 Ο δίλιτρος, τετρακύλινδρος τούρμπο κινητήρας ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του πεντάλ γκαζιού, έχει υψηλή ισχύ (μεγ. ροπή 400 Nm από τις 3000 σαλ), μία ιδιαίτερα ζωντανή απόκριση και έναν πολύ συναισθηματικό ήχο. To μπλοκ κινητήρα είναι κατασκευασμένο από υψηλής αντοχής, ελαφρό κράμα αλουμίνιου, το οποίο μειώνει το βάρος του οχήματος γεγονός που βελτιώνει τη δυναμική οδήγηση. Χρησιμποιείται ένας υπερσυμπιεστής καυσαερίων δύο σταδίων, ο οποίος συνδυάζει τη βέλτιστη ανταπόκριση σε χαμηλές ταχύτητες κινητήρα με ισχυρή αύξηση της ισχύος σε υψηλότερες ταχύτητες.
Τα μοντέλα με μία ματιά:
|
|
GLA 200 |
GLA 35 4MATIC AMG |
Κινητήρας |
|
I4 |
I4 |
Κιβώτιο ταχυτήτων |
αυτόματο |
7G-DCT |
AMG SPEEDSHIFT DCT 8G |
Κυβισμός |
cc |
1332 |
1991 |
Απόδοση |
kW/hp |
120/163 |
225/306 |
σε |
σαλ |
5500 |
5800 |
Μεγ. ροπή |
Nm |
250 |
400 |
σε |
σαλ |
1620 – 4000 |
3000-4000 |
Μικτή κατανάλωση καυσίμου |
l/100 km1 |
5.9-5.6 |
7.5-7.4 |
Μικτές εκπομπές CO2 |
g/km1 |
<p class=”ydp37f5db2MsoNormal” style=”margin-bottom:8.0pt; |
Facebook Comments