Τρεις στους 10 Έλληνες «κλέβουν» ίντερνετ από φίλους και γείτονες
Με… δανεικό ίντερνετ φαίνεται πως «σερφάρουν» τρεις στους 10 Έλληνες, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς φίλων, αλλά και γειτόνων
Με… δανεικό ίντερνετ φαίνεται πως «σερφάρουν» τρεις στους 10 Έλληνες, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς φίλων, αλλά και γειτόνων
Με… δανεικό ίντερνετ φαίνεται πως «σερφάρουν» τρεις στους 10 Έλληνες, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς φίλων, αλλά και γειτόνων.
Ειδικότερα, όπως προκύπτει από σχετική έρευνα του World Internet Project, που από το 1999 μελετά τη χρήση του ίντερνετ σε πάνω από 30 χώρες του κόσμου, οι Έλληνες χρήστες – σε ποσοστό 30,7% – κάνουν πλοήγηση στο διαδίκτυο μέσω άλλης σύνδεσης, φιλικού ή γειτονικού σπιτιού. Παράλληλα, περίπου ένας στους τέσσερις (24%) δηλώνει ότι χρησιμοποιεί δημόσιους χώρους ασύρματης (Wi-Fi) πρόσβασης, ενώ μόλις το 15,9% απαντά ότι χρησιμοποιεί το ίντερνετ από δημόσιους χώρους, όπως λ.χ. βιβλιοθήκες και καφέ. «Οι Έλληνες χρήστες του διαδικτύου χρησιμοποιούν για την πρόσβασή τους στο διαδίκτυο κυρίως τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και τα κινητά τηλέφωνα. Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές είναι η πιο διαδεδομένη συσκευή, καθώς μόνο το 7,6% των χρηστών δηλώνει ότι ποτέ δεν τους χρησιμοποιεί, για να συνδεθεί με το διαδίκτυο. Τα κινητά τηλέφωνα είναι η συνηθέστερη συσκευή σύνδεσης με το διαδίκτυο, συγκεντρώνοντας καθημερινή χρήση τους σε ποσοστό 82,3%, ενώ ακολουθεί σε καθημερινή συχνότητα η σύνδεση μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή σε ποσοστό 70,2%», επισημαίνεται στην έρευνα και προστίθεται: «Συνολικά, οι τρεις στους τέσσερις χρήστες του διαδικτύου έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο σε καθημερινή βάση, είτε μέσω των ηλεκτρονικών υπολογιστών είτε μέσω των κινητών τηλεφώνων. Οι συσκευές, τύπου tablet ή ηλεκτρονικής ανάγνωσης (e-readers) είναι λιγότερο δημοφιλείς, καθώς μόνο ένας στους τέσσερις τις χρησιμοποιεί καθημερινά, για να συνδεθεί στο διαδίκτυο (24,4%)».
Ηλεκτρονικές συναλλαγές
Σχετικά περιορισμένη, με αυξητικές, όμως, τάσεις, ήταν πέρυσι η χρήση του διαδικτύου για συναλλαγές.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με την έρευνα, το 51% των χρηστών δηλώνει ότι εξοφλεί ηλεκτρονικά ή χρησιμοποιεί τις ηλεκτρονικές τραπεζικές υπηρεσίες (π.χ. web banking) τουλάχιστον μία φορά τον μήνα, ενώ εκείνοι, που αναφέρουν ότι δεν έχουν χρησιμοποιήσει ποτέ ηλεκτρονικές υπηρεσίες, ανέρχονται σε ποσοστό 37,3%. Στην αντίστοιχη μέτρηση προηγούμενων ετών, ωστόσο, το επίμαχο ποσοστό «άγγιζε» σχεδόν το 60%.
