Οι «χρυσοτόκες όρνιθες» της αγοράς των «τεσσάρων και δύο τροχών»
Αυξημένες κατά 12,9% εμφανίζονται οι συνολικές πωλήσεις των 190 μεγαλυτέρων (βάσει πωλήσεων) εισαγωγικών και εμπορικών επιχειρήσεων αυτοκινήτων
Αυξημένες κατά 12,9% εμφανίζονται οι συνολικές πωλήσεις των 190 μεγαλυτέρων (βάσει πωλήσεων) εισαγωγικών και εμπορικών επιχειρήσεων αυτοκινήτων
Αυξημένες κατά 12,9% εμφανίζονται οι συνολικές πωλήσεις των 190 μεγαλυτέρων (βάσει πωλήσεων) εισαγωγικών και εμπορικών επιχειρήσεων αυτοκινήτων, αξεσουάρ, ελαστικών αυτοκινήτων και διτρόχων. Αυτό προκύπτει από έρευνα των NEW TIMES, σύμφωνα με την οποία οι επιχειρήσεις αυτές αύξησαν τις συνολικές πωλήσεις τους από 3,5 δις. ευρώ το 2017 περίπου 4 δισ. ευρώ το 2018.
Παρά τη σημαντική πτώση της αγοράς «τεσσάρων» και «δύο τροχών» σε σχέση με τη χρονιά-ρεκόρ 2004, αυτή εξακολουθεί να αποσπά σημαντικό μερίδιο της εμπορικής δραστηριότητας της χώρας. Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της (εν εξελίξει) έρευνας σε πάνω από 2.000 εισαγωγικές και εμπορικές επιχειρήσεις όλων των κλάδων. Σύμφωνα με αυτά οι κλάδοι που διαχειρίζονται τον μεγαλύτερο τζίρο των αμιγώς εισαγωγικών και εμπορικών επιχειρήσεων (και όχι των βιομηχανικών) είναι οι τομείς των Πετρελαιοειδών (πραγματοποιούν το 23,7% του συνολικού τζίρου των επιχειρήσεων του δείγματος), των σουπερμάρκετς (15,7%), των φαρμάκων-καλλυντικών (11,9%), των τροφίμων (8,1%) και στη συνέχεια των μεταφορικών μέσων και ανταλλακτικών (6,9%). Με δύο λόγια η αγορά των «τεσσάρων και δύο τροχών» απέχει πολύ από το να καταστεί ο κλάδος που ήταν το 2004.
Σε ότι αφορά τα τελικά αποτελέσματα (κέρδη και ζημιές) η εγχώρια αγορά εμπορίας επιβατικών αυτοκινήτων, αξεσουάρ, ανταλλακτικών και ελαστικών «έσπασε» στα δύο: από τη μια πλευρά οι κερδοφόρες επιχειρήσεις, οι οποίες επιδεικνύουν αξιοσημείωτη αντοχή, και από την άλλη οι ζημιογόνες που βυθίζονται σε ολοένα και πιο αρνητικά αποτελέσματα.
Συγκεκριμένα, από το δείγμα της πανελλαδικής έρευνας των NEW TIMES, η οποία βασίστηκε στις 190 μεγαλύτερες επιχειρήσεις, προκύπτει ότι:
* Οι 140 (περίπου 73,7%) εμφανίζουν κέρδη (ένα χρόνο πριν το αντίστοιχο ποσοστό των κερδοφόρων επιχειρήσεων ήταν 67,3%). Πως εξελίχθηκε η συνολική τους κερδοφορία; Για να μπορέσουμε να κάνουμε τη σωστή σύγκριση αφαιρέσαμε τα αποτελέσματα της Huyndai Hellas ώστε τα μεγέθη να είναι συγκρίσιμα καθότι η συγκεκριμένη εταιρεία εμφάνισε πολύ υψηλού επιπέδου κέρδη το 2017. Έτσι, οι 139 κερδοφόρες επιχειρήσεις αύξησαν κατά 15,2% τον συνολικό τζίρο τους, ο οποίος υπερέβη τα 3 δισ. ευρώ. Οι επιχειρήσεις αυτές αύξησαν τα συνολικά κέρδη τους κατά 2,8% στο επίπεδο των 116 εκατ. ευρώ. Οι επιχειρήσεις αυτές έχουν συνολικά ίδια κεφάλαια 722 εκατ. ευρώ και οι υποχρεώσεις τους υπολογίζονται σε 1,4 δισ. ευρώ μία σχέση η οποία πρέπει να βελτιωθεί περαιτέρω.
