Οδηγούμε το Citroen C5 Aircross – 1.6 Puretech 180
Το C5 Aircross είναι ένα αυτοκίνητο αντάξιο της παράδοσης της Citroen, πρακτικό και με έξυπνες λύσεις, ευρύχωρο και προσαρμοστικό
Το C5 Aircross είναι ένα αυτοκίνητο αντάξιο της παράδοσης της Citroen, πρακτικό και με έξυπνες λύσεις, ευρύχωρο και προσαρμοστικό
Το μεγάλο μεταξόνιο εγγυάται ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο εσωτερικό, με πολύ καλούς χώρους για τους επιβάτες, με τη χρησιμοποίηση μάλιστα τριών ανεξάρτητων καθισμάτων πίσω, που είναι ρυθμιζόμενα κατά μήκος και κατά την κλίση της πλάτης, έτσι ώστε να προσφέρεται κορυφαία ευελιξία στη διαμόρφωση του εσωτερικού. Αυτή η ευελιξία επηρεάζει αντίστοιχα και τη δυνατότητα διαμόρφωσης του χώρου αποσκευών, που ούτως ή άλλως είναι πολύ μεγάλος για την κατηγορία, με χωρητικότητα που φτάνει τα 580 λίτρα και μπορεί να αυξηθεί στα 720 όταν μετακινηθούν προς τα εμπρός τα πίσω καθίσματα. Οι επαρκείς θέσεις για μικροπράγματα στο εσωτερικό συμπληρώνουν μια πολύ καλή εικόνα στον τομέα της πρακτικότητας, η θέση οδήγησης είναι καλή, ενώ προσεγμένη είναι και η ποιότητα και ο διάκοσμος του εσωτερικού, ώστε να ανταποκρίνονται στα επίπεδα της τιμής του αυτοκινήτου, η οποία ξεκινάει από 30.800 ευρώ για το 1.6 των 180 ίππων.
Χαρακτηριστικό στοιχείο, που προβάλλει μια εικόνα “high tech”, είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με έγχρωμη οθόνη TFT 12,3″, ο οποίος παρέχει τη δυνατότητα προσωποποίησης, ανάλογα με τις προτιμήσεις κάθε οδηγού. Εντυπωσιακά πλούσιο είναι το επίπεδο του εξοπλισμού, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder και σύστημα επιλογής επιφάνειας κίνησης Grip Control με λειτουργία ελέγχου κατάβασης, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα ελέγχου προσοχής οδηγού, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων ορίων ταχύτητας, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφής, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ζάντες αλουμίνιου, μπάρες οροφής, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής, Βluetooth, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Ο κινητήρας 1.6 τούρμπο με τους 180 ίππους είναι πολύ παραπάνω από επαρκής για να κινεί απλώς με αξιοπρέπεια το αυτοκίνητο, στο οποίο προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,2) και υψηλά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας, εξασφαλίζοντας γρήγορα προσπεράσματα κάτω από όλες τις συνθήκες, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο. Δυνατός και εύστροφος, με πολύ καλή ροπή, η μέγιστη τιμή της οποίας εμφανίζεται μόλις στις 1.650 στροφές, προσφέρει ταυτόχρονα δύναμη και ελαστικότητα, κάνοντας ιδιαίτερα ευχάριστη, όσο και ξεκούραστη την οδήγηση. Σύμμαχός του σ αυτόν τον ρόλο είναι το εξαιρετικό νέο αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων του γκρουπ PSA, που είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ώστε να προσαρμόζεται στο στιλ οδήγησης του κάθε οδηγού, προσφέρει γρήγορες και πολύ ομαλές αλλαγές και εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες του κινητήρα. Η μεγάλη δύναμη του αυτοκινήτου προδιαθέτει βέβαια και για κάπως αυξημένη κατανάλωση, η οποία στην πόλη εύκολα ανεβαίνει γύρω στα 11 λίτρα/100 χλμ. Όπως συνήθως με όλους τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες της νέας γενιάς με μικρή χωρητικότητα και μεγάλη ισχύ, πρέπει κανείς να μην παρασύρεται από τη μεγάλη διαθέσιμη ισχύ, οδηγώντας συνεχώς… με το πόδι στο πάτωμα, γιατί η παραγωγή μεγάλης ισχύος απαιτεί και την αντίστοιχη κατανάλωση καυσίμου.
Οδηγώντας
Βασικό στοιχείο κάθε Citroen είναι η υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης και η κορυφαία άνεση και το C5 Aircross δεν ξεφεύγει από αυτόν τον κανόνα. Άλλωστε το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί το νέο -κατοχυρωμένο με ευρεσιτεχνία– σύστημα ανάρτησης της Citroen με μεταλλικά ελατήρια και αμορτισέρ και με αυτά που η εταιρεία ονομάζει «προοδευτικά υδραυλικά ενθέματα» (Progressive Hydraulic Cushions) και συμβάλλουν στην καλύτερη απορρόφηση των ανωμαλιών του δρόμου. Και πράγματι το αυτοκίνητο μας εντυπωσίασε με την ποιότητα κύλισης που προσφέρει, καθώς και με την κορυφαία για την κατηγορία άνεσή του, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα υψηλά επίπεδα ασφαλείας χάρη στην προοδευτική και απόλυτα προβλέψιμη συμπεριφορά του. Οι κλίσεις λοιπόν του αμαξώματος στις πιεσμένες στροφές είναι κάπως αυξημένες, χωρίς να επηρεάζουν όμως την τροχιά του αυτοκινήτου, το οποίο υποστρέφει προοδευτικά και δεν αιφνιδιάζει με απρόβλεπτες αντιδράσεις. Το σύστημα Grip Control (που στην έκδοση με τους τροχούς 18 συνδυάζεται και με λάστιχα M+S για χρήση εκτός δρόμου) ρυθμίζει τη λειτουργία του ESP με δυνατότητα επιλογής από 5 διαφορετικά προγράμματα, ανάλογα με την επιφάνεια στην οποία κινείται το αυτοκίνητο και αποτελεί ένα επιπλέον στοιχείο που εξασφαλίζει απροβλημάτιστη οδήγηση στο αυτοκίνητο, την ενεργητική ασφάλεια του οποίου ενισχύουν και τα καλά φρένα του.
Facebook Comments