Οι 13 ελληνικές επιχειρήσεις που κοσμούν το αφιέρωμα του Time
Εκτενές αφιέρωμα σε 13 ελληνικές επιχειρήσεις, η πορεία των οποίων σηματοδοτεί την επιστροφή της χώρας μας στις… ράγες της ανάπτυξης
Εκτενές αφιέρωμα σε 13 ελληνικές επιχειρήσεις, η πορεία των οποίων σηματοδοτεί την επιστροφή της χώρας μας στις… ράγες της ανάπτυξης
Εκτενές αφιέρωμα σε 13 ελληνικές επιχειρήσεις, η πορεία των οποίων σηματοδοτεί την επιστροφή της χώρας μας στις… ράγες της ανάπτυξης, φιλοξενεί το περιοδικό Time.
Ειδικότερα, όπως επισημαίνει στο εισαγωγικό του σημείωμα, μετά από μία 10ετία λιτότητας, υπάρχουν αυξανόμενες ενδείξεις ότι η ελληνική οικονομία ανθίζει. «Οι καταθέσεις επιστρέφουν στις τράπεζες από το 2016, ο έκτακτος δανεισμός είχε σχεδόν εξαλειφθεί μέχρι τα τέλη του 2018 και η χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα είναι στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 10 ετών. Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο πιστεύει ότι υπό την ηγεσία της νέας κεντροδεξιάς κυβέρνησης, η Ελλάδα βρίσκεται στο σωστό δρόμο, προβλέποντας αύξηση της τάξεως του 2,2% για το 2020», τονίζει χαρακτηριστικά και συνεχίζει: «Η οικονομία της Ελλάδας βρίσκεται σε πολύ καλύτερη κατάσταση από ό, τι θα τολμούσε κάποιος να ελπίζει πριν από λίγα χρόνια».
Στο πλαίσιο αυτό, το αμερικανικό περιοδικό κάνει αναφορά σε 13 επιχειρήσεις, που «θέτουν τα θεμέλια για μία πλήρη οικονομική ανάκαμψη».
Όπως εξηγεί, το 2018 η τράπεζα ανακοίνωσε ένα τολμηρό σχέδιο, για να… καθαρίσει τον ισολογισμό της. Η συγχώνευση με την Grivalia Properties ενίσχυσε την κεφαλαιακή της βάση κατά περίπου ένα δισ. δολάρια και άνοιξε τον δρόμο για τη μείωση του δείκτη των μη εξυπηρετούμενων δανείων κάτω από 15%. Ερωτηθείς δε, πως η Eurobank βοηθά την Ελλάδα να εδραιωθεί ως μία περιφερειακή οικονομική δύναμη, ο διευθύνων σύμβουλος της τράπεζας, κ. Φωκίων Καραβίας, απαντά: «Έχουμε μία ισχυρή παρουσία σε Βουλγαρία και Κύπρο, ένα σκέλος private banking στο Λουξεμβούργο και μικρότερη παρουσία στη Σερβία. Αυτό το διεθνές αποτύπωμα είναι πολύ σημαντικό για τα μέλη της ελληνικής κοινότητας με επιχειρηματικό ενδιαφέρον στο εξωτερικό. Έχει, επίσης, αποτελέσει το κλειδί για την επιτυχία μας στη διαφοροποίηση των εσόδων, παρέχοντας ένα πιο σταθερό επενδυτικό υπόβαθρο για τους μετόχους μας. Με αυτή την έννοια, ανοίγουμε τον δρόμο για τη χώρα στο σύνολό της».
