Η παγκόσμια δημοσιογραφική παρουσίαση της νέας OCTAVIA ήταν προγραμματισμένη να λάβει χώρα στη Μεγαλόνησο, τον προηγούμενο μήνα. Η τιμητική για τη χώρα μας εκδήλωση, θα έδινε την ευκαιρία σε περισσότερους από χίλιους δημοσιογράφους απ’ όλο τον κόσμο να οδηγήσουν την τέταρτη γενιά του best-seller της SKODA στην Κρήτη. Όμως, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού η εκδήλωση αυτή – όπως και άλλες αντίστοιχες στην Ευρώπη – ματαιώθηκε, με τη SKODA  εντούτοις να έχει προλάβει να φωτογραφήσει τη νέα OCTAVIA στην Κρήτη, αναδεικνύοντας τόσο το μοντέλο όσο και μερικές από τις ομορφιές του νησιού.
 
Εξωτερικά, η OCTAVIA Grand Coupe μαγνητίζει το βλέμμα με τις γραμμές της.  Η εκτενής χρήση LED στα φωτιστικά στοιχεία τόσο εμπρός όσο και πίσω, προσθέτει ένα hi-tech χαρακτήρα. Παράλληλα, το εμπνευσμένο κουπέ σχήμα εξασφαλίζει άριστη αεροδυναμική. Με το συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) στο 0,24, η OCTAVIA Grand Coupe είναι ένα από τα πιο αεροδυναμικά μοντέλα στην κατηγορία της στον κόσμο. Η βελτιωμένη αεροδυναμική έχει επίσης ως αποτέλεσμα λιγότερες εκπομπές CO2 και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Οι ζάντες αλουμινίου είναι έως και 19 ιντσών. 
 
Στο εσωτερικό, η SKODA έχει επανασχεδιάσει πλήρως το μοντέλο, με τους πίσω επιβάτες να έχουν ακόμα περισσότερο χώρο για τα γόνατά τους, που τώρα φτάνει τα 78 χιλιοστά. Τα 600 λίτρα του χώρου αποσκευών της Grand Coupe είναι ένα άκρως εντυπωσιακό νούμερο. 
 
Εκτός από την ανεξάρτητη, κεντρική οθόνη αφής και τα νέα, ακόμα υψηλότερης ποιότητας υλικά, η OCTAVIA είναι το πρώτο μοντέλο της SKODA που διαθέτει ένα νέο πολυεπίπεδο ταμπλό και ένα νέο τιμόνι με δύο ακτίνες. Συνολικά 14 διαφορετικές λειτουργίες– συμπεριλαμβανομένου του Travel Assist – μπορούν να εκτελεστούν από το τιμόνι.
 
Όσον αφορά στην άνεση και την ασφάλεια, η SKODA έχει εξοπλίσει τη νέα OCTAVIA με το head-up display, που προβάλλει τις σημαντικότερες πληροφορίες απευθείας στο παρμπρίζ.  Η εκκίνηση  του κινητήρα γίνεται πλέον με ένα βολικό κουμπί και το ντεμπούτο του σε SKODA κάνει το ηλεκτρομηχανικό χειρόφρενο. Διαθέσιμα επίσης και ακουστικά πλευρικά παράθυρα μπροστά, τα οποία μειώνουν ακόμη περισσότερο το θόρυβο που περνάει στο εσωτερικό.
 
Τεχνολογικά, η νέα OCTAVIA είναι το πρώτο μοντέλο της SKODA με τεχνολογία shift-by-wire για την λειτουργία του DSG, η οποία μεταδίδει ηλεκτρονικά την επιλεγμένη από τον οδηγό ταχύτητα στο κιβώτιο. Στη θέση του γνωστού επιμήκους επιλογέα DSG, υπάρχει μια νέα μονάδα ελέγχου με μικρό μοχλό για τις επιλογές D/S, R και N καθώς και ένα κουμπί για τη λειτουργία στάθμευσης. 
 
Ένα ολόκληρο φάσμα νέων συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης υποστηρίζουν τον οδηγό. Το Collision Avoidance Assist βοηθά τον οδηγό να αποφύγει σύγκρουση με άλλα οχήματα, ποδηλάτες ή πεζούς. Το Turn Assist ανιχνεύει την αντίθετα διερχόμενη κυκλοφορία, που σε στροφή αριστερά διασταυρώνεται με την πορεία του αυτοκινήτου, προειδοποιώντας τον οδηγό ή και ακινητοποιώντας αυτόματα το όχημα. Το Exit Warning επιτρέπει στους επιβάτες να γνωρίζουν αν ένα άλλο όχημα ή ένας ποδηλάτης πλησιάζει από πίσω όταν πρόκειται να ανοίξει μια πόρτα του αυτοκινήτου. Το Traffic Warning προειδοποιεί αυτόματα για τα εμπόδια της κυκλοφορίας στο άμεσο περιβάλλον του αυτοκινήτου, όπως στο τέλος μιας κυκλοφοριακής συμφόρησης.
 
Το Predictive Cruise Control είναι μια ενημερωμένη και βελτιωμένη έκδοση του Adaptive Cruise Control (ACC), που ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου με βάση τα προπορευόμενα οχήματα με ταχύτητες έως 210 χλμ./ώρα. Τέλος, έως και εννέα αερόσακοι, συμπεριλαμβανομένου του αερόσακου γονάτων οδηγού και των πίσω πλευρικών, προστατεύουν τους επιβαίνοντες σε περίπτωση σύγκρουσης.
 
Στα κινητήρια συστήματα, η τέταρτη γενιά της SKODA OCTAVIA είναι πιο οικονομική και φιλική προς το περιβάλλον από ποτέ. Οι αποδοτικοί κινητήρες ντίζελ από την τελευταία γενιά EVO εκπέμπουν έως και 80% λιγότερα οξείδια αζώτου (NOx). Οι εκπομπές CO2 είναι επίσης χαμηλότερες καθώς οι κινητήρες καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο. Οι βενζινοκινητήρες έχουν βελτιωθεί περαιτέρω και ορισμένοι από αυτούς – που κάνουν το ντεμπούτο τους στη SKODA – έχουν εξοπλιστεί με ήπια υβριδική τεχνολογία. 
 
Η OCTAVIA iV plug-in-hybrid είναι μια ακόμη πρεμιέρα για το μοντέλο ενώ υπάρχει και έκδοση που χρησιμοποιεί φυσικό αέριο (CNG), η OCTAVIA G-TEC. Διαθέσιμες τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις σασί καθώς και το Dynamic Chassis Control, που επιτρέπει στον οδηγό να παραμετροποιεί στοιχεία του αυτοκίνητου όπως η ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης, επιλέγοντας οδηγικά προφίλ μέσω του Driving Mode Select. Διαθέσιμη επίσης και τετρακίνηση.
 
Στα συστήματα infotainment, η νέα SKODA OCTAVIA έχει εξοπλιστεί με την πιο σύγχρονη έκδοση του αρθρωτού πίνακα ψυχαγωγίας και προσφέρει εξαιρετική συνδεσιμότητα. Υπάρχει επιλογή από τέσσερα διαφορετικά συστήματα infotainment τελευταίας γενιάς με οθόνες από 8,25 έως 10 ίντσες. 

Facebook Comments