Το DS 3 Crossback είναι ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει στην κατηγορία σχεδιαστικά αλλά και ποιοτικά, είναι πλούσια εξοπλισμένο και ταυτόχρονα είναι κορυφαίο σε άνεση, ασφαλές και ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση. Τα τυπικά προσόντα, λοιπόν, για να σταδιοδρομήσει ως “premium” αυτοκίνητο στην κατηγορία του τα έχει. Από εκεί και πέρα, η καθιέρωση μιας νέας μάρκας ανάμεσα στους κατασκευαστές «πολυτελών» αυτοκινήτων χρειάζεται συνέπεια, επιμονή και χρόνο. 

 Στην ουσία μάλιστα το DS 3 είναι το πρώτο αυτοκίνητο της μάρκας DS που σχεδιάστηκε από το μηδέν και δεν αποτελεί μια παραλλαγή κάποιου μοντέλου της Citroen, βασισμένο στη νέα πλατφόρμα CMP.Πρόκειται για ένα μικρό “crossover” με μήκος 4,21 μ., ανήκει δηλαδή σε μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες της ευρωπαϊκής, αλλά και της ελληνικής αγοράς. Η προσπάθεια για απόλυτη σχεδιαστική διαφοροποίηση από τη Citroen, αλλά και για μια εικόνα “avant-garde”, είναι εμφανής με διάφορες πρωτότυπες λεπτομέρειες, από τις οποίες θα επισημάνουμε ιδιαίτερα τις «κρυφές» χειρολαβές στις πόρτες, που «αναδύονται» για να τις ανοίξουν.

Το πρώτο αυτοκίνητο της DS που σχεδιάστηκε από το μηδέν ειδικά γι αυτήν πάνω σε μία νέα πλατφόρμα, ανταποκρίνεται στον “premium” ρόλο που επιδιώκει η PSA για τη μάρκα, προσφέροντας ξεχωριστή σχεδίαση, πολυτέλεια και πλούσιο εξοπλισμό, σε συνδυασμό με την κορυφαία άνεση για την κατηγορία του και την καλή οδική συμπεριφορά που περιμένει κανείς λόγω της γαλλικής καταγωγής του και της «συγγένειας» με τη Citroen

Εσωτερικό
Η προσπάθεια διαφοροποίησης και ανάδειξης μιας εικόνας «κομψής πολυτέλειας» που ταιριάζει με τη γαλλική παράδοση, είναι εμφανής στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Αυτό είναι πραγματικά πολύ προσεγμένο ποιοτικά, με “hi tech” χαρακτήρα και σίγουρα εντελώς διαφορετικό σε εμφάνιση σε σύγκριση και με τα αυτοκίνητα της «αδελφής» Citroen και, κυρίως, με άλλα premium μικρά μοντέλα του ανταγωνισμού, όπως π.χ. το Audi A1 citycarver ή το Mini Countryman. Οι εσωτερικοί χώροι είναι επαρκείς μεν για 4 άτομα, χωρίς όμως και να ξεχωρίζει το αυτοκίνητο σ αυτό τον τομέα. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 350 λίτρων, που παραπέμπει στην κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών χάτσμπακ και σαφώς ανταποκρίνεται στις ανάγκες του διπλού ρόλου του αυτοκινήτου (ευέλικτο αστικό μεταφορικό μέσο και μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο. Επαρκείς είναι, τέλος, οι χώροι για μικροπράγματα 

Στο μικρό…Γαλλικό παλάτι εντοπίζεις στα περισσότερα σημεία  τον ρόμβο, ο οποίος μάλιστα αποτελεί και την  υπογραφή της μάρκας. Ρόμβοι παντού στους αεραγωγούς, στους   διακόπτες αφής αλλά ακόμη και στην βάση της κονσόλας.

Η θέση οδήγησης είναι καλή, εδώ η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι συνεχής και όχι κλιμακωτή, επιτρέποντας έτσι σε κάθε οδηγό να βρει με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει. Βολικό βρήκαμε επίσης το σχετικά μικρό τιμόνι. Θα επισημάνουμε εδώ τη μεγάλη ποικιλία λύσεων που προσφέρονται για την εξατομίκευση του αυτοκινήτου, όχι μόνο σε επίπεδο εξοπλισμού, αλλά και σε επίπεδο διακόσμου. 

