Ε. Βασιλάκης: «Η χειρότερη χρονιά στην ιστορία της Aegean – Το 70% των εργαζομένων σε διαθεσιμότητα»
Πτώση της τάξης του 98% παρουσιάζει στην μετακίνηση επιβατών τους μήνες Απρίλιο και Μάιο η Aegean όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Ευτύχιος Βασιλάκης
Πτώση της τάξης του 98% παρουσιάζει στην μετακίνηση επιβατών τους μήνες Απρίλιο και Μάιο η Aegean όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Ευτύχιος Βασιλάκης
Πτώση της τάξης του 98% παρουσιάζει στην μετακίνηση επιβατών τους μήνες Απρίλιο και Μάιο η Aegean όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Ευτύχιος Βασιλάκης σε ενημέρωση επενδυτών το απόγευμα της Δευτέρας.
Για τον ίδιο το δεύτερο τρίμηνο είναι η μία περίοδος που η Aegean που θα συνεχίσει να “καίει χρήματα” καθώς η κατάσταση δεν θα βελτιωθεί ιδιαίτερα τον Ιούνιο. Χαρακτηριστικά ανέφερε, ότι εταιρεία “καίει” 40 εκατ. ευρώ τον μήνα καθώς μόνο τα σταθερά μηνιαία έξοδα είναι της τάξης των 25 εκατ. ευρώ.
Τόνισε ότι η κρατική ενίσχυση της αεροπορικής είναι απαραίτητη για πολλούς λόγους. Κυρίως όμως, επειδή η Aegean ανήκει, όπως είπε, στους λιγοστούς αερομεταφορείς στην Ευρώπη που δεν έχουν στηριχθεί, γεγονός που θα επηρεάσει την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας. Όπως τόνισε, εάν η εταιρεία δεν λάβει κρατική στήριξη, τότε το μέγεθός της -ο στόλος και το δίκτυο προορισμών της- θα συρρικνωθεί δίχως προηγούμενο. Παρέπεμψε ακόμη στο πλαίσιο που έχει δημιουργήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, που προβλέπει συγκεκριμένα εργαλεία και κανόνες, ώστε τα κράτη να είναι σε θέση να υποστηρίξουν τις εταιρείες είτε κάθετα είτε οριζόντια.
Απέκλεισε όμως, κάθε σενάριο κρατικοποίησης, ενώ τα μέτρα στήριξης θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν, όπως είπε, τη δυνατότητα παροχής κρατικών εγγυήσεων σε δάνεια, την παροχή οριζόντιων μέτρων στήριξης του προσωπικού, ώστε οι εταιρείες να είναι σε θέση να διατηρήσουν τους εργαζομένους τους και την παροχή μέτρων με στόχο την αντιστάθμιση των ζημιών που έχουν εμφανίσει οι αεροπορικές λόγω της κρίσης.
Τα μεγέθη
Για το β’ τρίμηνο της χρονιάς, ανέφερε ότι το μηνιαίο κόστος για την εταιρεία έχει περιοριστεί σε 26 έως 28 εκατ. ευρώ, με την αεροπορική να “καίει”, μηνιαίως, ρευστότητα ύψους 40 εκατ. ευρώ. Εκτίμησε όμως, ότι το τρίτο τρίμηνο θα είναι ελαφρώς καλύτερο, επειδή θα βελτιωθούν οι ταμειακές ροές (cash flow), αλλά όπως ανέφερε θα απαιτηθούν μήνες, ωσότου τα έσοδα μίας πτήσης να υπερβούν το κόστος (variable cost). To σχέδιο όμως, της εταιρείας προβλέπει αρχές Ιουλίου να έχει επανέλθει περίπου το 25% του πτητικού έργου, το οποίο θα ξεπεράσει το 50% μέχρι τον Σεπτέμβριο.
Η χειρότερη χρονιά στην ιστορία της Aegean
Σύμφωνα με ένα “αισιόδοξο” σενάριο που τρέχει, τον Ιούλιο η κίνηση θα βρίσκεται στο 25% της συνηθισμένης κίνησης ενώ το Σεπτέμβριο υπάρχει η “ελπίδα” να φτάσει στα επίπεδα του 50%, χαρακτηρίζοντας ότι το τρίτο τρίμηνο θα είναι σαφώς καλύτερο από το δεύτερο αλλά πολύ μακριά από τα μεγέθη προηγούμενων χρονιών, χαρακτηρίζοντας το 2020 την χειρότερη χρονιά στην ιστορία της Aegean. “Η χρονιά αυτή θα αποτελέσει πρόκληση στην ικανότητα μας να προσαρμοζόμαστε και να επιβιώνουμε”.
“Ξεκινήσαμε ιδιαίτερα δυναμικά το πρώτο τρίμηνο, σε συνέχεια ένα ενός πολύ δυναμικού 2019. Τα πράγματα πήγαιναν καλά και παρουσιάζαμε διψήφια άνοδο μέχρι και τις αρχές Μαρτίου όμως κατέληξε στο τρίμηνο να έχουμε μείωση της τάξης 15% η οποία οφείλεται στην μείωση πάνω από 50% που είχαμε τον Μάρτιο”.
Το 70% των εργαζομένων σε διαθεσιμότητα
Όπως ανέφερε ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής, το 70% των εργαζομένων έχει τεθεί από τον Μάρτιο σε διαθεσιμότητα κάνοντας χρήση του σχετικού προγράμματος της κυβέρνησης. Σύμφωνα με τον κ. Γερογιάννη η Aegean αναμένει στις επόμενες ημέρες ανακοίνωση από την κυβέρνηση νέου προγράμματος ώστε να σχεδιάσει την πολιτική της σε ό,τι αφορά το εργατικό της δυναμικό.
Σε ότι αφορά τον “κρατικό παράγοντα” ο κ. Βασιλάκης αναφέρθηκε στο εργαλείο δανεισμού με κρατική εγγύηση ως τρόπο ενίσχυσης της ρευστότητας σε ύψος ανάλογο με τις ανάγκες δανεισμού της εταιρείας καθώς και στην προαναφερθείσα επιδότηση εργασίας. Ο πρόεδρος της αεροπορικής σημείωσε ότι πρέπει να ληφθεί υπόψιν ότι πρόκειται για μία ισχυρή εταιρεία πριν την κρίση.
“Κάνουμε ό,τι μπορούμε και δεν είναι δυνατό να μην στραφούμε για βοήθεια και στο κράτος, πολύ περισσότερο όταν άλλες αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη το έχουν πράξει και μάλιστα με μεγάλα κεφάλαια. Ακόμη και αν υπήρχε η σκέψη να μη στραφούμε σε κρατική ενίσχυση, δεν θα ήταν δίκαιο, από την στιγμή που το πράττουν οι υπόλοιποι ανταγωνιστές μας στην Ευρώπη”.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Aegean ήταν από τους πρωταγωνιστές στην χρηματιστηριακή συνεδρίαση της Δευτέρας εμφανίζοντας άνοδο κατά 5,42% ξεπερνώντας η τιμή της μετοχής ξανά τα 5 ευρώ.
Facebook Comments