Διαδικτυακά, όπως συνήθως συμβαίνει στις μέρες μας, παρουσιάστηκε το πρώτο ηλεκτροκίνητο SUV της BMW, η iX3, το λανσάρισμα της οποίας στην αγορά θα ξεκινήσει μέσα στη χρονιά. Το αυτοκίνητο θα κατασκευάζεται στην Κίνα, που είναι και η πρώτη αγορά στην οποία θ αρχίσει να πωλείται.  
 
Η iX3 χρησιμοποιεί τη νέα γενιά της τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης eDrive της BMW, προσφέροντας ενεργειακή απόδοση υψηλότερη κατά 30% σε σύγκριση με τα υπάρχοντα ηλεκτρικά μοντέλα του γκρουπ BMW. Η μέγιστη ισχύς του ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος κινεί τους πίσω τροχούς, φτάνει τους 286 ίππους και σύμφωνα με την εταιρεία το αυτοκίνητο επιταχύνει από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 6,8, επίδοση αντίστοιχη της συμβατικής BMW X3 xDrive30i.  
 
Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. Όπως αναφέρει η εταιρεία, νέα είναι και η τεχνολογία των μπαταριών που χρησιμοποιούνται, οι οποίες έχουν μειωμένο όγκο και βάρος και προσφέρουν στο αυτοκίνητο αυτονομία έως 459 χιλιομέτρων στο νέο τυποποιημένο ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών (WLTP).
 
Η χωρητικότητα της μπαταρίας, σε σχέση με τον απαιτούμενο χώρο τοποθέτησης και το βάρος της έχει αυξηθεί αισθητά. Η βαρυμετρική ενεργειακή πυκνότητα των 188 πρισματικών κυψελών είναι περίπου 20% υψηλότερη από την αντίστοιχη των κυψελών που χρησιμοποιούσε το γκρουπ BMW στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα του μέχρι σήμερα. 
 
Ένα συνολικό ενεργειακό περιεχόμενο 80 kWh, με ωφέλιμο 74 kWh και η υψηλή απόδοση του συστήματος κίνησης, επιτρέπουν στη νέα BMW iX3 να προσφέρει αυτονομία έως 459 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP και μέχρι 520 χιλιομέτρων σύμφωνα με το πρότυπο NEDC.  Η μπαταρία της νέας BMW iX3 μπορεί να φορτιστεί από το μηδέν μέχρι το 80% της πλήρους χωρητικότητάς της σε 34 λεπτά. Οι οδηγοί μπορούν να συμπληρώσουν την απαιτούμενη ενέργεια για να προσθέσουν επιπλέον 100 χιλιόμετρα στην αυτονομία του οχήματος (στον κύκλο WLTP) με φόρτιση 10 λεπτών.  
 
Η τελευταία γενιά μπαταριών υψηλής τάσης υιοθετεί ιδιαίτερα λεπτή δομή. Τοποθετημένη χαμηλά στο δάπεδο του αυτοκινήτου, ενσωματώνεται άριστα στην ευέλικτη αρχιτεκτονική του SAV. Αυτό χαμηλώνει το κέντρο βάρους κατά περίπου 7,5 cm συγκριτικά με τα συμβατικά μοντέλα BMW X3, αυξάνοντας αισθητά την πλευρική δυναμική.  
 
Η εξωτερική σχεδίαση απεικονίζει τις κλασικές αναλογίες ενός Sports Activity Vehicle, που σημαίνει ότι ενσαρκώνει τη στιβαρότητα και την πολυτέλεια. Ειδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά βελτιστοποιούν την αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου παραπέμποντας ταυτόχρονα στη φιλοσοφία βιωσιμότητας που υποστηρίζει. Οι αεροδυναμικές ζάντες που κάνουν το ντεμπούτο τους στη νέα BMW iX3 μειώνουν το συντελεστή οπισθέλκουσας κατά 5% συγκριτικά με ένα αντίστοιχο όχημα με συμβατικές ζάντες, ενώ ο γενικός συντελεστής οπισθέλκουσας βρίσκεται στο (Cd) 0,29.  
 
Η BMW iX3 θα διατίθεται με δύο ελκυστικές εκδόσεις εξοπλισμού, με τιμές που θα ανακοινωθούν στο μέλλον.

Facebook Comments