Η Viva και οι άλλοι – Ποιες εταιρείες έπαθαν… βέρτιγκο από τις πωλήσεις αεροπορικών εισιτηρίων
«Αποχωρούμε σαν κύριοι. Χωρίς οικονομικές εκκρεμότητες και με διατήρηση όλων των θέσεων εργασίας».
«Αποχωρούμε σαν κύριοι. Χωρίς οικονομικές εκκρεμότητες και με διατήρηση όλων των θέσεων εργασίας».
«Αποχωρούμε σαν κύριοι. Χωρίς οικονομικές εκκρεμότητες και με διατήρηση όλων των θέσεων εργασίας». Αυτό τονίζουν στο MarketNews.gr υψηλόβαθμα στελέχη της Viva, που κλήθηκαν να σχολιάσουν την απόφαση του Ομίλου για διακοπή της πώλησης αεροπορικών εισιτηρίων, επικεντρώνοντας τη στρατηγική ανάπτυξής του στην ελληνική, αλλά και στις επιμέρους ευρωπαϊκές αγορές θεαμάτων.
Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, τα χαμηλά περιθώρια κέρδους, που έχουν έτσι κι αλλιώς οι εταιρείες, οι οποίες δραστηριοποιούνται στον χώρο του ticketing στις αερομεταφορές, σε συνδυασμό με την υγειονομική κρίση, που εξακολουθεί να πλήττει τον κλάδο, οδηγώντας αργά ή γρήγορα σε ευρείες συγχωνεύσεις, ήταν από τους βασικούς λόγους, που ώθησαν τη Viva Wallet Holding να επιλέξει την έξοδο. «Ανεξάρτητα από τη Viva, η οποία προχώρησε σε ένα ξεκαθάρισμα στο χαρτοφυλάκιό της, εστιάζοντας στις πιο κερδοφόρες δραστηριότητές της (θεάματα) ή εκείνες, που συνδέονται με τον νησιώτικο χαρακτήρα της Ελλάδας (ακτοπλοϊκά), είχαν προηγηθεί και άλλες αποχωρήσεις, οι οποίες, μάλιστα, έκαναν και… κρότο», σχολιάζουν χαρακτηριστικά, υπενθυμίζοντας τις περιπτώσεις των AirFastTickets και AirTickets. «Πρόκειται για δύο πολλά υποσχόμενες επιχειρήσεις, που, όμως, βρέθηκαν με ανοίγματα της τάξεως των 45 και 75 εκατ. ευρώ αντίστοιχα», προσθέτουν οι ίδιες πηγές.
Ήταν 2009, όταν ο Νίκος Κοκλώνης αποφάσιζε, με ίδια κεφάλαια πέριξ των 60.000 ευρώ, αλλά και τραπεζική χρηματοδότηση, να στήσει την AirFastTickets. Η εταιρεία του κατάφερε μέσα σε μερικά χρόνια να τζιράρει εκατομμύρια ευρώ, διατηρώντας γραφεία σε Πειραιά, Νέα Υόρκη, Λονδίνο και Βερολίνο. Μέχρι το 2014, οπότε και η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορέων (ΙΑΤΑ) αποφάσισε να της κλείσει την πίστωση, κηρύσσοντάς την σε καθεστώς πτώχευσης. «Εμείς τα αεροπορικά εισιτήρια τα πληρώναμε κάθε 45 μέρες – όπως λέει ο νόμος στις περισσότερες χώρες στην Ευρώπη. Επειδή, όμως, μέσα στο Μάιο διπλασιάσαμε τον τζίρο, η ΙΑΤΑ άρχισε να πανικοβάλλεται, βλέποντας πως το ρίσκο από εμάς είναι τεράστιο, εάν κάτι δεν πάει καλά. Μου ζήτησαν αρχικά να δουν τα οικονομικά στοιχεία και εξήγησα πως μόλις είχα περάσει από ελέγχους για Νasdaq. Και μου λένε ‘Επειδή ανεβαίνεις με ρυθμούς 2.000% ανά έτος, για να κρατήσεις την πίστωση, που σου έχουμε, πρέπει ή να μας προκαταβάλεις τα χρήματα ή να μας δώσεις 17 εκατ. ευρώ’», τόνιζε σε συνέντευξη εκείνης της περιόδου ο ίδιος και συνέχιζε: «Μου φάνηκαν πολύ λογικά τα 17 εκατ. ευρώ και τα έδωσα. Μετά από 10 ημέρες, όμως, μου ζήτησαν άλλα 60 εκατ. ευρώ. Αυτό έγινε την ίδια εβδομάδα, που έπρεπε να αποδώσω και τα 128 εκατ. ευρώ για τα εισιτήρια. Ζήτησα, λοιπόν, παράταση τρεις εβδομάδες, για να πληρώσω πρώτα τα 128 εκατ. ευρώ και να προλάβω να μαζέψω τα 60 εκατ. ευρώ για την εγγυητική, αλλά δεν μου την έδωσαν. Μέσα Ιουνίου μου έκλεισαν τις άδειες».
