Ελλάκτωρ: Οι τρεις προτεραιότητες της διοίκησης με στόχο την επιστροφή του ομίλου στην κερδοφορία
Την ελαχιστοποίηση των συνεπειών της πανδημίας, την υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου κυρίως σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ)
Την ελαχιστοποίηση των συνεπειών της πανδημίας, την υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου κυρίως σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ)
Την ελαχιστοποίηση των συνεπειών της πανδημίας, την υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου κυρίως σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ) και παραχωρήσεις, καθώς και τη συνέχιση αναδιάταξης του κατασκευαστικού κλάδου έθεσε ως τις τρεις βασικές προτεραιότητες της διοίκησης της Ελλάκτωρ με στόχο την επιστροφή του ομίλου στην κερδοφορία.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Αναστ. Καλλιτσάντσης υποστήριξε κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές για τα αποτελέσματα του 2020, πως οι εταιρείες παραχώρησης έχουν προχωρήσει σε γνωστοποίηση στο κράτος για την ενεργοποίηση των σχετικών άρθρων των Συμβάσεων με στόχο την αποζημίωση από την κατακόρυφη πτώση της κυκλοφορίας λόγω της καραντίνας.
Ιδιαίτερη μνεία έγινε και στην ανάκαμψη που είχε καταγράψει η κυκλοφορία στις οδικές παραχωρήσεις τα τελευταία χρόνια, την οπoία “έσβησε” η πανδημία του κορωνοϊού. Όπως ανέφερε, στις οδικές παραχωρήσεις (Μορέας, Αττική Οδός) που ελέγχει η εισηγμένη, η κυκλοφορία υποχώρησε σε ποσοστό 70% από τις 23 Μαρτίου έως τις 28 Απριλίου έναντι της ίδιας περιόδου του προηγούμενου έτους. Αντίθετα, συνολικά, κατά τη χρήση του 2019, σε Μορέα και Αττική Οδό, ο κυκλοφοριακός φόρτος ενισχύθηκε κατά 4,8% και 4,5%, αντίστοιχα.
Στον τομέα της κατασκευής, η Ελλάκτωρ βρίσκεται σε συζητήσεις με τις ελληνικές τράπεζες για την εξασφάλιση επιπρόσθετης χρηματοδότησης, με την εταιρεία να έχει προχωρήσει στη διακοπή δραστηριοτήτων σε έργα που παράγουν ζημίες και στον περιορισμό της διεθνούς της δραστηριότητας με ταυτόχρονη εστίαση στην Ελλάδα και τη Ρουμανία, όπου το περιθώριο EBITDA των δύο αυτών χωρών ήταν θετικό.
Σε ερώτηση για το αν θα υπάρχουν πρόσθετες ζημιές στον κατασκευαστικό βραχίονα του ομίλου και το 2020, ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ Αλεξ. Εξάρχου είπε πως «περιορίζονται οι πιθανότητες για νέες ζημιές από τις αλλαγές που έγιναν τα τελευταία χρόνια». Για τις νέες διεκδικήσεις του ομίλου που συνδέονται με το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Εξάρχου τόνισε πως αφορούν ζητήματα εκτός των καθυστερήσεων με το σταθμό Βενιζέλου. Παραδέχθηκε, όμως, πως δεν υπεγράφησαν νέες συμβάσεις εξαιτίας των γνωστών καθυστερήσεων στα δημόσια έργα στην Ελλάδα, ενώ είπε πως «η ΑΚΤΩΡ έχει 50% πιθανότητες να αναλάβει το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας», προϋπολογισμού περί τα 1,51 δισ. ευρώ (χωρίς τον ΦΠΑ), που διεκδικεί ως μέλος κοινοπραξίας.
«Περιορίσαμε τη διεθνή παρουσία, σταματήσαμε τις ζημιογόνες συμβάσεις, αλλά η διαδικασία για την εξυγίανση του κατασκευαστικού κλάδου είναι σε εξέλιξη» είπε ο κ. Καλλιτσάντσης. Η διοίκηση αναφέρθηκε στην «ξεκάθαρη επικέντρωση της Κατασκευής σε Ελλάδα και Ρουμανία (81% του συνολικού ανεκτέλεστου είναι πλέον στις δύο χώρες έναντι 60% το 2018), στην έξοδο από λοιπές διεθνείς αγορές, καθώς και την κατασκευή φωτοβολταϊκών (πλέον αποτελεί μόνο το 5% του συνολικού ανεκτέλεστου έναντι 30% το 2018).
Τέλος, το ανεκτέλεστο του Κατάρ αναφέρεται πλέον σχεδόν εξ’ ολοκλήρου σε συμβόλαια διαχείρισης εγκαταστάσεων (Facilities Management), και όχι κατασκευαστικού περιεχόμενου. Τα συμβόλαια Facilities Management αντιπροσώπευαν το 99% του ανεκτέλεστου του Κατάρ, έναντι 48% το 2018.
Στις ΑΠΕ, η συνολική εγκατεστημένη ισχύς αυξήθηκε κατά 106 MW στα 401 MW στο τέλος του 2019, ενώ στο πρώτο τρίμηνο του 2020, επιπλέον 90 MW τέθηκαν σε δοκιμαστική λειτουργία, αυξάνοντας έως τις 31/3/2020 τη συνολική εγκατεστημένη ισχύ στα 491 MW.
Όλη η ομιλία:
Αναστάσιος Καλλιτσάντσης, Διευθύνων Σύμβουλος Ομίλου:
«Αναμένουμε, το 2020 να είναι μία απαιτητική χρονιά λόγω πανδημίας, αλλά καλύτερη από το 2019 από άποψη κερδοφορίας».
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Q&A session
Ο Αναστάσιος Καλλιτσάντσης, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ σε ερώτηση για ενδεχόμενες αυξήσεις διοδίων στην Αττική Οδό
Ο CFO της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, Μάνος Χρηστέας, σχετικά με τα αιτήματα για αποζημιώσεις στην Αττική Οδό, ύψος ποσών και χρονοδιάγραμμα πληρωμών από Κυβέρνηση
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, Αλέξανδρος Εξάρχου σε ερώτηση για το Μετρό Θεσσαλονίκης
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, Αλέξανδρος Εξάρχου σε ερώτηση για επιπτώσεις COVID-19 στην Κατασκευή
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, Αλέξανδρος Εξάρχου σε ερώτηση για την ανάλυση του ανεκτέλεστου της Κατασκευής
Ο CFO, Μάνος Χρηστέας σχετικά με τις ανάγκες ρευστότητας των δραστηριοτήτων
Facebook Comments