«Κοιτάζοντας κάποιος πιο προσεκτικά μερικά από τα πιο σημαντικά έργα υποδομών στην Ελλάδα, είτε από άποψης κατασκευής είτε ανάπτυξης – μέσω παραχωρήσεων και συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα – ξεχωρίζει η Ελλάκτωρ», αναφέρει το Time, κάνοντας λόγο για μία εταιρεία, που δημιουργήθηκε το 1999, μετά από μία μέγα συγχώνευση τριών από τις πιο γνωστές κατασκευαστικές στην Ελλάδα, για να εξελιχθεί σήμερα στο μεγαλύτερο Όμιλο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. «Γνωρίζαμε ανέκαθεν πως αναπόφευκτα τα πράγματα στον κατασκευαστικό κλάδο θα κατέβαζαν ταχύτητα. Έτσι, επιλέξαμε να επενδύσουμε σε τομείς, όπως οι παραχωρήσεις, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και η διαχείριση αποβλήτων, που παρέχουν ανάπτυξη, αλλά, το κυριότερο, σαφέστερη ορατότητα», τονίζει ο CEO της Ελλάκτωρ, κ. Αναστάσιος Καλλιτσάντσης. Αξίζει να αναφερθεί πως το 2018 έκλεισε για τον Όμιλο με κύκλο εργασιών 1,85 δισ. ευρώ, παρουσία σε πέντε ηπείρους και δραστηριοποίηση σε 30 χώρες.
Ακριβώς όπως η ναυτιλιακή βιομηχανία ήταν ο σωτήρας της Ελλάδας τα μεταπολεμικά χρόνια, έτσι και ο τουρισμός, η κατασκευή υλικών και οι εναλλακτικές πηγές ενέργειας αποτέλεσαν τους βασικούς άξονες για την πρόσφατη…. αναγέννηση της», σημειώνει το αμερικανικό περιοδικό, κάνοντας ειδική μνεία στον Όμιλο Καράτζη, ο οποίος δραστηριοποιείται ενεργά και στους τρεις αυτούς τομείς. «Πρόκειται για τους νέους πυλώνες της ελληνικής οικονομίας», επισημαίνει ο επικεφαλής, κ. Αντώνης Καράτζης, εκφράζοντας την πρόθεσή του να αναπτυχθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια. Να σημειωθεί πως ο Όμιλος Καράτζη, έχοντας εδραιώσει την παρουσία του στον τομέα της βιομηχανίας, ξεκίνησε το 1985 τη δραστηριότητά του και στον κλάδο της φιλοξενίας, εγκαινιάζοντας στη Χερσόνησο Ηρακλείου το πέντε αστέρων ξενοδοχείο Nana Beach. «Δεν μας ενδιαφέρει ο τουρισμός ως εμπόρευμα, αλλά ως εξειδικευμένη επιχείρηση», εξηγεί ο κ. Καράτζης, αποκαλύπτοντας πως εξετάζεται η ανάπτυξη μέσω ενός project έξι αστέρων.
«Τις τελευταίες δύο 10ετίες έχουμε κάνει περισσότερες από 20 εξαγορές, που, όμως, δεν αφορούν μόνο στην πώληση, αλλά και την αξιοποίηση των συνεργειών». Αυτό τονίζει στο Time κ. Κυριάκος Σαράντης, επικεφαλής του ομώνυμου Ομίλου, που δραστηριοποιείται στους κλάδους καλλυντικών και αρωμάτων, προϊόντων προσωπικής φροντίδας και περιποίησης, προϊόντων οικιακής χρήσης, καθώς και προϊόντων υγείας και φροντίδας. Τον Μάιο του 2018 απέκτησε την Ergopack από το Horizon Capital και πλέον προτίθεται να χρησιμοποιήσει το δίκτυο διανομής της, προκειμένου να εισαγάγει πολλά από τα επώνυμα προϊόντα του Ομίλου στην ουκρανική αγορά. Ο Σαράντης σχεδιάζει, επίσης, να χρησιμοποιήσει τις επαφές της Ergopack στη Λευκορωσία, στην Κεντρική Ασία και σε μικρότερο βαθμό στη Ρωσία.