* «Στη σκοτεινή πλευρά» της αγοράς – εκεί που συγκεντρώνονται οι ζημιογόνες επιχειρήσεις τα πράγματα εξελίχθησαν ακόμη πιο αρνητικά. Οι 50 ζημιογόνες επιχειρήσεις του δείγματος αύξησαν τις συνολικές πωλήσεις τους κατά 4,2%, γεγονός, όμως, που δεν τις βοήθησε να μειώσουν τις ζημιές τους. Αντιθέτως οι ζημιές τους αυξήθηκαν κατακόρυφα (κατά 135%) από 29 εκατ. ευρώ σχεδόν στα 69 εκατ. ευρώ. Στην πραγματικότητα 2-3 εταιρείες από αυτές που σημείωσαν ζημιές επηρέασαν με ιδιαίτερα αρνητικό τρόπο τη συνολική εικόνα αφού (μόνον μία εξ αυτών) εμφάνισε ζημιές της τάξης των 41 εκατ. ευρώ.
* Σύμφωνα με την έρευνα των NEW TIMES, οι εταιρείες που κατέκτησαν τις πρώτες θέσεις μεταξύ των επιχειρήσεων με τον μεγαλύτερο κύκλο εργασιών είναι οι: Σφακιανάκης (Suzuki), Kosmocar (Audi, Volkswagen, Skoda), Toyota Hellas, AIGLON ομίλου επιχειρήσεων Συγγελίδη (Citroen), Mercedes Benz Hellas, Θεοχαράκης (Nissan), BMW Hellas, Fiat Group, Σαρακάκη Αφοί (Honda, Mitsubishi, Volvo), Karenta, Opel Hellas, Ford Motor Hellas, Σπανός BMW, Teoren Motors (Renault), Μισελέν Ελαστικά, Volvo Car Hellas, Hyundai Hellas, Ιαπωνική, Μοτοδυναμική Α.Ε., FCA Capital Hellas (πρώην Fiat Credit), Lancia Jeep Hellas, Robert Bosch AE, Goodyear Dunlop, Ισμαήλος Αντ. ΑΕ (Mercedes), ΠΟΛΙΣ Inchcape Athens, ΒΙΑΚΑΡ και Ελάστρακ ΑΕ.
Η «χρυσή ομάδα»
Aς επιχειρήσουμε όμως μια παρουσίαση ορισμένων εκ των επιχειρήσεων που εμφάνισαν υψηλά κέρδη, τα οποία σε κάποιες περιπτώσεις παρουσίασαν και αύξηση σε σχέση με την περασμένη χρονιά.
Τον Ιανουάριο του 2020 στις 15 πρώτες θέσεις του καταλόγου των μαρκών με τις περισσότερες ταξινομήσεις στην ελληνική αγορά βρέθηκαν οι εταιρείες Toyota, Peugeot, Volkswagen, Hyundai, Nissan, Suzuki, Citroen, Opel, KIA Motors Ford, Audi, BMW, Mercedes, Renault, Skoda και Ford. Οι συγκεκριμένες μάρκες διέθεσαν το 87,84% του συνολικού αριθμού οχημάτων των 33 μαρκών που διαθέτουν στην εγχώρια αγορά. Ενδιαφέρον ωστόσο εμφανίζει ένα στοιχείο που αφορά τη σύγκριση των πωλήσεων των διαφόρων μαρκών αυτοκινήτων για ολόκληρο το 2019. Μεταξύ των σημαντικότερων αυτοκινητοβιομηχανιών οι οποίες το 2019 σημείωσαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις πωλήσεων περιλαμβάνονται και οι: Mazda (16.100%), Land Rover (74,3%), Mitsubishi (72,9%), Audi (51%), Dacia (38,9%), Hyundai (38,4%), Citroen (29,3%), Mercedes (19,5%), BMW (18,5%), Seat (17,8%), Peugeot (17,4%), Kia Motors (13,6%) Skoda (10,7%) και Suzuki (10,1%).
Facebook Comments