Η υγειονομική κρίση, βέβαια, άλλαξε άρδην τα επίμαχα δεδομένα. Η διοίκηση της Eurobank, για παράδειγμα, ανέφερε, στο πλαίσιο της δημοσιοποίησης των οικονομικών αποτελεσμάτων για το α’ τρίμηνο του 2020, ότι μόνο τον Απρίλιο το 60% των συναλλαγών πραγματοποιήθηκε μέσω των ψηφιακών της καναλιών, με 3.000 πελάτες να εξυπηρετούνται ανά λεπτό. Το διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου 2020 δε, η τράπεζα είχε αύξηση 36% στους ενεργούς ψηφιακούς χρήστες, 26% στις νέες εγγραφές, 17% στις εγχρήματες ψηφιακές συναλλαγές και 22% στις ψηφιακές πωλήσεις. Στο mobile banking, οι χρήστες, από 47% το περυσινό α’ τετράμηνο, αυξήθηκαν εφέτος στο 53%, με τον όγκο των συναλλαγών μέσω κινητού τηλεφώνου να αυξάνεται στο 23% από το 17%.
Η Εθνική Τράπεζα, από την πλευρά της, ανέφερε σε σχετικό teleconference ότι οι συναλλαγές μέσω ψηφιακών καναλιών αυξήθηκαν στο α’ τρίμηνο 2020 περισσότερο από 60% σε ετήσια βάση, με τους ενεργούς χρήστες να «αγγίζουν» το 1,4 εκατομμύρια τον Απρίλιο (αύξηση 51%). Παράλληλα, περισσότεροι από 130.000 πελάτες έκαναν ψηφιακό on – boarding (άνοιγμα λογαριασμού από το κινητό τηλέφωνο) από τις αρχές του χρόνου.
Στο μεταξύ, περιορισμένη ήταν το 2019 η χρήση του διαδικτύου, τόσο για σύγκριση τιμών προϊόντων ή υπηρεσιών (29,1% δηλώνει χρήση μία φορά τον μήνα και 21,4% εβδομαδιαίως), όσο και για ταξιδιωτικές κρατήσεις. «Σχεδόν το σύνολο των ερωτηθέντων (94%) δηλώνουν ότι δεν χρησιμοποιούν ποτέ το διαδίκτυο, για να πραγματοποιήσουν κάποια χρηματιστηριακή επένδυση, δραστηριότητα, που συνηθίζεται σε μεγαλύτερο βαθμό στις περισσότερες χώρες, οι οποίες συμμετέχουν στο WIP. Παρομοίως, το 86,4% των Ελλήνων χρηστών δεν χρησιμοποιεί ποτέ το διαδίκτυο, για να πουλήσει κάτι, ενώ το 42,5% πραγματοποιεί διαδικτυακές αγορές τουλάχιστον μία φορά τον μήνα, ποσοστό, που λίγο – πολύ συνάδει με τις αγοραστικές συνήθειες στις περισσότερες συμμετέχουσες χώρες του WIP», τονίζεται χαρακτηριστικά.
Η χρήση του διαδικτύου ανά περιφέρεια
Σημαντική διαφοροποίηση στη χρήση μεταξύ των κατοίκων των 13 περιφερειών της χώρας παρατηρείται στην έρευνα του World Internet Project, που παρουσιάζει η Διανέοσις.
Ειδικότερα, τα ποσοστά των αυτοπροσδιοριζόμενων ως χρηστών του διαδικτύου κυμαίνονται κυρίως μεταξύ του 60% και του 67,3%, γεγονός, που υποδηλώνει μία σχετικά ομοιόμορφη ποσόστωση, η οποία φαίνεται ότι συνδέεται και με το επίπεδο οικονομικής ανάπτυξης. Στη σχετική αυτή ομοιομορφία, ωστόσο. διαφοροποιούνται η Αττική, στην οποία το ποσοστό χρήσης του διαδικτύου ανέρχεται στο 77% και η Κεντρική Μακεδονία με 70,7%, όπου βρίσκονται οι πόλεις με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση πληθυσμού. «Άξιο επισήμανσης είναι, επίσης, το γεγονός ότι το υψηλότερο ποσοστό διείσδυσης του διαδικτύου εντοπίζεται στην περιφέρεια του Βορείου Αιγαίου (81,6%)», σημειώνουν οι αναλυτές και καταλήγουν: «Συγκριτικά με τις προηγούμενες μετρήσεις του World Internet Project Greece, διαπιστώνεται ανοδική τάση χρήσης του διαδικτύου ανά περιφέρεια, η οποία, μάλιστα, επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ. (2018), με την Αττική να διατηρεί το υψηλότερο ποσοστό χρήσης και να συνεχίζεται αυξανόμενο».
Facebook Comments