«Από την Coco Chanel μέχρι τον Giorgio Armani, οι μεγαλύτεροι σχεδιαστές μόδας στον κόσμο διακατέχονται από μία αγάπη για το έργο τους, που ‘φλερτάρει’ με την έμμονη ιδέα. Είναι το πάθος, που ‘καίει’ εξίσου και τη Σοφία Μπιθαρά, πρόεδρο και διευθύνουσα σύμβουλο
του Ομίλου B&F, που εμπνεύστηκε την κορυφαία μάρκα BSB». Αυτό αναφέρει το Time, κάνοντας λόγο για μία από τις μεγαλύτερες και πιο δυναμικές εταιρείες γυναικείων ενδυμάτων στην Ελλάδα, με ένα διεθνές δίκτυο 175 καταστημάτων αποκλειστικά της μπράντας και παρουσία σε άλλα 600. «Σήμερα, το αποτύπωμα της B&F εκτείνεται από την Τουρκία και τα Βαλκάνια, έως τον Κόλπο και τον Καύκασο. Εκτός από την BSB, η εταιρεία κατέχει και τη Lynne, ένα εμπορικό σήμα με εξίσου ταχείς ρυθμούς ανάπτυξης, που απέκτησε το 2006», καταλήγει το περιοδικό.
Κάθε success story έχει μία αρχή. Για το Πλαίσιο ήταν το 1969, όταν ο Γεώργιος Γεράρδος αποφάσιζε να ανοίξει ένα κατάστημα 130 τ.μ. στο κέντρο της Αθήνας, πουλώντας είδη σχεδίου και χαρτοπωλείου. «Σύντομα η επιχείρηση εκτοξεύτηκε. Όχι μόνο όσον αφορά στον αριθμό των καταστημάτων, αλλά και στην ποικιλία προϊόντων και υπηρεσιών. Τότε, το 1985 το Πλαίσιο εισέρχεται στην αγορά υπολογιστών και τεχνολογίας», υπογραμμίζει το Time. Στο πελατολόγιό της έχει οκτώ από τις 10 μεγαλύτερες επιχειρήσεις στην Ελλάδα, με τους ενεργούς εταιρικούς χρήστες να υπολογίζονται σε 180.000. Το 25% των εσόδων της προέρχεται από το κανάλι Β2Β.
Στην ασφαλιστική συνείδηση του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ο οποίος φρόντιζε να προσφέρει οικονομική κάλυψη στα στρατεύματά του σε περίπτωση τραυματισμού ή θανάτου, αναφέρεται το περιοδικό στην εισαγωγή του για την Ιντερσαλόνικα. Πρόκειται, άλλωστε, για την πρώτη ασφαλιστική, με έδρα στη Βόρεια Ελλάδα. «Η εταιρεία κατέχει ηγετική θέση στην παροχή ενός ευρέος φάσματος ασφαλιστικών υπηρεσιών, που καλύπτουν από τη ζωή και την υγεία, έως την αυτοκινητοβιομηχανία και την ασφάλεια περιουσίας», επισημαίνει χαρακτηριστικά. Το 2018 έκλεισε για τον Όμιλο με κέρδη προ φόρων, ύψους 16,2 εκατ. δολαρίων, με τον διευθύνοντα σύμβουλο, κ. Κωνσταντίνο Γιαννιώτη να παρακολουθεί τις εξελίξεις γύρω από το συνταξιοδοτικό και το ενδεχόμενο μιας περαιτέρω συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
«Η εταιρεία υπήρξε αυτοχρηματοδοτούμενη από τη σύστασή της. Τα κέρδη μας επιστρέφουν σε αυτήν. Δεν έχουμε καμία εξάρτηση από το τραπεζικό σύστημα και ουδέποτε σκεφτήκαμε να σηκώσουμε κεφάλαια μέσω ΙΡΟ ή διανομής μετοχών». Αυτό σημειώνει στο Time ο κ. Ιωάννης Μασούτης, CEO της ομώνυμης αλυσίδας σουπερμάρκετ. Σύμφωνα με το περιοδικό, κατά τη διάρκεια της κρίσης η εταιρεία κατάφερε όχι μόνο να παραμείνει ηγέτης στην αγορά της Βόρειας Ελλάδας, αλλά να επεκτείνει το δίκτυό της στην Αττική, μέσω της εξαγοράς της Προμηθευτικής Τροφίμων το 2018.
