Καταρχήν συμφωνία για την εξυγίανση των ναυπηγείων Ελευσίνας
Στο Υπουργείο Ανάπτυξης θα παιχτεί σήμερα η τελευταία πράξη του… δράματος για τα ναυπηγεία Ελευσίνας
Στο Υπουργείο Ανάπτυξης θα παιχτεί σήμερα η τελευταία πράξη του… δράματος για τα ναυπηγεία Ελευσίνας
Καταρχήν συμφωνία για την εξυγίανση των ναυπηγείων Ελευσίνας επετεύχθη στη συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης, Άδωνι Γεωργιάδη και του υφυπουργού, Νίκου Παπαθανάση, με τον πρόεδρο του ομίλου Onex, Παναγιώτη Ξενοκώστα. Η λύση δεν είναι άλλη από την υπαγωγή στη διαδικασία του άρθρου 106βδ του Πτωχευτικού Κώδικα. Ωστόσο θα πρέπει να συμφωνήσει η πλειονότητα των μετόχων σε αυτή.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση οι μέτοχοι κ.κ. Ταβουλάρης και Στεφάνου συμφώνησαν όπως μεταβιβάσουν το σύνολο των μετοχών που κατέχουν στην εταιρεία «Νεώριον Συμμετοχών ΑΕ» σε εταιρεία του ομίλου Onex, έναντι συμβολικού τιμήματος ενός ευρώ και υπό την διαλυτική αίρεση της κατάθεσης και επικύρωσης της συμφωνίας από το αρμόδιο Δικαστήριο.
Για να υλοποιηθεί η διαδικασία θα πρέπει να συμφωνήσουν και άλλοι μέτοχοι, αφού απαραίτητη προϋπόθεση είναι να εξασφαλιστεί το «ναι» από ποσοστό 51%.
Νωρίτερα:
Στο Υπουργείο Ανάπτυξης θα παιχτεί σήμερα η τελευταία πράξη του… δράματος για τα ναυπηγεία Ελευσίνας, με τον βασικό μέτοχο, κ. Νίκο Ταβουλάρη και τον επικεφαλής της Onex, κ. Πάνο Ξενοκώστα, να καλούνται, παρουσία του κ. Άδωνη Γεωργιάδη, να δώσουν τα χέρια επί του σχεδίου εξυγίανσης.
Μολονότι η κυβέρνηση εμφανίζεται αισιόδοξη πως θα υπάρξει λύση, πηγές προσκείμενες στους εργαζόμενους δεν κρύβουν την ανησυχία τους για τη στάση του κ. Ταβουλάρη. Εδώ και έναν χρόνο, άλλωστε, που έχει υπογραφεί το σχετικό συμφωνητικό μεταβίβασης των μετοχών στην ΟΝΕΧ, ο ίδιος έχει «τορπιλίσει» πολλάκις τη διαδικασία, γεγονός, που έχει αντίκτυπο, τόσο στην ομαλή λειτουργία των ναυπηγείων, όσο και στη μισθοδοσία τους. «Η συνυπογραφή του κ. Ταβουλάρη είναι απαραίτητη, για να ξεκινήσει η διαδικασία. Διότι, πρέπει να πάμε με τη σύμφωνη γνώμη του ίδιου να μεταβιβάσουμε τις μετοχές στην ΟΝΕΧ και να συμφωνήσει το ελληνικό Δημόσιο, δηλαδή η κυβέρνηση και οι τράπεζες, να πάμε στο δικαστήριο με τη διαδικασία του 106Β και να εγκριθεί το επενδυτικό σχήμα βάσει του ελληνικού νόμου, όπως ακριβώς έγινε και με το Νεώριο της Σύρου», σχολίασε σχετικά, κατά την επίσκεψή του στα ναυπηγεία ο κ. Γεωργιάδης, υπενθυμίζοντας πως η εταιρεία θα αναλάβει μία σειρά από δεσμεύσεις, με πλέον βασική την πληρωμή όλων των δεδουλευμένων.
«Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα δεδουλευμένα σας θα τα πάρετε», σημείωσε, απευθυνόμενος στους εργαζόμενους, ο κ. Ξενοκώστας, για να προσθέσει: «Ο ιδρώτας του εργαζόμενου δεν ‘κουρεύεται’. Είμαι κι εγώ γιος εργαζόμενου. Όπως και στο Νεώριο, δεν ήρθαμε εδώ, για να μειώσουμε θέσεις, αλλά για να τις διπλασιάσουμε και τριπλασιάσουμε».
Αξίζει να αναφερθεί ότι η κυβέρνηση αποφάσισε να δώσει ακόμη μία τρίμηνη παράταση στο πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού για την κατασκευή των πυραυλάκατων, που είναι και το μοναδικό έργο, το οποίο υλοποιείται αυτή τη στιγμή στα ναυπηγεία, εξασφαλίζοντας ένα μεγάλο κομμάτι της μισθοδοσίας των περίπου 600 εργαζομένων. Υπολογίζεται ότι οι οφειλές των ναυπηγείων Ελευσίνας ξεπερνούν τα 230 εκατ. ευρώ, με τους μεγαλύτερους πιστωτές να είναι τα ασφαλιστικά Ταμεία, το Δημόσιο, οι εργαζόμενοι και η Alpha Bank, στην οποία οφείλονται περίπου 80 εκατ. ευρώ. Μαζί δε, με τις οφειλές προς το Πολεμικό Ναυτικό, οι υποχρεώσεις ξεπερνούν τα 300 εκατ. ευρώ.
Στο «στόχαστρο» της ΟΝΕΧ και τα λιμάνια
Τα σχέδια της ελληνοαμερικανικής ONEX δεν σταματούν στα ναυπηγεία, αλλά εκτείνονται στο σύνολο της ναυτιλίας με έμφαση στα λιμάνια.
Όπως, άλλωστε, είχε αποκαλύψει ο Αμερικανός πρέσβης στην Ελλάδα, κ. Τζέφρι Πάιατ, κατά την ομιλία του στα εγκαίνια του Νεωρίου, το ενδιαφέρον είναι μεγάλο, τόσο για την Αλεξανδρούπολη και την Καβάλα, όσο και για τον Βόλο.
Βελεσιώτη Αγγελική
Facebook Comments