Ο τουρμπάτος τρικύλινδρος PureTech των 1.199 cc, αρχίζει να δείΧνει τα “δόντια” του. Τα 130 άλογα στις 5500 σ.α.λ.  με την ροπή των  των 230 Nm στο…ρελαντί των 1750 σ.α.λ. συνεργάζονται άψογα με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με τις 8 σχέσεις και την κωδική ονομασία ΕΑΤ8 και την δυνατότητα αλλαγής χειροκίνητα με paddles πίσω αοπό το τιμόνι. Στην διάθεση μας είχαμε και τα  τρία προγράμματα λειτουργίας (Eco, Normal και Sport) με τις ανάλογες επιδόσεις . Επιλέξαμε την τελευταία και πατήσαμε το γκάζι μέχρι το πάτωμα. 

Ο δρόμος ελεύθερος μπροστά μας και το DS 3 Crossback ” με …πολιτισμένο τρόπο “εκτοξεύεται”. Τα  πρώτα 0-100 από στάση έρχονται σε  9,2 δευτερόλεπτα ,ένα μόλις δευτερόλεπτο πίσω από την έκδοση των 155 ίππων. Η τελική ταχύτητα με ευκολία φτάνει τα 200 χλμ./ώρα την στιγμή που η κορυφαία έκδοση αγγίζει τα 208 χλμ./ώρα. Το αυτόματο κιβώτιο αλλάζει τις σχέσεις  με σβέλτο και ομαλό τρόπο. Η αίσθηση που  δίνει το κινητήριο σύνολο είναι ότι έχει πολλά περισσότερα κυβικά και μάλιστα υπερτροφοδοτούμενα.

Η μέση κατανάλωση βενζίνης μετρήθηκε μαζί  με την επιλογή προγράμματος Eco -όπου υπάρχει η λειτουργία coasting για μεγαλύτερη οικονομία- και είδαμε ότι ήταν στα 7 λίτρα ανά 100 χλμ. Καταφέραμε όμως και μέση τιμή στα 6 λίτρα κινούμενοι μεταξύ των δυο πρώτων προγραμμάτων  Eco και Normal.(WLTP: 141 γρμ./χλμ.) Μεγάλη σημασία έχει το γεγονός ότι το μοτέρ αν και τρικύλινδρο σχεδόν δεν ακούγεται και αυτό βέβαια οφείλεται και στην εξαιρετική ηχομόνωση. Τα φρένα αποδείχθηκαν αντάξια της δύναμης του μοτέρ.

Οδηγώντας
Με δεδομένο ότι μιλάμε για ένα γαλλικό αυτοκίνητο, από μία μάρκα μάλιστα άμεσα συνδεδεμένη με την Citroen, ήταν προφανές ότι οι μηχανικοί της εταιρείας θα έδιναν ιδιαίτερη προσοχή στον τομέα της άνεσης. Και πραγματικά η δουλειά που έχει γίνει στο στήσιμο του αυτοκινήτου είναι πολύ καλή, προσφέροντας κατ αρχάς μια ποιότητα κύλισης υψηλού επιπέδου, που παραπέμπει σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Το δυνατό σημείο όμως του αυτοκινήτου, είναι η εξαιρετική ισορροπία που πέτυχαν οι Γάλλοι ανάμεσα σε μία άνεση που είναι κορυφαία για την κατηγορία και σε μία πολύ καλή οδική συμπεριφορά, που δεν αγχώνει ποτέ τον οδηγό, όσο κι αν πιέσει το αυτοκίνητο. Παρά τις μαλακές ρυθμίσεις των αναρτήσεων, οι κλίσεις του υπερυψωμένου αμαξώματος ελέγχονται αρκετά καλά, ώστε να μην παρατηρούνται μεταφορές βάρους που επηρεάζουν τη συμπεριφορά στις συνεχείς στροφές, η υποστροφή έρχεται πολύ προοδευτικά στην πίεση, αν αφήσεις απότομα το πόδι από το γκάζι πάνω στην στροφή δεν υπάρχουν απότομες αντιδράσεις, αλλά απλώς μια τάση διόρθωσης που δεν εξελίσσεται σε υπερστροφή, ενώ τα καλά φρένα και το ικανοποιητικό τιμόνι ενισχύουν μία συνολικά πολύ καλή εικόνα των οδικών χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου.

 Για να αποκτήσετε όλα αυτά χρειάζεστε για την έκδοση Be Chic 26850 ευρώ και για την αμέσως επόμενη So Chic 30650 ευρώ. Για ένα μοντέλο που ξεχωρίζει όχι μόνο λόγω εμφάνισης αλλά και συστημάτων που διαθέτει.

Facebook Comments