Τα success stories που… μολύνθηκαν από τον κορωνοιό
Θύματα της πανδημίας, που από τις αρχές Μαρτίου έχει πλήξει και την χώρα μας, έχουν πέσει εταιρείες, οι οποίες έγιναν success stories
Θύματα της πανδημίας, που από τις αρχές Μαρτίου έχει πλήξει και την χώρα μας, έχουν πέσει εταιρείες, οι οποίες έγιναν success stories
Θύματα της πανδημίας, που από τις αρχές Μαρτίου έχει πλήξει και την χώρα μας, έχουν πέσει εταιρείες, οι οποίες έγιναν success stories κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης.
Μετά τη Blueground, η οποία, όπως είχαν γράψει σε σχετικό δημοσίευμά τους MarketNews.gr και DailyPost.gr, υποχρεώθηκε να μειώσει το προσωπικό της κατά 130 άτομα, ως συνέπεια των επιπτώσεων του κορονοιού στα ταξίδια, την φιλοξενία και το real estate, ήρθε η σειρά και της Beat να προχωρήσει σε απολύσεις, μειώσεις μισθών και εκ περιτροπής εργασία για μερίδα των εργαζομένων της.
Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Αγωνιστικής Πρωτοβουλίας σε Τηλεπικοινωνίες και Πληροφορική Radical IΤ, ο CEO της εταιρείας ανακοίνωσε την Τρίτη 7 Απρίλη σε προγραμματισμένο meeting με όλο το προσωπικό την απόλυση 15 εργαζομένων στην Ελλάδα, εκ περιτροπής εργασία για «non-critical» ρόλους, καθώς και «εθελοντικές» μειώσεις αποδοχών για όλους.
«Τις τελευταίες δύο με τρεις εβδομάδες η Beat προχώρησε στην απόλυση μεγάλου αριθμού συναδέλφων από διάφορα τμήματα με την αιτιολογία της χαμηλής απόδοσης. Πολλοί από αυτούς εντάχθηκαν στο δυναμικό της εταιρείας πολύ πρόσφατα και παρότι δεν πέρασαν από καμία επίσημη διαδικασία αξιολόγησης, ‘κρίθηκαν’ ως μη παραγωγικοί και απολύθηκαν. Οι συνάδελφοι, που ‘αξιολογήθηκαν’, βρέθηκαν, επίσης, προ τετελεσμένων, καθώς η εταιρεία χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση και χωρίς δυνατότητα συζήτησης τους απέλυσε (terminated), στέλνοντας μάλιστα ‘courier’ στις κατοικίες τους για υπογραφές και παραλαβή laptop με συνοπτικές διαδικασίες», επισημαίνει χαρακτηριστικά και συνεχίζει: «Εκτός των απολύσεων ακολούθησαν ανακοινώσεις μέτρων για τους εναπομείναντες εργαζόμενους, αφού πρώτα αυτοί διαχωρίστηκαν από τη διοίκηση σε ‘πολύ χρήσιμους’ (critical) και ‘λιγότερο χρήσιμους’ (non-critical). Για τους μεν, θέλει να επιβάλει οριζόντιες μειώσεις μισθών (για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και με μία ‘δημιουργική ασάφεια’ στους όρους και στην ημερομηνία λήξης αυτής της αναπροσαρμογής), στους δε, επιβάλλει μονομερώς εκ περιτροπής εργασία». Και καταλήγει: «Είναι αδιανόητο η εταιρεία, που τόσο καιρό διαφημίζει την επιτυχία και την οικονομική της ευρωστία και σταθερότητα (λόγω της ‘ομάδας’) σε κάθε δημόσια ευκαιρία, να επιβάλλει τέτοια μέτρα μόλις τρεις εβδομάδες από το ξέσπασμα της πανδημίας».
Beat: Τρελή… κούρσα μέχρι Γερμανία
Ήταν 2011 όταν ο Νίκος Δρανδάκης, με τη βοήθεια ακόμη τριών συνεργατών του, αποφάσιζε να στήσει τη Beat.
