Δοκιμάζουμε το νέο Suzuki Ignis 1.2 Hybrid
Το Suzuki Ignis διαθέτει μια ξεχωριστή εμφάνιση, που του δίνει το δικαίωμα να θεωρείται τουλάχιστον σχεδιαστικά μπροστά από τους άμεσους ανταγωνιστές του
Το Suzuki Ignis διαθέτει μια ξεχωριστή εμφάνιση, που του δίνει το δικαίωμα να θεωρείται τουλάχιστον σχεδιαστικά μπροστά από τους άμεσους ανταγωνιστές του
Το Suzuki Ignis διαθέτει μια ξεχωριστή εμφάνιση, που του δίνει το δικαίωμα να θεωρείται τουλάχιστον σχεδιαστικά μπροστά από τους άμεσους ανταγωνιστές του. Τώρα, με το σύστημα ήπιας υβριδικής κίνησης και με τετρακίνηση, προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα σε όποιον το προτιμήσει. Χαμηλό κόστος χρήσης, με μειωμένη κατανάλωση και δυνατότητα κίνησης σε κακοτράχαλους δρόμους.
Σε άλους αρέσει πολύ, σε άλλους όχι. Όμως κανείς δεν μπορεί να πει ότι οι σχεδιαστές δεν πρέπει να περηφανεύονται, δίνοντας ένα σχήμα αναλογικά μακρύ, υψηλό, στενό και ταυτόχρονα πλατύ με τους τροχούς ουσιαστικά να βρίσκονται… έξω από το αμάξωμα και κάτω από τους εμφανείς θόλους.
Στη μέση του τετράγωνου ταμπλό κυριαρχεί η μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής, που θυμίζει τάμπλετ. Εκεί προβάλλονται όλες οι ηλεκτρονικές λειτουργίες του αυτοκινήτου με τα στοιχεία συνδεσιμότητας, ενημέρωσης, ψυχαγωγίας, συστήματος πλοήγησης και κάμερας οπισθοπορείας.
Δίπλα στα όργανα και μέσα στον πίνακα υπάρχει μια μικρότερη οθόνη, όπου προβάλλονται τα στοιχεία υπολογιστή ταξιδιού και της λειτουργίας του ήπιου υβριδικού συστήματος. Ο χώρος για τους επιβάτες είναι άνετος με αρκετό “αέρα” πάνω από τα κεφάλια τους, λόγω σχήματος. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 204 λίτρα μειωμένος, λόγω της τετρακίνησης, αλλά, όσο κι αν σας φαίνεται περίεργο, χωρά με ευκολία 6 με 7 σακκούλες σούπερ μάρκετ, όπως απέδειξε η… σύζυγός μου. Με την αναδίπλωση των διαιρούμενων πίσω καθισμάτων (50/50), η τιμή ανεβαίνει στα ανεβαίνει στα 1080 λίτρα. Την ίδια στιγμή κάνει ιδιαίτερα εύκολη την πρόσβαση με τις πόρτες να ανοίγουν σε γωνία σχεδόν 90 μοιρών.
ΑΠΟΔΟΣΗ
Η βασική κινητήρια δύναμη είναι ο αξιόπιστος βενζινοκινητήρας των 1.242 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 90 ίππους στις 6.000 στροφές, με τη μέγιστη ροπή των ή 12,2 χλγμ. να εμφάνιζεται στις 4.400 σ.α.λ. Το μοτέρ συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με 5 σχέσεις, που έχουν “μακριά” κλιμάκωση.
Απόλυτος συμπαραστάτης είναι η ηλεκτρογεννήτρια (ISG – Integrated Starter
ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Όσον αφορά τον τρόπο λειτουργίας του υβριδκού συστήματος, γίνεται ανάκτηση ενέργειας στο φρενάρισμα και όταν αφήνεις το γκάζι φορτίζοντας την μπαταρία ιόντων λιθίου, που βρίσκεται κάτω από τη θέση του οδηγού. Όλες αυτές οι λειτουργίες γίνονται αντιληπτές μέσω ενδείξεων στον ψηφιακό πίνακα, που βρίσκεται δεξιά των οργάνων. Όσον αφορά τις επιδόσεις είναι αξιοπρεπέστατες μετα 0-100 να έρχονται σε 11,5 δευτερόλπετα και τη βελόνα του ταχύμετρου να ξεπερνά ελαφρά τα 165 χλμ./ώρα. Στην πράξη το μοτέρ τραβάει από τις 1500 σ.α.λ., γεγονός που το κάνει ευκολοοδήγητο στην κίνηση μέσα στην πόλη, ενώ οι μακριές σχέσεις σε προτρέπουν να ανεβάζεις μέχρι τα “κόκκινα”, χωρίς λαχανιάσματα . Με δυο λόγια, το μοτέρ, αν και ατμοσφαιρικό, μας έδωσε την εντύπωση ότι είναι υπερτροφοδοτούμενο.
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Τα καλά νέα συνεχίζονται και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, όπου αν και με αυξημένο το ύψος από το έδαφος, το όχημα δεν έχει ανησυχητικές κλίσεις στις στροφές. Το Ignis τα πάει πολύ καλά και στις εκτός δρόμου διαδρομές. Υπάρχει το προηγμένο σύστημα τετρακίνησης AllGrip, που το βοηθά να κινείται με άνεση, χωρίς να κολλάει σε λασπώδεις επιφάνειες, ενώ και το αυξημένο ύψος κατά 18 εκατοστά από το έδαφος διευκολύνει αφάνταστα την προσπέλαση σκληρών και απότομων κομματιών.
Σημειώστε ότι είναι διαθέσιμο το σύστημα Grip Control, που δίνει ομαλή εκκίνηση μέχρι και τα 30 χλμ./ώρα, σε δρόμους που γλιστρούν, ενώ το σύστημα Hill Descent Control
ΤΙΜΗ
Τώρα πάμε στην τιμή. Το Suzuki Ignis με την ήπια υβρδική τεχνολογία στη βασική του έκδοση διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό. Ο τελευταίος μεταξύ άλλων περιλαμβάνει σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος DCBS (Dual
Facebook Comments