Εντός 20ημέρου αναμένεται να πέσουν οι υπογραφές της σύμβασης για την αξιοποίηση του Πύργο στον Πειραιά.

Σύμφωνα με κ. Δημήτρη Ανδριόπουλο, διευθύνοντα σύμβουλο και πρόεδρο της Dimand – εκ των αναδόχων του έργου, μαζί με την EBRD και την Prodea Investments – οι μελέτες έχουν ήδη ξεκινήσει, ενώ τελείωσε και ο διαγωνισμός για την όψη του κτηρίου. «Άρα, τους επόμενους 24 με 30 μήνες ο Πύργος του Πειραιά θα είναι ένα κτήριο του 2022, με καινούργιο αντισεισμικό και κανονισμό πυροπροστασίας, 28.000 μέτρα ανοδομής και 4.000 μέτρα υπόγεια», σχολίασε χαρακτηριστικά, στο πλαίσιο του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, για να προσθέσει: «Τα έσοδα για τον Δήμο, από το ενοίκιο, τα τέλη και τη δραστηριότητα, θα είναι τεράστια, ενώ, ταυτόχρονα, ο Γιάννης Μώραλης θα μείνει στην ιστορία, γιατί κατάφερε μετά από 50 χρόνια να τον αξιοποιήσει». Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία έχει αναλάβει για 99 έτη τη διαχείριση/εκμετάλλευση του Εμποροναυτιλιακού Κέντρου. Η αξιοποίησή του προβλέπει μικτές χρήσεις γραφείων/καταστημάτων, ενώ ο Δήμος Πειραιά θα έχει λαμβάνειν 1.010.000 ευρώ τον χρόνο, με αναπροσαρμογή 2% ετησίως. «Εκτός από τα οικονομικά οφέλη, ο Δήμος θα έχει στο τέλος ένα κτήριο πλήρως λειτουργικό και σύγχρονο. Μην ξεχνάμε ότι πέραν του ισογείου και του πρώτου ορόφου, που κάποια στιγμή είχαν λειτουργήσει ως πολυκαταστήματα, όλοι οι υπόλοιποι όροφοι (23 – 24 συνολικά) δεν έχουν λειτουργήσει ποτέ. Εξωτερικά έχουν μία βάση από υαλοπέτασμα και εσωτερικά είναι στα… μπετά», τόνιζε σε παλαιότερες δηλώσεις του ο Chief Investment Officer της εταιρείας, κ. Νίκος Δήμτσας. Ο προϋπολογισμός της επένδυσης ανέρχεται σε 41 εκατ. ευρώ.  

Η Αθήνα γύρισε την «πλάτη» της στο νερό

Την άποψη πως η Αθήνα γύρισε την «πλάτη» της στο νερό και αναπτύχθηκε τα τελευταία 40 χρόνια, μεταφέροντας το επιχειρηματικό της κέντρο στο Μαρούσι, εξέφρασε ο κ. Ανδριόπουλος. «Έτσι, αναγκαστικά οι υπάλληλοι και διευθύνοντες σύμβουλοι όλων αυτών των εταιρειών επέλεξαν να κατοικούν στα Βόρεια Προάστια. Εξ’ ου και η ανάπτυξη περιοχών, όπως η Πολιτεία, ο Διόνυσος, η Εκάλη, η Κηφισιά, το Κεφαλάρι κ.λπ.», εξήγησε, σημειώνοντας πως πλέον δρομολογούνται μία σειρά έργα υποδομών, με δημόσια, αλλά και ιδιωτική τοποθέτηση, όπως η ανάπλαση του ΣΕΦ, το έργο της Περιφέρειας στον Φαληρικό Όρμο, η Μαρίνα του Αλίμου, που θα αξιοποιηθεί, το Ελληνικό, το project της Grivalia στα Αστέρια, οι κατασκηνώσεις και εν γένει η παραλία της Βούλας. «Η ριβιέρα της Αθήνας, που ξεκινάει από τον Πύργο του Πειραιά και καταλήγει στον Ναό του Απόλλωνα στο Σούνιο είναι 70 χλμ. Από αυτά τα 22 χλμ. είναι το αστικό κομμάτι. Εάν, λοιπόν, αξιοποιήσουμε τον δημόσιο διαθέσιμο χώρο και δημιουργήσουμε έναν πεζόδρομο και έναν ποδηλατόδρομο, αυτομάτως οι κάτοικοι θα αποκτήσουν καλύτερες προσβάσεις και επιπλέον, θα μπορούν να περπατούν ή να κάνουν ποδήλατο σε μία ακτογραμμή, που είναι μοναδική για πόλη στην Ευρώπη», πρόσθεσε.

Αντίστοιχη κινητικότητα θα μπορούσε να υπάρξει και στη μητροπολιτική Αθήνα. Όπως εξηγεί, άλλωστε, ο Πειραιάς είναι μία τέτοια τεράστια ευκαιρία, δηλαδή, ο Άγιος Διονύσιος, η ανάπλαση, η οποία ολοκληρώνεται – η πρώτη της φάση – στα παλιά καπνεργοστάσια του Παπαστράτου, η σύνδεση με τον Πύργο και το Πασαλιμάνι και το Μικρολίμανο, ο Βοτανικός, ο Ελαιώνας. «Πρόκειται για τη μεγαλύτερη πολεοδομική ‘τρύπα’ και ευκαιρία, στα τρία χλμ. από το Σύνταγμα. Άρα, ένας άλλος πόλος, μετά τον Πειραιά, είναι ο Ελαιώνας, όπως, επίσης και το Τατόι», τόνισε.

Ερωτηθείς για τη χρηματοδότηση των εν λόγω παρεμβάσεων, ο επικεφαλής της Dimand ανέφερε: «Οι ιδιώτες και οι εταιρείες πρέπει να συνδράμουν, με όποιο τρόπο μπορούν και είναι κατάλληλος, το Δημόσιο και τα Υπουργεία με το υλικό, που θέλουν, για να αντλούν τα ευρωπαϊκά κονδύλια. Το πρόβλημά μας διαχρονικά ήταν η αξιοποίηση αυτών των κονδυλίων, που κρέμονταν από μελετητικές διαδικασίες μικρού κόστους, αλλά τεράστιας χρονικής διάρκειας. Άρα, οι ιδιώτες μπορούν να συνδράμουν το κράτος με έναν τέτοιο τρόπο, διαφανή και να τα δωρίσουν. Έτσι έγινε η ανάπλαση του δημόσιου χώρου του Αγίου Διονυσίου. Η ευκαιρία, πάντως, είναι αυτά τα 32 δισ. ευρώ, τα οποία εκτός από ενέργεια και έργα υποδομής, περιλαμβάνουν και έργα αναπλάσεως. Άρα, όλα τα παραπάνω έργα θα μπορούσαν να ενταχθούν στο πακέτο για την επόμενη διετία – τριετία».

Οι πόλεις κρίνονται από την όρεξη των δημάρχων τους 

Όσον αφορά στην εικόνα στην υπόλοιπη Ελλάδα, ο κ. Ανδριόπουλος υπογράμμισε πως οι πόλεις κρίνονται από την όρεξη, που έχουν οι δήμαρχοι. «Κοιτάξτε τα φωτεινά παραδείγματα των Τρικάλων, της Θεσσαλονίκης, των Χανίων. Η Πάτρα έχει μία τεράστια ευκαιρία να ενοποιηθεί με το λιμάνι της. Η Σπάρτη θα μπορούσε να ενώσει τον Μυστρά με την παραλία. Η σκέψη μας δεν είναι μόνο στην Αθήνα», ανέφερε.

Facebook Comments