Από πλευράς μεγέθους και λειτουργικότητας γνωρίζαμε ήδη ότι το σημερινό Micra ανταποκρίνεται στο ρόλο ενός «πραγματικού» σούπερ μίνι, που μπορεί ταυτόχρονα να χρησιμοποιηθεί ως ένα ευέλικτο μεταφορικό μέσο για την πόλη αλλά και ως ένα μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο. Με το νέο χιλιάρη κινητήρα ανταποκρίνεται σε αυτόν το ρόλο ακόμα καλύτερα, αφού έχει καλύτερες επιδόσεις και μεγαλύτερη ενεργητική ασφάλεια και ταυτόχρονα χαμηλότερη κατανάλωση (και -αντίστοιχα-χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας). Η ενδιαφέρουσα σχεδιαστική προσέγγιση της Nissan και οι πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης που προσφέρει, είναι ένα ακόμα ατού, ιδιαίτερα για τις νεότερες ηλικίες.

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο νέος 3κύλινδρος χιλιάρης βενζινοκινητήρας τούρμπο με τους 100 ίππους είναι καλύτερος από τον υπερτροφοδοτούμενο 0.9 που γνωρίζαμε, εύστροφος, αρκετά δυνατός για να προσφέρει απολύτως επαρκείς επιδόσεις και ασφάλεια στα προσπεράσματα και γενικά ανταποκρίνεται στις ανάγκες «γενικής χρήσης» του αυτοκινήτου, που θα χρειαστεί να κινηθεί και έξω από την πόλη φορτωμένο. Αναμφίβολα είναι από τα καλύτερα CVT που κυκλοφορούν, απαλλαγμένο από το βουητό των προκατόχων ακόμα και με το γκάζι στο πάτωμα, ενώ σε καθημερινές συνθήκες σε κερδίζει με την ευκολία που προσφέρει. Δεν διεκδικεί σπορ δάφνες, αφού εξάλλου η ουσία της προσθήκης αυτής στη γκάμα του Micra είναι η άνεση. Και υπό αυτό το πρίσμα τα καταφέρνει άψογα. Μάλιστα, η Nissan υποστηρίζει επίσης ότι συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης, με τα δικά μας κιτάπια κατά τη διάρκεια της δοκιμής να δείχνουν τιμές κοντά στα 7,5 lt/100 km. Από τη στιγμή που θα φτάσει όμως στην περιοχή της μέγιστης ροπής, ανεβάζει εύκολα στροφές και προσφέρει αρκετή δύναμη για να κινηθεί το αυτοκίνητο με σβέλτους ρυθμούς αν το θέλει οδηγός και για να ανταποκριθεί σε όλες τις απαιτήσεις, ακόμα και σε μια ορεινή διαδρομή.

Οδηγώντας
Το γεγονός ότι η Nissan βρίσκεται εδώ και χρόνια στο ίδιο γκρουπ με μια ευρωπαϊκή εταιρεία σαν τη Renault και χρησιμοποιούν κοινές πλατφόρμες για τα αυτοκίνητά τους, είναι εμφανές από το επίπεδο της άνεσης που προσφέρει η σημερινή γενιά του Micra, η οποία είναι ευρωπαϊκού επιπέδου. Ίσως το «πάτημά» του να μην είναι τόσο «βαρύ» όσο του Clio και να εμφανίζει λίγο πιο απότομες αντιδράσεις της ανάρτησης στις εγκάρσιες ανωμαλίες, προσφέρει πάντως μια αρκετά καλή ποιότητα κύλισης και μια μία πολύ καλή άνεση για την κατηγορία, ασυνήθιστα καλή για ιαπωνικό αυτοκίνητο. Σε ό,τι αφορά τη συμπεριφορά του, είναι απολύτως ασφαλές, με καλό κράτημα, προβλέψιμη συμπεριφορά χωρίς απότομες αντιδράσεις (κάποια τάση να «φύγει» το πίσω μέρος αν αφήσεις απότομα το γκάζι πάνω σε μια πιεσμένη στροφή ξεθυμαίνει γρήγορα, πρiν επέμβει το ESP), ανεκτές κλίσεις στις στροφές και ένα ικανοποιητικό για την κατηγόρια τιμόνι, αν και λίγο ασαφές γύρω από τη θέση της ευθείας. Τα αποτελεσματικά φρένα συμπληρώνουν μια θετική εικόνα στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας.