Όπως ο ίδιος έχει περιγράψει πολλάκις, η ιδέα της δημιουργίας της ήρθε μετά από ένα γεύμα σε ένα απόμερο εστιατόριο της Κηφισιάς, που έψαχνε ταξί και δεν έβρισκε. Με μία χρηματοδότηση πέριξ των 40.000 ευρώ και ένα φιλόδοξο σχέδιο, αποφάσισε να πάρει την… κούρσα, που θα τον οδηγούσε το 2017 έξω από τις πύλες του Ομίλου Daimler. «Τους τελευταίους μήνες η εταιρεία μας κατευθυνόταν προς ένα νέο γαλαξία. Τώρα είμαστε εκεί: Το Beat εντάχθηκε στη MyTaxi», σχολίαζε ο ίδιος στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, μόλις έγινε γνωστή η εξαγορά. Υπενθυμίζεται ότι η Beat φιγουράρει πρώτη στη σχετική λίστα των Found.ation και EIT Digital με τις 10 νεοφυείς επιχειρήσεις, που πέτυχαν τα πιο σημαντικά – από πλευράς τιμήματος – «exits» στην ελληνική startup σκηνή, με τον Όμιλο Daimler να καταβάλει περισσότερα από 40 εκατ. ευρώ.
Σε μία προσπάθεια δε, να καθησυχάσει συνεργαζόμενους οδηγούς και πελάτες, αναφορικά με την επόμενη ημέρα του deal, ο κ. Δρανδάκης σημείωνε τα εξής: «Καταλαβαίνω ότι η δύναμη της συνήθειας (μαζί με το συναίσθημα) πολλές φορές δημιουργεί αντιστάσεις, αλλά η MyTaxi είναι μία εξίσου προηγμένη τεχνολογική πλατφόρμα και στους επιβάτες δεν θα λείψει σχεδόν τίποτα. Όσον αφορά στους οδηγούς, η μετάβαση θα σημαίνει ακόμα περισσότερες δουλειές – πολύ περισσότερες».
Το 2019 η Beat έτρεξε με… χίλια, καταγράφοντας αύξηση, τόσο στις κούρσες, που ολοκληρώθηκαν μέσω της πλατφόρμας, όσο και στους επιβάτες και τους οδηγούς ταξί. Πιο αναλυτικά, όπως προέκυπτε από σχετική ανακοίνωση, ο αριθμός των διαδρομών αυξήθηκε πέρυσι κατά 35%, με την εταιρεία να «μετρά» στο κλείσιμο του περασμένου έτους περισσότερο από 1,6 εκατομμύρια επιβάτες (εκ των οποίων οι 700.000 εγγράφηκαν το 2019). Εξίσου ανοδικά κινήθηκε και ο συνεργαζόμενος στόλος, ο οποίος μεγάλωσε κατά 10%.
Το τελευταίο διάστημα, ωστόσο, η εταιρεία είδε τον τζίρο της να κάνει «βουτιά» 90%, δεδομένου ότι ο κλάδος των μεταφορών έχει τεθεί σε… ακινησία.
Blueground: Έριξε θεμέλια μέσα στην κρίση
«Ντεμπούτο» στη startup σκηνή εν μέσω οικονομικής κρίσης και, συγκεκριμένα το 2013 έκανε και η Blueground, δοκιμάζοντας τις δυνάμεις της στον χώρο της φιλοξενίας.
Με τη στήριξη επενδυτών, όπως η Εθνική Τράπεζα, που αποφάσισε το 2015 να εισέλθει στο μετοχικό της κεφάλαιο, η εταιρεία του Αλέξανδρου Χατζηελευθερίου, που εξασφάλιζε στους ενοικιαστές χαμηλότερες – από 25% έως και 50% – τιμές εν συγκρίσει με τα ξενοδοχεία, κατάφερε γρήγορα να αναπτυχθεί, διαχειριζόμενη σήμερα περισσότερα από 3.600 καταλύματα υψηλών προδιαγραφών σε πάνω από 12 πόλεις ανά τον κόσμο. Όσον αφορά στη χρηματοδότηση, μόνο πέρυσι η Blueground «σήκωσε» κεφάλαια, ύψους 62,74 εκατ. ευρώ, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στη σχετική λίστα Found.ation και EIT Digital.
Facebook Comments