Ιστορία επιτυχίας οι ψηφιακοί New York Times
Το τελευταίο διάστημα δύο θέματα έφεραν στους New York Times περισσότερους αναγνώστες: ο πρόεδρος Τραμπ και η πανδημία
Το τελευταίο διάστημα δύο θέματα έφεραν στους New York Times περισσότερους αναγνώστες: ο πρόεδρος Τραμπ και η πανδημία
Το τελευταίο διάστημα δύο θέματα έφεραν στους New York Times περισσότερους αναγνώστες: ο πρόεδρος Τραμπ και η πανδημία. Η αύξηση των αναγνωστών δεν οφείλεται σε υψηλότερες πωλήσεις φύλλων, όπως θα περίμενε ενδεχομένως κάποιος, αλλά στην εκτόξευση των ψηφιακών συνδρομών. Για πρώτη φορά στην ιστορία της διάσημης αμερικανικής εφημερίδας ο τζίρος των ψηφιακών της προϊόντων ξεπέρασε εκείνον από τις πωλήσεις της έντυπης το τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου του 2020.
Σαν σήμερα πριν από δέκα χρόνια, στις 24 Νοεμβρίου 2010, η εφημερίδα ανακοίνωνε ότι όσοι θέλουν να τη διαβάσουν στο διαδίκτυο θα πρέπει εφεξής να πληρώνουν. Ο μηχανισμός πληρωμών για τις ψηφιακές υπηρεσίες των NY Times, το λεγόμενο paywall, τέθηκε σε εφαρμογή μερικούς μήνες αργότερα. Από τότε και μέχρι σήμερα ο τζίρος ψηφιακών προϊόντων πηγαίνει από το καλό στο καλύτερο.
Στο απόγειο του αμερικανικού προεκλογικού αγώνα πριν από μερικές εβδομάδες οι New York Times δημοσιοποίησαν στοιχεία για την εμπορική πορεία της εφημερίδας. Οι συνδρομές έφθασαν μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου τα 6,9 εκατομμύρια, από τις οποίες περισσότερες από 6 εκατομμύρια αφορούσαν τη διαδικτυακή εκδοχή της εφημερίδας. Το 2015 οι ψηφιακές συνδρομές ήταν μόλις 1,3 εκατομμύρια. Όταν όμως εξελέγη πρόεδρος των ΗΠΑ ο Ντόναλντ Τραμπ η γνωστότερη στο εξωτερικό αμερικανική εφημερίδα προσέφερε στους αναγνώστες της σειρά πετυχημένων άρθρων, αλλά και αποκαλύψεων για τον εκκεντρικό επιχειρηματία με αποτέλεσμα να εκτοξευθούν οι αριθμοί των χρηστών για τη επί πληρωμή πρόσβαση στο ψηφιακό της περιεχόμενο.
Ζήτηση για συνταγές και σταυρόλεξα λόγω πανδημίας
Εκτός από τις ειδήσεις το ψηφιακό περιεχόμενο γίνεται ολοένα και σημαντικότερο για τους New York Times. Ενδεικτικό ότι 1,4 εκατομμύρια χρήστες προμηθεύθηκαν συνδρομές για επιπλέον ψηφιακές υπηρεσίες της εφημερίδας, όπως συνταγές μαγειρικής και σταυρόλεξα. Εν καιρώ πανδημίας τόσο οι συνταγές, όσο και τα σταυρόλεξα απέκτησαν για τους αναγνώστες μεγάλη σημασία. Στον ορίζοντα ωστόσο διαφαίνεται τόσο ένα τέλος της πανδημίας, όσο και της παραμονής του Ντόναλντ Τραμπ στο Λευκό Οίκο. Τι θα κάνει μετά η εφημερίδα;
Ανοιχτό παραμένει αν οι New York Times πετύχουν τον φιλόδοξο στόχο τους των 10 εκατομμυρίων συνδρομητών μέχρι το 2025 χωρίς την ύπαρξη κορυφαίου ενδιαφέροντος ζητημάτων όπως του Τραμπ ή της πανδημίας. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η όποια εμπορική επιτυχία της εφημερίδας περνά πλέον από τη διαδικτυακή της εκδοχή. Οι 800.000 ακριβές συνδρομές της έντυπης έκδοσης με πολλές και διαφορετικές εκδόσεις, καθώς και τα έσοδα από διαφημίσεις βρίσκονται πλέον σταθερά σε υποχώρηση.
Παρατηρώντας το τζίρο της αμερικανικής εφημερίδας γίνεται εμφανής ο καθοριστικός ρόλος της ψηφιοποίησης. Από το ψηφιακό περιεχόμενο προήλθαν το 2006 περισσότερα από 3 δισεκατομμύρια δολάρια. Ο τζίρος αυτός περιορίστηκε ωστόσο μέχρι το 2012 περίπου στα 1,59 δις. Στη συνέχεια σταθεροποιήθηκε και από τότε βρίσκεται σε ανοδική τροχιά φθάνοντας το 2019 τα 1,81 δισεκατομμύρια δολάρια.
Podcast με πάνω από 2.000.000 ακροατές
Τους τελευταίους μήνες υπήρξε μια σημαντική τροπή στη πορεία του τζίρου των New York Times. Η έντυπη έκδοση απέφερε στην εφημερίδα την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου 145,7 εκατομμύρια δολάρια, 3,8% λιγότερα από ότι το 2019. Την ίδια στιγμή όμως τα έσοδα από τη διαδικτυακή εκδοχή της εφημερίδας και άλλα ψηφιακά προϊόντα αυξήθηκαν κατά 34% στα 155,3 εκατομμύρια δολάρια. Με άλλα λόγια ο τζίρος της διαδικτυακής εκδοχής των New York Times ξεπερνά πλέον τα έσοδα από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας.
Τα αυξημένα έσοδα από τα ψηφιακά προϊόντα καλούνται τώρα να αντισταθμίσουν τις απώλειες από τις διαφημίσεις και την έντυπη έκδοση. Για να επιτευχθεί ωστόσο αυτός ο στόχος οι αναγνώστες του διαδικτύου θα πρέπει να αυξηθούν σημαντικά. Στη μάχη αυτή οι υπεύθυνοι της εφημερίδας ρίχνουν και το Podcast των New York Times. Από το 2017 η εφημερίδα προσφέρει διαδικτυακά στους αναγνώστες μια εκπομπή διάρκειας 20 με 30 λεπτών με τίτλο “The Daily” στην οποία παρουσιάζεται καθημερινά ένα σημαντικό πολιτικό ή οικονομικό θέμα. Το όλο εγχείρημα είναι ιδιαίτερο επιτυχημένο, μιας και οι ακροατές του Podcast ξεπερνούν πλέον τα 2 εκατομμύρια.
Την ίδια στιγμή θεωρείται δεδομένο το μέλλον της έντυπης έκδοσης των New York Times, η οποία περιμένει κάθε πρωί τους συνδρομητές της στις εισόδους γραφείων και σπιτιών. Τον Αύγουστο ο πρώην επικεφαλής της εφημερίδας Μαρκ Τόμσον δήλωνε σε συνέντευξη με την εταιρία συμβούλων ΜcKinsey: «Η έντυπη έκδοση των New York Times θα καταφέρει να επιβιώσει μέχρι και τη δεκαετία του ΄30 του 21ου αιώνα».
Facebook Comments