Όσον αφορά στην AirTickets, αυτή – ως μέλος της Tripsta από τον Μάρτιο του 2015 – υποχρεώθηκε να αναστείλει την έκδοση αεροπορικών εισιτηρίων, προκαλώντας αναταράξεις στην αγορά. Στην ανακοίνωση, μάλιστα, που εξέδωσε το καλοκαίρι του 2018 ο Όμιλος, με επικεφαλής τον Φίλιππο Μπρίνκμαν, υποδεικνύεται ως υπεύθυνος για την έλλειψη ρευστότητας η πλατφόρμα ταξιδιωτικού εμπορίου Travelport. «Οι υποχρεώσεις προς το σύνολο των αεροπορικών εταιρειών (IΑΤΑ) είχαν ρυθμιστεί και εξυπηρετούντο, με βάση συγκεκριμένο πρόγραμμα αποπληρωμής. Δεν υπάρχουν οφειλές προς το ελληνικό δημόσιο, τους ασφαλιστικούς οργανισμούς και τις τράπεζες. Δεν υπάρχουν οφειλές προς του εργαζομένους, οι οποίοι έχουν λάβει το σύνολο των δεδουλευμένων και των νόμιμων αποζημιώσεών τους», αναφερόταν χαρακτηριστικά και προστίθετο: «Σε ό,τι αφορά τις εταιρείες διαχείρισης συστημάτων κρατήσεων, σημειώνεται ότι, με βάση την παγκόσμια πρακτική, η ομαλή και καλόπιστη εκτέλεση των συμβάσεων μαζί τους δεν δημιουργεί χρηματικές οφειλές από τον Όμιλο προς αυτούς, αλλά το αντίθετο. Επειδή υπήρξε κακόπιστη και καταχρηστική παραβίαση των συμβατικών υποχρεώσεων από την Travelport, λαμβάνονται όλα τα νόμιμα και δικαστικά μέσα εναντίον τους, με στόχο τη δικαίωση από την ανεξάρτητη Δικαιοσύνη».
Προτροπή Viva για στήριξη στην Aegean
«Στο πλαίσιο της νέας αναπτυξιακής στρατηγικής της, που επικεντρώνεται στην εξέλιξη του ticketing θεαμάτων, η Viva διακόπτει την πώληση αεροπορικών εισιτηρίων και καλεί τους χρήστες αυτών των υπηρεσιών να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα της Aegean Airlines, στηρίζοντας, έτσι, την εθνική προσπάθεια στις αερομεταφορές». Μολονότι πολλοί, διαβάζοντας το σχετικό απόσπασμα από την ανακοίνωση της Viva, έσπευσαν να μιλήσουν για… παραχώρηση μεριδίου στην Aegean, υπενθυμίζοντας την κατάσταση, στην οποία βρίσκεται σήμερα – λόγω κορονοιού – η εταιρεία, συμφερόντων του Ευτύχη Βασιλάκη, στελέχη της πρώτης είναι κατηγορηματικά: «Δεν σταματάμε την πώληση εισιτηρίων για την Aegean. Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει ότι δεν θέλουμε ο εθνικός μας αερομεταφορέας να είναι ισχυρός. Γι’ αυτό και η προτροπή προς τους χρήστες να επισκεφθούν την πλατφόρμα της», σημειώνουν χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως η σχέση της Viva με την Aegean «μετρά» πάνω από 11 χρόνια.
Facebook Comments