Εσωτερικό
Η σημαντική αύξηση του μεγέθους του αυτοκινήτου είχε προφανώς αντίστοιχο αποτέλεσμα και στους χώρους, που χωρίς να είναι οι κορυφαίοι της κατηγορίας, είναι πλέον ικανοποιητικοί για 4 άτομα, ακόμα και για μία μετακίνηση έξω από την πόλη. Ακόμα καλύτερος, από τους κορυφαίους της κατηγορίας, είναι ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 300 λίτρα. Μόνο που το κατώφλι φόρτωσης είναι κάπως ψηλό, δυσκολεύοντας έτσι την τοποθέτηση αντικειμένων αυξημένου βάρους. Το προσεγμένο εσωτερικό είναι ενδιαφέρον σχεδιαστικά, με δυνατότητα αρκετών χρωματικών συνδυασμών, έχει καλής ποιότητας υλικά (μαλακά πλαστικά στο ταμπλό) και είναι αρκετά λειτουργικό, με σωστή εργονομία, αρκετούς χώρους για μικροαντικείμενα και μεγάλο ντουλαπάκι στο ταμπλό Θα παρατηρήσουμε μόνο ό,τι η -αρκετά μεγάλη- κεντρική «θήκη» του ταμπλό έχει στο κάτω μέρος της πλαστικό που γλιστράει και όχι κάποιο αντιολισθητικό υλικό, οπότε αν ακουμπήσει κανείς εκεί ένα αντικείμενο (π.χ. τηλέφωνο) αυτό πηγαινοέρχεται και χτυπάει στα τοιχώματα στις αλλαγές πορείας του αυτοκινήτου.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με ασυνήθιστα πολλές επιλογές ρυθμίσεων για σούπερ μίνι, αφού εκτός του ότι η ρύθμιση της πλάτης είναι συνεχής, το τιμόνι δεν ρυθμίζεται μονό καθ ύψος, αλλά και κατά μήκος. Είναι δεδομένο λοιπόν ότι κάθε οδηγός θα βρει με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει.

Στους νεοτερισμούς της προσφάτως ανανεωμένης εκδοχής του Micra, βρίσκουμε το σύστημα πολυμέσων NissanConnect, με οθόνη αφής επτά ιντσών, ίδιου μεγέθους με την προηγούμενη, αλλά με περισσότερες δυνατότητες, αλλά και πιο μαλακά πλήκτρα. Παρέχει δυνατότητα σύνδεσης με Android Auto και Apple CarPlay, αλλά και ενημέρωση του χάρτη και του λογισμικού με τη μέθοδο Over The Air, χωρίς να απαιτείται επίσκεψη σε κάποιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Επίσης, μέσω εφαρμογής υπάρχει η δυνατότητα πλοήγησης από «Πόρτα σε Πόρτα» και σε συνεργασία με την TomTom παρέχει ακριβή δεδομένα κίνησης.

Επίσης, αναγνωρίζει φωνή, ενώ προσφέρει και μια ενδιαφέρουσα λειτουργία «Find My Car» που καταγράφει τη θέση στάθμευσης, χρήσιμο για αυτούς που ξεχνούν που πάρκαραν. Επιπλέον, διαθέσιμα είναι και ηλεκτρικά παράθυρα πίσω (κάτι που δεν υπήρχε πριν), ενώ μικρής έκτασης αλλαγές συναντάμε και στη σχεδίαση του πίνακα οργάνων. Το Nissan Micra 1.0 IG-T XTronic είναι διαθέσιμο στις εξοπλιστικές εκδόσεις Energy, Acenta, Ν-Connecta και Techna, με τιμές 15.350 €, 16.090 €, 16.990 € και 18.890 € αντίστοιχα.

Facebook Comments