«Χάρη στους επιχειρηματίες της, η Ελλάδα είναι ισχυρότερη, πιο ευέλικτη και καλύτερα εξοπλισμένη από ποτέ, για να ανταγωνιστεί σε παγκόσμιο επίπεδο. Το πιο λαμπρό παράδειγμα αυτής της ομάδας είναι ο κ. Θεόδωρος Νιτσιάκος, ιδρυτής και ιδιοκτήτης μιας από τις πιο επιτυχημένες εταιρείες παραγωγής τροφίμων στην χώρα», τονίζει το περιοδικό. Ειδικότερα, τα τελευταία τρία χρόνια ο Όμιλος επένδυσε περισσότερα από 50 εκατ. δολάρια, προκειμένου να επεκτείνει την επιχειρησιακή της δυνατότητα. Στο πλαίσιο αυτό, προχώρησε στη δημιουργία αποθηκών στη Χαλκίδα, σε οικόπεδο 130 στρεμμάτων, που διαθέτει η εταιρεία.
Η εταιρεία, που ιδρύθηκε το 2002 από τον κ. Άγγελο Παγώνη, με έδρα το Λαύριο Αττικής, προχώρησε στη μεγαλύτερη μέχρι σήμερα επένδυση υψηλής τεχνολογίας, που έχει γίνει στην Ελλάδα στον χώρο της απεικονιστικής ιατρικής, ύψους 11 δισ. δολαρίων, με την εγκατάσταση και λειτουργία του πρώτου κυκλοτρονίου παραγωγής βραχύβιων ραδιοϊσοτόπων και ραδιοφαρμάκων. «Πλέον η Βιόκοσμος προμηθεύει με PET και PET/CT συστήματα όλα τα δημόσια και ιδιωτικά νοσοκομεία, έχοντας προγραμματίσει ακόμη πέντε συνεργασίες μέσα στην επόμενη διετία», καταλήγει το Time.
Διαθέτοντας δύο ξεχωριστά κέντρα επεξεργασίας λευκοσιδήρου και ανοξείδωτου χάλυβα στη Δυτική Αττική και μία τρίτη μονάδα εμπορίας και διανομής προϊόντων στη Θεσσαλονίκη, η ΠρομετάλΜπακλή αποτελεί το μεγαλύτερο κέντρο επεξεργασίας χάλυβα στα Βαλκάνια και ένα από τα μεγαλύτερα ανεξάρτητα κέντρα λευκοσιδήρου στην Ευρώπη. Το 2018 δε, με την απόκτηση της ισπανικής COMESA S.A. και της Πολωνικής TSC Sp., η ελληνική εταιρεία, συμφερόντων των αδερφών Μπακλή, επέκτεινε περαιτέρω τις δραστηριότητες της στο εξωτερικό.
Ξεκινώντας το 1974 από έναν μικρό φούρνο, σήμερα η εταιρεία Αραμπατζής Ελληνική Ζύμη παράγει περισσότερους από 700 τύπους προϊόντων κατεψυγμένης ζύμης, που μπορεί κάποιος να βρει σε καταστήματα τροφίμων, αρτοποιεία, ξενοδοχεία, σούπερ μάρκετ και άλλα καταστήματα λιανικής, καθώς και εστιατόρια. «Είμαστε ανοιχτοί στο ενδεχόμενο συνεργειών με άλλες εταιρείες, που θα μας δώσει την ευκαιρία να αναπτυχθούμε περαιτέρω», σημειώνει στο περιοδικό ο κ. Μιχάλης Αραμπατζής.
Τα παιχνιδάδικα Μουστάκας διαθέτουν ένα δίκτυο 14 καταστημάτων σε όλη τη χώρα, έχοντας, παράλληλα, κερδίσει την εμπιστοσύνη διεθνών κολοσσών, όπως ο Όμιλος Lego. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1960 από τον Γιώργο Μουστάκα και, σύμφωνα με τον CEO, κ. Νίκο Μουστάκα, μέσα σε μία 20ετία – και υπό την πίεση των ανταγωνιστών της – μετατράπηκε από μία οικογενειακή επιχείρηση κατασκευής παιχνιδιών σε μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανεμπορίου.
Βελεσιώτη Αγγελική
Facebook Comments