Σοβαρές επιφυλάξεις ως προς την ομαλή συνέχιση της λειτουργίας της MIG, υπό την… ομπρέλα της οποίας βρίσκονται εταιρείες, όπως Vivartia και Attica, θέτει η Grant Thornton, κρούοντας το «καμπανάκι» προς τη διοίκηση του Ομίλου αναφορικά με τον υψηλό δανεισμό.

Πιο αναλυτικά, όπως προκύπτει από την ετήσια οικονομική έκθεση για το 2019, ο ορκωτός σημειώνει χαρακτηριστικά: «Εφιστούμε την προσοχή σας στις εταιρικές και ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις, όπου περιγράφεται ότι κατά την 31η Δεκεμβρίου 2019 το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων του Ομίλου και της εταιρείας υπερβαίνουν το σύνολο των κυκλοφορούντων στοιχείων του ενεργητικού κατά ποσό 225,0 εκατ. ευρώ και 278,3 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Η διοίκηση βρίσκεται σε συζητήσεις για την αναδιάρθρωση δανειακών υποχρεώσεων θυγατρικών εταιρειών του Ομίλου, ποσού 130,7 εκατ. ευρώ. Περαιτέρω, στο πλαίσιο της συμφωνίας αναδιάρθρωσης, που έχει συνάψει η εταιρεία, η οποία προϋποθέτει την τήρηση δεσμεύσεων, η διοίκηση απέστειλε αίτημα παροχής συναίνεσης προς την πιστώτρια τράπεζα για τη χρονική μετάθεση της ημερομηνίας αποπληρωμής δανειακών υποχρεώσεων, ποσού 253,8 εκατ. ευρώ, συμβατικά πληρωτέων την 30/06/2020. Ταυτόχρονα, η διοίκηση εξετάζει την αναχρηματοδότηση των δανειακών υποχρεώσεων της εταιρείας ή /και την αποπληρωμή τους μέσω της διάθεσης περιουσιακών στοιχείων. Τέλος, σοβαρές είναι και οι επιπτώσεις, που αναμένεται να έχει στη ρευστότητα του Ομίλου η πανδημία COVID-19».  

Σύμφωνα με την Grant Thornton, οι παραπάνω συνθήκες υποδηλώνουν την ύπαρξη ουσιώδους αβεβαιότητας, σχετικής με την απρόσκοπτη συνέχιση της δραστηριότητας της MIG, θέτοντας ως βασικές προϋποθέσεις της επάρκειας του κεφαλαίου κίνησης την επιτυχή ολοκλήρωση της αναδιάρθρωσης των ανωτέρω δανειακών υποχρεώσεων, καθώς και την αποτελεσματικότητα των μέτρων της διοίκησης για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της υγειονομικής κρίσης. Αξίζει να αναφερθεί πως οι δανειακές υποχρεώσεις του Ομίλου αναλύονται ως ακολούθως:

  • Τρόφιμα και Γαλακτοκομικά: 422,5 εκατ. ευρώ (28,6% του συνόλου)
  • Μεταφορές: 402,2 εκατ. ευρώ (27,2% του συνόλου)
  • Πληροφορική και Τηλεπικοινωνίες: 30,1 εκατ. ευρώ (2% του συνόλου)
  • Ιδιωτικών Κεφαλαίων: 75 εκατ. ευρώ (5,1% του συνόλου) και
  • Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες: 548,9 εκατ. ευρώ (37,1% του συνόλου).

 Πως επηρέασε η πανδημία

Σημαντικές ήταν οι επιπτώσεις του κορονοιού στη χρηματοοικονομική απόδοση των δραστηριοτήτων του Ομίλου. Ειδικότερα:

Τρόφιμα και γαλακτοκομικά

Η υποχρεωτική αναστολή της λειτουργίας των καταστημάτων, σε συνδυασμό με τα περιοριστικά μέτρα στις μετακινήσεις, οδήγησαν σε μείωση των πωλήσεων άνω του 50% τον Μάρτιο 2020 και 70% τον Απρίλιο 2020, σε σχέση με την αντίστοιχη συγκριτική περίοδο του 2019. «Λαμβάνοντας υπόψη ότι από τα μέσα Μαΐου τα περιοριστικά μέτρα έχουν αρχίσει να αίρονται, με σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα, οι αρχικές εκτιμήσεις των διοικήσεων είναι ότι για τους υποκλάδους γαλακτοκομικών και κατεψυγμένων, παρά την προβλεπόμενη μείωση του αριθμού των επισκεπτών της χώρας, οι πωλήσεις θα είναι ελαφρώς βελτιωμένες σε σχέση με το 2019, ενώ για τον υποκλάδο της εστίασης οι πωλήσεις στο σύνολο του έτους προβλέπεται να παρουσιάσουν μείωση, της τάξης του 30% – 40% σε σχέση με το 2019, συνεπεία κυρίως της μειωμένης προσέλευσης τουριστών καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς», επισημαίνεται χαρακτηριστικά.

Μεταφορές

Η μείωση του μεταφορικού έργου στη μεταφορά επιβατών και Ι.Χ. οχημάτων τον μήνα Απρίλιο, σε σχέση με τον Απρίλιο 2019, έφθασε στο 99% στους διεθνείς πλόες και στο 96% στην ελληνική ακτοπλοΐα. Για τα φορτηγά οχήματα η μείωση έφθασε στο 18% και 47% αντίστοιχα. Η προαναφερόμενη μείωση του μεταφορικού έργου ισοδυναμεί με μείωση του κύκλου εργασιών για το μήνα Απρίλιο κατά 18,4 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 60%. Αντίστοιχο ποσοστό μείωσης του μεταφορικού έργου εκτιμάται ότι θα σημειωθεί και το μήνα Μάιο 2020. Με βάση τις εκτιμήσεις της διοίκησης, αναμένεται σταδιακή βελτίωση κατά τους επόμενους μήνες του έτους, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων στη διακίνηση των επιβατών και δεν θα υπάρξει αλλαγή δεδομένων στις συνήθειες των πολιτών, όσον αφορά στα μέσα μεταφοράς στις καλοκαιρινές τους διακοπές ή τυχόν εμπόδια, που διαταράσσουν την τουριστική αλυσίδα και κατ’ επέκταση το τουριστικό προϊόν της χώρας.

Αγγελική Βελεσιώτη

Facebook Comments