Η ελληνική- και όχι μόνο- η παγκόσμια οικονομία καλείται να διαχειριστεί τις συνέπειες από ένα απρόβλεπτο φαινόμενο το οποίο είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσει επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης.

Οι Μικρομεσαίες επιχειρήσεις, δεν πρόλαβαν να ξεπεράσουν τις συνέπειες από την οικονομική κρίση των προηγούμενων ετών της χώρας μας και βρίσκονται ήδη αντιμέτωπες με μια νέα απειλή. Καλούνται να ισορροπήσουν ανάμεσα στην οικονομική τους επιβίωση και τη προστασία των εργαζομένων τους.

Τα μέτρα που  έχουν ληφθεί έως σήμερα, για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης του κορονοϊού στην ελληνική οικονομία έχουν συμβάλλει ως ένα βαθμό το επιχειρείν να θωρακιστεί απέναντι στην πανδημία.  Αντίδοτο όμως υπάρχει έτσι ώστε η επιχειρηματικότητα και κατά συνέπεια η ελληνική οικονομία να προστατευτεί από μια νέα κρίση; Η κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί στην αγορά φέρνει για μια ακόμα φορά την επιχειρηματικότητα σε θέση να  εκπέμπει SOS. Παρόλα αυτά, υπάρχει και φως στο τούνελ! Αυτή τη στιγμή έχουμε δυο δεδομένα, τις  επιχειρήσεις που  τελούν σε  αναστολή λειτουργίας και τις επιχειρήσεις που παραμένουν σε λειτουργία , αντιδρούν, προχωρούν σε επανασχεδιασμό και αλλάζουν την παραγωγή και τις υπηρεσίες τους.

Και εδώ είναι το μυστικό….. αλλαγή παραγωγικού μοντέλου. Το αντίδοτο της επιχειρηματικότητας για την κρίση που γεννά ό COVID – 19 είναι η ίδια η επιχειρηματικότητα – η νέα εποχή στο επιχειρείν. Η ΜΜΕ απέδειξε ότι μπορεί να τα καταφέρει, τώρα πρέπει να δώσει ακόμα μια μάχη καθώς τα δεδομένα αλλάζουν .Το νέο μοντέλο του επιχειρείν, μας κτύπησε την πόρτα λίγο απρόσμενα, αλλά ήρθε και θα μείνει σε μεγάλο ποσοστό με σημαντικές αλλαγές όπως αύξηση του remote working (απομακρυσμένη εργασία), τη νέα γενιά startups (νεοφυείς επιχειρήσεις ) κ.α., με σημαντικό σύμμαχο σε όλο αυτό την τεχνολογία και τη μείωση της γραφειοκρατίας.

Κατά συνέπεια, το επιχειρείν απαιτεί άμεσα  εργαλεία ρευστότητας ώστε να παραμείνει ζωντανό  κατά τη διάρκεια της κρίσης αλλά και για να προετοιμαστεί προς επανεκκίνηση από σήμερα. Το δεύτερο, εξίσου σημαντικό καθώς η ελληνική επιχείρηση προέρχεται ήδη από μια δεκαετή οικονομική κρίση και η επανεκκίνηση της θα πρέπει να γίνει άμεσα με την αξιοποίηση ευέλικτων χρηματοδοτικών  εργαλείων, με απλοποιημένη και άμεση διαδικασία. Να μπει stop στην γραφειοκρατία και στις χρονοβόρες διαδικασίες υποβολής και υλοποίησης χρηματοδοτικών εργαλείων.

Ήδη έχουν ανακοινωθεί εργαλεία ρευστότητας με τη μορφή κεφαλαίου κίνησης που σαφώς είναι απαραίτητα και τα οποία οι ΜΜΕ θα πρέπει να αξιολογήσουν και να τα εφαρμόσουν σύμφωνα με τις δυνατότητες και ανάγκες τους. Από την πλευρά τον ΜΜΕ, απαιτείται προετοιμασία για το τι έπεται αλλά και Επιχειρηματική Στρατηγική Συμμόρφωσης (Compliance Strategy)  έτσι ώστε να μην βρεθούν αντιμέτωπές με νέα βάρη. Πολλές ΜΜΕ έχουν ήδη πραγματοποιήσει επανασχεδιασμό υπηρεσιών / προϊόντων και προχωρούν δυναμικά ανταποκρινόμενες στις εξελίξεις. Κατά συνέπεια, είναι σημαντικό, τα εργαλεία ρευστότητας που θα εφαρμοσθούν να έχουν γνώμονα  τόσο την επιβίωση των επιχειρήσεων κατά τη διάρκεια αυτής της πρωτόγνωρης υγειονομικής κρίσης αλλά όσο και την επανεκκίνηση της αγοράς  μετά το τέλος της κρίσης, με όσο το δυνατόν μικρότερες επιπτώσεις.

Οι ΜΜΕ είναι ο κινητήριος μοχλός της οικονομίας, τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Σίγουρα η  επιβίωσή τους,  δεν  θα είναι εύκολη υπόθεση για αυτό απαιτείται η  στήριξη τους  μέσα από τη διαμόρφωση ευνοϊκού περιβάλλοντος με σχετική πληροφόρηση και ευέλικτη χρηματοδότηση.

Στόχος όταν λήξει ο « κόκκινος συναγερμός», όλες οι ΜΜΕ να είναι εδώ, υγιείς οικονομικά ήτοι βιώσιμες και ανταγωνιστικές!

Την επόμενη μέρα, η επιχειρηματικότητα να είναι παρούσα για δυναμική επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας.

Την επόμενη μέρα, οι ΜΜΕ να έχουν κερδίσει το στοίχημα στον αγώνα με τον COVID 19!

Facebook Comments