Το πρωί της Δευτέρας, σε ραδιοφωνική εκπομπή ο βουλευτής και τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Παππάς υποστήριξε πως: “Το πρώτο πράγμα που έκανε ο κ. Καραμανλής ήταν να ακυρώσει τον διαγωνισμό για τα 750 λεωφορεία με υποχρέωση του αναδόχου να αναλάβει συντήρηση και ανταλλακτικά. Είμαστε μάρτυρες μιας μεθόδου κεκαλυμμένης ιδιωτικοποίησης”. 

Σύμφωνα με την omadaalithias.gr, αυτό που ανέφερε, όμως, ο Νίκος Παππάς απέχει πολύ από την πραγματικότητα, καθώς ο διαγωνισμός για 350 λεωφορεία στη θεσσαλονίκη και 400 στην Αττική ακυρώθηκε από την Αρχή Εκδίκασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) στις 2 Αυγούστου 2019! 

Συγκεκριμένα, η ΑΕΠΠ εξέδωσε την απόφασή της (αριθμός απόφασης 858 και 859/2019) κατόπιν άσκησης προδικαστικών προσφυγών από τις εταιρείες «Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ» (εισαγωγέας SCANIA, ISUZU, BYD) και Mercedes Benz Ελλάς ΑΕΕ.

Η ΑΕΠΠ είχε δικαιώσει τις αιτιάσεις των διαμαρτυρομένων και συγκεκριμένα:

• Αποφάσισε ότι η διακήρυξη του εν λόγω διαγωνισμού έθετε, κατά παράβαση της εθνικής (ΚΥΑ 29949/1841/2009) και της ευρωπαϊκής (οδηγία 2007/46/ΕΚ) νομοθεσίας, πρόσθετες απαιτήσεις.

• Εκρινε ότι οι τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης και της ειδικής συγγραφής υποχρεώσεων ήταν δυσανάλογες, υπερβολικές και απρόσφορες, δυσκόλευαν τις εταιρείες να καταθέσουν προσφορά, με αποτέλεσμα να μειωθεί ο ανταγωνισμός, ενώ έθεσε κι ερωτήματα ως προς τη χρηματοδότηση της διακήρυξης.

Η ΑΕΠΠ με την παραπάνω απόφαση, και εφαρμόζοντας την εθνική και ενωσιακή νομοθεσία, έκανε δεκτές τις σχετικές προδικαστικές προσφυγές και ακύρωσε στο σύνολό της τη διακήρυξη και τον διαγωνισμό.

 

Στο παραπάνω θέμα είχε αναφερθεί και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, κατά την παρουσίαση του σχεδίου νόμου “Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών καυσίμων: Μέτρα προώθησης και εφαρμογής της ηλεκτροκίνησης” στις 5 Ιουνίου 2020.

“Εδώ, λοιπόν, συγγνώμη, αλλά έχουμε μια χαρακτηριστική περίπτωση πολιτικού θράσους. Δεν φτάνει που 4,5 χρόνια κυβέρνηση δεν πήραν ούτε ένα νέο λεωφορείο. Δεν φτάνει που 4,5 χρόνια κυβέρνηση διέλυσαν τις αστικές συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Δεν φτάνει που 4,5 χρόνια κυβέρνηση δεν κατάφεραν να κάνουν ούτε έναν διαγωνισμό της προκοπής, για την προμήθεια νέων λεωφορείων, που να μην καταπέσει δηλαδή… Έρχονται τώρα και μας κουνάνε και το δάχτυλο από πάνω…” είχε σχολιάσει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, που συμπλήρωσε:

“Και τι μας λένε; Ότι δεν είναι και πολύ του γούστου τους τα νέα λεωφορεία που φέρνουμε – όταν αυτοί δεν έφεραν τίποτα, το απόλυτο μηδέν. Και μας απευθύνουν και δήθεν ερώτηση, γιατί υποτίθεται ότι ακυρώσαμε εμείς τον διαγωνισμό τους”.

Ο κ. Καραμανλής απάντησε ότι τον εν λόγω διαγωνισμό του ΣΥΡΙΖΑ δεν τον ακύρωσε η κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά η Ανεξάρτητη Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών.

“Ξέρουμε βέβαια ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει μια φυσική απέχθεια στις ανεξάρτητες αρχές, αλλά τι να κάνουμε, έτσι λειτουργεί η δημοκρατία σε αυτόν τον τόπο” είπε.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι η αρμόδια Ανεξάρτητη Αρχή έκρινε ότι ο διαγωνισμός του ΣΥΡΙΖΑ μειώνει τον ανταγωνισμό, ότι θέτει πρόσθετες απαιτήσεις κατά παράβαση της ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας, ότι δυσκολεύει εταιρείες να καταθέσουν προσφορά και ότι υπάρχουν κι ερωτηματικά ως προς τη χρηματοδότησή του.

“Και για όλους αυτούς τους λόγους, η ανεξάρτητη αρχή – και όχι η κυβέρνηση –  ακύρωσε τον διαγωνισμό του ΣΥΡΙΖΑ. Επαναλαμβάνω, τον ακύρωσε  στο σύνολό του” τόνισε και κατέληξε: “Συνεπώς, εμείς δεν μπορούσαμε να κάνουμε απολύτως τίποτα, παρά μόνο να τρέξουμε για να προκηρύξουμε νέο διαγωνισμό. Όπως και κάνουμε”.

 

Πηγή: Omadaalithias.gr

Facebook Comments